Σχολείο στις φυλακές Κορυδαλλού, χωρίς καθηγητές

Την ανησυχία τους για τη μη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών στο 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) που λειτουργεί στον χώρο των φυλακών Κορυδαλλού εκφράζουν οι εβδομήντα πέντε μαθητές και ο Σύλλογος Διδασκόντων και διαμαρτύρονται για την υπολειτουργία του.

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας που λειτουργεί στον χώρο του σωφρονιστικού καταστήματος του Κορυδαλλού είναι η μοναδική πρόσβαση στην εκπαίδευση για εβδομήντα πέντε μαθητές, οι οποίοι όμως στερούνται τα μαθήματά τους λόγω της σοβαρής υποστελέχωσης: από τους 13 καθηγητές που χρειάζονται, υπάρχουν μόνο τέσσερις, ενώ δεν υπάρχουν τάξεις ελληνομάθειας ή Δημοτικά Σχολεία.

Μέχρι στιγμής, τον Σύλλογο Διδασκόντων αποτελούν τέσσερις μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αποσπασμένοι από άλλα σχολεία, ενώ χρειάζονται συνολικά 13 καθηγητές για να στελεχωθεί το εκπαιδευτικό δυναμικό.

Εως πέρυσι, τις περισσότερες από τις θέσεις αυτές κάλυπταν ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί -αλλά ακόμα και αυτές οι προσλήψεις συχνά καθυστερούν για μήνες- και εθελοντές καθηγητές. Οι μαθητές παρακολουθούν δύο κύκλους σπουδών και το απολυτήριο του Β’ Κύκλου ισοδυναμεί με απολυτήριο Γυμνασίου.

Ο νόμος 4521/2018, που ψηφίστηκε τον Μάρτιο του 2018, προβλέπει να ιδρύονται σε κάθε κατάστημα κράτησης σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δημοτικό, Γυμνάσιο ή ΣΔΕ, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ), Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), ΔΙΕΚ ενηλίκων αποφοίτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και τμήματα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας.

Ωστόσο, ούτε τάξεις ελληνομάθειας ούτε Δημοτικά έχουν ιδρυθεί, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία επιλογή εκπαίδευσης για όσους δεν έχουν ολοκληρώσει τη βασική εκπαίδευση (Δημοτικό) ή δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα.

Οι δε κρατούμενοι που θέλουν να φοιτήσουν σε Λύκεια, ουσιαστικά είναι κατ’ ιδίαν διδαχθέντες: γράφονται σε Λύκεια εκτός φυλακής και αναλαμβάνουν οι ίδιοι, με τη βοήθεια εθελοντών καθηγητών, την εκπαίδευσή τους, για να δώσουν εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς.

Μόνο τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας λειτουργούν ουσιαστικά, αλλά τελικά και αυτά υπολειτουργούν, όπως αποδεικνύει η περίπτωση του 2ου ΣΔΕ Κορυδαλλού. Οπως σημειώνουν οι μαθητές σε επιστολή τους προς τη Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής, «το σχολείο είναι ό,τι έχει απομείνει για να θυμίζει πως οι φυλακές είναι σωφρονιστικά καταστήματα και όχι αποθήκες ψυχών.

Η φυλακή που κλείνει το σχολείο της, εγκαταλείπει κάθε προσπάθεια για σωφρονιστική πολιτική, με συνέπεια να χάνεται η προοπτική για κοινωνική επανένταξη».

Ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Διδασκόντων του ίδιου σχολείου λέει στην «Εφ.Συν.» ότι «η πολιτεία θα πρέπει να διασφαλίζει την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση και να μη βασίζεται στον εθελοντισμό και τη φιλανθρωπία» και ζητάει από το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις εκπαιδευτικών και να καλύψει τις ελλείψεις σε σχολικά εγχειρίδια, υλικοτεχνική υποδομή και αναλώσιμα.

Στο πλευρό μαθητών και καθηγητών στέκεται με ψήφισμά του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορυδαλλού – Αγίας Βαρβάρας, που έχει υλοποιήσει δράσεις εντός του σχολείου και γνωρίζει από πρώτο χέρι τις ελλείψεις. «Σωφρονισμός σημαίνει εκπαίδευση και όχι τιμωρία», σημειώνει ο Σύλλογος και ζητάει να καλυφθούν άμεσα όλες οι ανάγκες.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή