Οι κ.κ. Φίλης και Λιάκος επισπεύδουν τη συντέλεια στην παιδεία
Πριν από 28 χρόνια, με «πρωταγωνιστή» τον τότε υπουργό Παιδείας κ. Γιώργο Παπανδρέου, συνεχίσθηκαν οι αυτοσχεδιασμοί στην ελληνική παιδεία, οι οποίοι από χρόνια, ήδη από το 1977, προωθούσαν με επιμονή ορισμένοι κύκλοι της λεγόμενης «εκπαιδευτικής πρωτοπορίας» στο όνομα διάφορων σοσιαλιστικών ιδεωδών, βιωματικών οραματισμών και ισοπεδωτικών παιδαγωγικών συστημάτων που οδήγησαν σιγά-σιγά στο σημερινό θλιβερό κατάντημα, τη συνεχή επιδείνωση του λειτουργικού αναλφαβητισμού των Ελλήνων μαθητών.
Τότε, λοιπόν, παρά τις εκκωφαντικές προειδοποιήσεις φωτισμένων πανεπιστημιακών, καθηγητών, εκπαιδευτικών (Δ. Μαρωνίτης, Γεώργιος Μπαμπινιώτης, Μάριος Πλωρίτης, Πέτρος Ευθυμίου, Ε. Κριαράς και άλλοι), το 1988, ο κ. Γιώργος Παπανδρέου προώθησε ένδεκα Προεδρικά Διατάγματα και κανονιστικές αποφάσεις με τις οποίες επιχειρήθηκε άλωση της ελληνικής παιδείας. Πρόκειται για τα προεδρικά διατάγματα που, μεταξύ άλλων, καταργούσαν την αξιολόγηση των μαθητών στα σχολεία με βαθμολογία, τις απουσίες, τη διαγωγή, τις εξετάσεις! Διότι, όλα αυτά που υπήρχαν έως τότε στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, δηλαδή διαγωνισμοί, αυστηρότερη αξιολόγηση και επιβεβαίωση της αποκτώμενης γνώσης στα γυμνάσια και λύκεια, αλλά ακόμη και στο Δημοτικό σχολείο, εντατικοποίηση σπουδών ηχούσαν πολύ άσχημα στα αυτιά μιας μερίδας της «προοδευτικής» τότε νεολαίας.
Συγκεκριμένα, τότε, το 1988, σε ανακοίνωσή της η ΕΚΟΝ Ρήγας Φεραίος, αφού χαρακτήριζε τις ρυθμίσεις αυτές των προεδρικών διαταγμάτων ως «αυταρχικές» και «συντηρητικές» (αν είναι δυνατόν!) «στο όνομα μιας αμφιλεγόμενης λειτουργικότητας», τόνιζε, μεταξύ άλλων, τα εξής: «Το σχολείο αντιμετωπίζεται ως εξεταστικό κέντρο και όλες οι εξαγγελλόμενες ρυθμίσεις διαιωνίζουν το ρόλο του. Παραμένει η αντιπαιδαγωγική βαθμολογική αξιολόγηση, επανέρχεται η αντίληψη του «μαθητή-κουμπούρα» στο δημοτικό. Δεν αναζητούνται εναλλακτικές μορφές ελέγχου της γνώσης, αλλά προκρίνεται η εντατικοποίηση των εξετάσεων (π.χ. εξετάσεις τον Φεβρουάριο). ¨όπως συνέβη και με παλαιότερες υπουργικές εξαγγελίες, το σχολείο θα συνεχίζει να βουλιάζει στην υποβάθμισή του…».
Σήμερα, ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης και ο κ. Αντώνης Λιάκος, τοις κοίνων ρήμασι πειθόμενοι, συνεχίζουν το «ιδεώδες» αυτό, που πριν από μήνες προώθησε και ο κ. Μπαλτάς με την κατάργηση των πρότυπων σχολείων και της αριστείας, επισπεύδοντας τη συντέλεια στην ελληνική παιδεία με μέτρα και αποφάσεις σχετικά με την κατάργηση της βαθμολογίας στα γυμνάσια, μείωση της διδασκόμενης ύλης, με «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας» (ναι, ναι!), κατάργηση των αλλεπάλληλων εξετάσεων και πολλά άλλα… Έτσι, κορυφώνεται η θεοποίηση της ισοπέδωσης και της ήσσονος προσπάθειας στα σχολεία…
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης