Η Κομισιόν είναι θετική στην παράταση παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης
Έτσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανατοποθετείται ανοίγοντας τον δρόμο για τη συνέχιση της παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης (άρα και καινούργιων μοντέλων στα οποία θα τοποθετούνται) και πέραν του 2035.
Αυτή η εξέλιξη ενισχύεται και από τη συνέντευξη που έδωσε ο Απόστολος Τζιτζικώστας (φωτογραφία κάτω), ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού τής Ε.Ε., στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.
Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε: «Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες. Η Ευρωπαϊκή Ένωση παραμένει προσηλωμένη στους κλιματικούς στόχους της, ωστόσο οφείλει να λάβει υπόψη όλες τις τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις.
»Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητά μας και ότι, ταυτόχρονα, θα βοηθήσουμε την ευρωπαϊκή βιομηχανία να διατηρήσει το τεχνολογικό προβάδισμά της».
Ο Έλληνας Επίτροπος ανέφερε επίσης ότι τα μέλη της Κομισιόν έχουν ξεκινήσει μια διαδικασία συζητήσεων για να καθορίσουν τον καινούργιο σχετικό Κανονισμό και εξετάζουν πώς μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω η προστιθέμενη αξία των οχημάτων της ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο κ. Τζιτζικώστας διευκρίνισε ότι αυτό μπορεί να γίνει με τον καθορισμό κριτηρίων που θα έχουν επίκεντρο τις προτιμήσεις των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων και των καταναλωτών της Γηραιάς Ηπείρου.
Όπως είπε: «η Επιτροπή σκοπεύει να συμπεριλάβει όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένου του ρόλου των καυσίμων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών (ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα) και των προηγμένων βιοκαυσίμων».
Αναφερόμενος στην επιστολή που έστειλε ο Γερμανός Καγκελάριος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο κ Τζιτζικώστας είπε ότι έγινε δεκτή πολύ θετικά και συνέβαλε ουσιαστικά στο να ξεκινήσει εκ νέου η συζήτηση για το μέλλον των θερμικών κινητήρων στην ευρωπαϊκή αγορά.

Σε μια εντελώς διαφορετική στάση από αυτή που γνωρίζαμε ως τώρα, ο Έλληνας Επίτροπος υπογράμμισε ότι η ενσωμάτωση όλων των τεχνολογιών στον καινούργιο Κανονισμό είναι κρίσιμη για μια «οικονομικά βιώσιμη και κοινωνικά δίκαιη μετάβαση σε συστήματα μετακίνησης που θα φροντίζουν για την κλιματική ουδετερότητα».
Στο άρθρο της Handelsblatt αναφέρεται επίσης ότι ακόμη δύο υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβεβαίωσαν την πρόθεση να επιτραπεί η συνέχιση χρήσης κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα λειτουργούν αποκλειστικά με βιοκαύσιμα ή συνθετικά καύσιμα (e-fuels).
πηγή newsauto
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης