Ο γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρλέτης, ο εκπρόσωπος Τύπου Αλέξης Χαρίτσης και το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Δημήτρης Στούμπος έθεσαν την ΕΣΗΕΑ προ των ευθυνών της για την αξιοπιστία και τον πλουραλισμό στα ΜΜΕ, ενώ ζήτησαν να ληφθούν και σχετικές πρωτοβουλίες.
Εξελίξεις σε πολλά μέτωπα αναμένονται στο πεδίο των ΜΜΕ, καθώς η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να ανακτήσει την πρωτοβουλία των κινήσεων, την οποία φαίνεται να έχει χάσει μετά το σφυροκόπημα του ΣΥΡΙΖΑ για την κατανομή των κονδυλίων της καμπάνιας των 20 εκατ. ευρώ, αλλά και την πρωτοφανή απήχηση που έδειξε να έχει το σχετικό σποτάκι, την ίδια ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε πρωτοβουλία για συνάντηση με την ΕΣΗΕΑ.
Εν αναμονή της αποκάλυψης της λίστας με τα ποσά που έλαβε κάθε μέσο ενημέρωσης -σύμφωνα τουλάχιστον με τις δηλώσεις Γεραπετρίτη και Πέτσα ότι η δημοσίευση επίκειται-, ενδεχομένως δε και των μέτρων για την ενίσχυση του Τύπου που αναμένονται από τις αρχές του έτους, αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ συναντήθηκε χθες με το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ. Η συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε στον χώρο της βιβλιοθήκης της ΕΣΗΕΑ και είχε διάρκεια σχεδόν δύο ώρες, έγινε σε καλό κλίμα και με διάθεση συνεργασίας.
Ο γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρλέτης, ο εκπρόσωπος Τύπου Αλέξης Χαρίτσης και το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Δημήτρης Στούμπος έθεσαν την ΕΣΗΕΑ προ των ευθυνών της για την αξιοπιστία και τον πλουραλισμό στα ΜΜΕ, ενώ ζήτησαν να ληφθούν και σχετικές πρωτοβουλίες. Η συνάντηση με την ΕΣΗΕΑ θα έχει και συνέχεια, προκειμένου να εξεταστούν οι δυνατότητες παρέμβασης για εργασιακά θέματα.
Σε κοινή τους δήλωση ο Π. Σκουρλέτης και ο Αλ. Χαρίτσης σημειώνουν:
1. Σχετικά με το σποτ: Στο στόχαστρό του τίθεται η κυβερνητική επιχείρηση περαιτέρω χειραγώγησης των ΜΜΕ και κατ’ επέκταση της κοινής γνώμης, με την αδιαφανή διάθεση 20 εκατ. ευρώ για τις καμπάνιες της πανδημίας.
2. Για τα εργασιακά: Η καθημερινότητα της πλειονότητας των εργαζομένων στα ΜΜΕ συνδέεται με εντατικοποίηση της εργασίας, ιδιαίτερα χαμηλές αμοιβές, μεγάλες πιέσεις από την πλευρά των εργοδοτών.
3. Για την καμπάνια των 20 εκατ.: Κοινός τόπος υπήρξε με την ΕΣΗΕΑ στο ζήτημα της ανάγκης να καταθέσει η κυβέρνηση αμέσως τα στοιχεία για τον τρόπο και τους όρους διανομής των 20 εκατ. ευρώ.
4. Για τη θεσμοθέτηση ζητημάτων ΜΜΕ όσο ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν κυβέρνηση: Ενδεικτικά:
* Το 2015 επαναλειτουργία της ΕΡΤ και αποκατάσταση του προσωπικού της.
* Δημιουργία του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης ώστε να μπει τάξη σε ένα άναρχο τοπίο.
* Ανασυγκρότηση του ΕΣΡ και στη συνέχεια ολοκλήρωση των διαδικασιών ρύθμισης του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου, ύστερα από 30 χρόνια, με την αδειοδότηση των τηλεοπτικών καναλιών.
* Διάσωση του επικουρικού ταμείου των δημοσιογράφων, του ΕΔΟΕΑΠ, με τη συμβολή του ΣΥΡΙΖΑ, που ψηφίστηκε με συντριπτική πλειοψηφία στη Βουλή.
* Στα «προγράμματα ενίσχυσης των επιχειρήσεων έκδοσης εφημερίδων πανελλήνιας κυκλοφορίας και περιφερειακών και τοπικών εφημερίδων», που ξεκίνησε να υλοποιεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αδιαπραγμάτευτο κριτήριο ήταν η κατανομή της χρηματοδότησης αναλογικά με τον αριθμό εργαζομένων σε κάθε μέσο.
5. Σχετικά με τα μέτρα της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίαςυπήρξε διαφωνία με το μέτρο της αναστολής των συμβάσεων εργασίας. Η κρίση δεν θα αντιμετωπιστεί με επιδότηση της ανεργίας, αλλά με επιδότηση της εργασίας.