Ανέβηκαν οι τόνοι μεταξύ Μητσοτάκη – Ανδρουλάκη στη Βουλή: «Έχουμε ζαλιστεί από τις πιρουέτες»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο των μη κρατικών πανεπιστημίων, πήρε το λόγο για δεύτερη φορά μετά τις τοποθετήσεις του Σωκράτη Φάμελλου και του Νίκου Ανδρουλάκη και τόνισε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι «η αναθεώρηση του άρθρου 16».

«Κινούμαστε στα όρια του Συντάγματος που είναι ζωντανό κείμενο το οποίο προσαρμόζεται και γι΄αυτό ακριβώς δεν μιλάμε για σύσταση αλλά εγκατάσταση παραρτημάτων μη κρατικών πανεπιστημίων. Πρόθεσή μας είναι η αναθεώρηση του άρθρου 16», τόνισε ο πρωθυπουργός και ζήτησε δέσμευση από την αντιπολίτευση, όπως αναφέρει η ΕΡΤ.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για δακρύβρεχτο και φορτισμένο συναισθηματικά λόγο του κ. Φάμελλου και τόνισε ότι «αν μας κατακρίνετε για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, είμαστε υπερήφανοι γιατί δεν σπρώχνουμε παιδιά σε τμήματα πολύχρονης φοίτησης που εσείς δημιουργήσατε με τροπολογία και με φαντασίωση ότι προσφέρετε δωρεάν δημόσια εκπαίδευση».

Κριτική Μητσοτάκη σε Φάμελλο

«Κοιτάξτε, κ. Φάμελλε, τα δικά σας προβλήματα, τα ζητήματα τα οποία μπορεί να έχει ο δικός σας αρχηγός να λύσει με το πόθεν έσχες του, δεν θα τα κρύψετε μέσα από τέτοιες προσωπικές επιθέσεις, οι οποίες εξάλλου έχουν απαντηθεί πολλές φορές και τα σχετικά όργανα της Βουλής έχουν γνωμοδοτήσει τόσες φορές, που δεν νομίζω ότι έχει απασχολήσει πόθεν έσχες κανενός βουλευτή περισσότερο την Επιτροπή από ό,τι το δικό μου. Διότι αυτή ήταν η συνειδητή στρατηγική σας: να στοχοποιήσετε εμένα, τη σύζυγό μου, εδώ και επτά χρόνια. Επομένως, καλά ξεμπερδέματα τώρα για τα δικά σας προβλήματα.

Όμως, επειδή κάνατε μια αναφορά πάλι στα ζητήματα του κράτους δικαίου και στο «αυταρχικό πρόσωπο» το οποίο παρουσιάζει αυτή η κυβέρνηση, δεν μπορώ να αφήσω ασχολίαστες, και θα ήθελα επί τη ευκαιρία της δικής σας τοποθέτησης να απαντήσω, θυμίζοντας δύο δηλώσεις οι οποίες έγιναν τις τελευταίες μέρες για τα πεπραγμένα των δικών σας ημερών.

«Στο Μέγαρο Μαξίμου είχε στηθεί ένα “παρα-υπουργείο Δικαιοσύνης”», υποστήριζε, προσέξτε, ο Υπουργός Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ. Από ποιον να στηθεί; Προφανώς από τον Πρωθυπουργό, κάτι θα ήξερε για το ζήτημα αυτό και ο κ. Παππάς, ο οποίος κουνάει το κεφάλι του από πίσω σας.

Ο κ. Κούλογλου σήμερα, εκλεγμένος ευρωβουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ: «το να μπουν μέσα στο κάδρο Πικραμμένος, Βενιζέλος, Σαμαράς, χωρίς να υπάρχουν επαρκή στοιχεία, ήταν πολιτική απόφαση και ήταν λάθος. Σίγουρα ήξερε ο Τσίπρας. Πιστεύω ότι ήταν μια λάθος πολιτική απόφαση».

Αναγκάζομαι, λοιπόν, να επανέλθω στα ζητήματα αυτά, για να φρεσκάρω λίγο τη μνήμη σας για τα έργα και τις ημέρες του ΣΥΡΙΖΑ, μιας και τόσο πολύ κόπτεσθε για τα θέματα κράτους δικαίου. Καλό είναι, λοιπόν, να τα θυμίζουμε και αυτά διότι δεν έχουμε, ξέρετε, εδώ πολύ ασθενή μνήμη. Και νομίζω ότι στο ζήτημα αυτό τουλάχιστον θα έπρεπε να είστε πιο προσεκτικοί.

Έρχομαι τώρα όμως στην ουσία της συζήτησης και στην επιχειρηματολογία η οποία αναπτύχθηκε από τον κ. Φάμελλο και από τον κ. Ανδρουλάκη. Θα απαντήσω πρώτα στον κ. Φάμελλο, ο οποίος μας είπε, με δακρύβρεχτο και φορτισμένο συναισθηματικά λόγο, ότι «το νομοσχέδιο στερεί το δικαίωμα στη γνώση».

Η βασική διαχωριστική γραμμή, όμως, κ. Φάμελε, είναι μεταξύ του να προσφέρεις δωρεάν παιδεία, ποιοτική δωρεάν παιδεία, και να δίνεις τη δυνατότητα σε κάποιον, ο οποίος για οποιοδήποτε λόγο δεν επιλέγει αυτόν τον δρόμο, να αποκτήσει ένα πτυχίο καταβάλλοντας ένα τίμημα. Ποιος στερεί, λοιπόν, το δικαίωμα στη γνώση σε ποιον;

Αν μας κατακρίνετε για την ελάχιστη βάση εισαγωγής, εμείς είμαστε πολύ υπερήφανοι, διότι δεν πρόκειται να «σπρώχνουμε» νέα παιδιά σε τμήματα τα οποία πρακτικά υπολειτουργούν. Τα οποία εσείς δημιουργήσατε ένα βράδυ πριν από τις εκλογές με εκπρόθεσμη τροπολογία, γνωρίζοντας πολύ καλά ότι τα τμήματα αυτά καταδικάζουν ουσιαστικά τα νέα παιδιά σε μια πολύχρονη «φοίτηση», διότι κανείς τελικά δεν κατέληγε να αποφοιτεί από αυτά τα τμήματα, υποτίθεται με τη φαντασίωση ότι με αυτόν τον τρόπο προσφέρουμε δωρεάν δημόσια εκπαίδευση σε όλα τα νέα παιδιά της χώρας.

Λοιπόν, σε κανέναν δεν στερεί αυτό το νομοσχέδιο το δικαίωμα στη γνώση. Όπως σήμερα πολλά νέα παιδιά επιλέγουν, κάποια γιατί δεν έχουν περάσει σε ελληνικό πανεπιστήμιο ή κάποια γιατί αυτή είναι η επιλογή τους, να σπουδάσουν στο εξωτερικό, πληρώνοντας δίδακτρα. Όπως άλλα παιδιά επιλέγουν σήμερα να φοιτήσουν στα κολέγια, τα οποία έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα, πληρώνοντας και αυτά ένα τίμημα. Κάποια άλλα παιδιά μπορεί να σπουδάσουν και σε δημόσια ΙΕΚ χωρίς να πληρώσουν τίποτα».

Επίθεση σε Ανδρουλάκη

Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός απευθύνθηκε στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ λέγοντας:

«Σας θυμίζω κ. Ανδρουλάκη ότι η κυρία Διαμαντοπούλου στηρίζει το νόμο αυτό και την πρωτοβουλία για την αλλαγή του Συντάγματος. Μας είπατε κ. Ανδρουλάκη ότι τα media διαστρεβλώνουν τις θέσεις σας, αλλά έχω μετρήσει 4 διαφορετικές θέσεις.Έχουμε ζαλιστεί από τις πιρουέτες που δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραθέτοντας και τέσσερις ημερομηνίες σχετικά με το θέμα:

«Στις 20/12 δηλώσατε ότι δεν θα σταθείτε εμπόδιο αρκεί το νομοσχέδιο να μην είναι σε βάρος των δημοσίων πανεπιστημίων, στις 12/2 προτείνατε το σκανδιναβικό μοντέλο που εμένα μού θυμίζει περισσότερο σκανδιναβικό σταυρόλεξο, στις 23 /2 είπατε ότι δεν θα ψηφίσετε το νομοσχέδιο δύο ημέρες πριν κατατεθεί και στις 26/2 για πρώτη φορά θυμηθήκατε το Σύνταγμα, είπε ο πρωθυπουργός.

«Η εθνική αντιπροσωπεία καλείται να εγκρίνει μία ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση και μία γενναία μεταρρύθμιση. Μία πρωτοβουλία που ενισχύει το δημόσιο πανεπιστήμιοΔιαμορφώνει και το πλαίσιο να λειτουργήσουν επιτέλους στη χώρα μας μη κρατικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα.

Πρόκειται για μία επιλογή με διπλή κατεύθυνση και παράλληλους στόχους. Προσφέρει στους νέους μας περισσότερες επιλογές να σπουδάσουν στη χώρα μας. Φιλοδοξεί να εντάξει την Ελλάδα στον διεθνή εκπαιδευτικό χάρτη ως εκπαιδευτικό κέντρο στη Μεσόγειο. Η πατρίδα μας κερδίζει έναν μοχλό συνολικής προόδου. Μία ανάγκη που έρχεται από το βαθύ παρελθόν.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή