εληξε το θέμα των αδειών και τώρα περιμένουμε να δούμε πως θα στηθούν τα κανάλια στο νέο νόμο της αγοράς… Τι θα γίνει και με ποιον τρόπο θα εξασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας και η προοπτική των καναλιών μέσα στην κρίση. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και μακάρι για τον κλάδο να μπορεί το νέο σκηνικό να σταθεί αξιοπρεπώς…
Θα μπορέσουν όμως οι νέοι καναλάρχες να σταθούν με αξιοπρέπεια και το κυριότερο με προοπτικές κέρδους, με δεδομένο ότι η διαφημιστική αγορά έχει συρρικνωθεί δραματικά;
Δύσκολο γιατί δεν είναι μόνο τα εκατομμύρια ευρώ που έδωσαν, αλλά και το ότι το κάθε κανάλι θα πρέπει να λειτουργήσει με 400 εργαζόμενους! Πως θα σταθεί μέσα σε τέτοια κρίση ένα κανάλι με τόσους εργαζόμενους, με τόσο μειωμένη τη διαφημιστική δαπάνη και με αυξημένα έξοδα λειτουργίας καθώς είναι πολύ δύσκολο τη σημερινή εποχή να μπορέσουν τέτοιες εταιρείες να εμφανίσουν κερδοσκοπία. Παρά τις γκρίνιες, οι οποίες κάποιες μπορεί να έχουν σοβαρή βάση, ο διαγωνισμός έπρεπε να γίνει. Για τον τρόπο που έγινε ο διαγωνισμός θα μπορούσαν να ειπωθούν πολλά, όμως η κίνηση της κυβέρνησης να διενεργήσει τον κλειστό διαγωνισμό, ήταν σωστή.
Το θέμα είναι πως θα διαμορφωθεί το νέο τοπίο από εδώ και πέρα. Το να δημιουργηθούν μη βιώσιμα κανάλια δεν θα έχει κανένα νόημα γιατί σε 1-2 χρόνια θα αρχίσουν τις απολύσεις και το λουκέτο θα πλησιάζει. Το θέμα είναι να δημιουργηθούν βιώσιμα κανάλια που θα ενημερώνουν και θα ψυχαγωγούν χωρίς να έχουν ανάγκη να προβούν σε περικοπές και απολύσεις. Αυτό είναι το ζητούμενο και το Ελληνικό δημόσιο, τώρα που τελείωσε ο διαγωνισμός θα πρέπει ενδεχομένως να χαλαρώσει κάποιους όρους για να μπορέσουν τα νέα κανάλια να επιβιώσουν στο δύσκολο αυτό σκηνικό.
Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Και αυτό το ξέρουν οι νέοι και οι παλαιοί καναλάρχες. Αυτό που δεν έχουν υπολογίσει και προφανώς δεν το ξέρουν είναι ότι για τα κανάλια τώρα αρχίζουν τα δύσκολα. Ο γολγοθάς της κρίσης είναι δυστυχώς μπροστά τους…