Οι φιλέκδικοι οικονομικοί νόμοι τιμωρούν σκληρά τις πολιτικές-κομματικές «λύσεις» των οικονομικών προβλημάτων
Η ελληνική κυβέρνηση καθυστέρησε την τρίτη κρίσιμη αξιολόγηση επιδιώκοντας ξανά πολιτική λύση των εκκρεμοτήτων του τρίτου Μνημονίου υπό τον απόηχο της «φωνής» του Γερμανού υπουργού Οικονομικών για την ανάγκη εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων και των μέτρων που περιλαμβάνονται στη συμφωνία με τους δανειστές.
Όταν μάλιστα διάβασα ότι ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια του πρώτου υπουργικού συμβουλίου της νέας κυβέρνησης είχε ζητήσει από τους υπουργούς την πιστή τήρηση της συμφωνίας αυτής, αναφώνησα περιχαρής ότι, επιτέλους, ίσως για πρώτη φορά θα εφαρμοστούν οι οικονομικοί νόμοι για την αντιμετώπιση της κρίσης και την επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη και όχι, όπως μετά το 2010, πολιτικο-κομματικά τερτίπια, που θεωρούν ότι στην οικονομία όλα είναι δωρεάν και, συνεπώς, πρέπει να δαπανούμε περισσότερα από όσα εσοδεύουμε! Και η νέα συμφωνία που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν είναι πολιτική, αλλά είναι καθαρά οικονομική και κοινωνική, καθώς περιλαμβάνει 201 μέτρα, τα οποία έπρεπε να είχαν αρχίσει να εφαρμόζονται από τον Αύγουστο του 2015 έως το καλοκαίρι του 2018 ή πριν από τριάντα χρόνια!
Αλλά, πέρα από την υποχρέωση εφαρμογής των μέτρων αυτών για τις δόσεις, αν ρίξουμε μια ματιά στον κατάλογο θα διαπιστώσουμε ότι πολλά από αυτά ενισχύουν την ελληνική οικονομία και κοινωνία, εξασφαλίζουν σημαντική εξοικονόμηση εσόδων και, συνεπώς, αποτρέπουν τη λήψη των περιβόητων ισοδύναμων μέτρων και ενισχύουν την ανάπτυξη. Παραθέτω μερικά από αυτά:
-Σεπτέμβριος 2015: Ολοκλήρωση ενός μεσοπρόθεσμου σχεδίου για την παροχή τεχνικής βοήθειας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εκκρεμείς μεταρρυθμίσεις των φορολογικών διαδικασιών δικαίου, υποβολή σχεδίου για την οριστική διευθέτηση των καθυστερούμενων οφειλών, συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τις λεπτομέρειες του σχεδίου δράσης στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων, επέκταση του αυτόματου μηχανισμού επιστροφής του ποσού της υπέρβασης σε σχέση με τον προϋπολογισμό του ΕΟΠΥΥ τα επόμενα τρία χρόνια, παρουσίαση ενός λεπτομερούς σχεδίου για την πανεθνική εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, θέσπιση ενός οδικού χάρτη για τη μεταρρύθμιση των επενδυτικών αδειών, κατάρτιση των τριών κινητών ομάδων παρέμβασης για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και τη διευκόλυνση του εμπορίου, αλλαγή των διαδικασιών για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, συμψηφισμός οφειλών ΔΕΗ και διαχειριστών της αγορά, έναρξη της εφαρμογής της μεταρρύθμισης στην αγορά αερίου, υιοθέτηση του σχεδίου ανασυγκρότησης του ΟΑΣΑ,
Οκτώβριος 2015: Μεταρρύθμιση φόρου εισοδήματος, μέτρα για τη βελτίωση της εισπραξιμότητας φόρων/εισφορών, κατάργηση περιορισμών κατά τη διεξαγωγή των ελέγχων, βελτίωση της εισπραξιμότητας φορολογικών απαιτήσεων, ενίσχυση του Κέντρου Είσπραξης Ανεξόφλητων Οφειλών ( ΚΕΑΟ) και του ΙΚΑ, εφαρμογή της εργαλειοθήκης Ι και ΙΙ του ΟΟΣΑ, αναθεώρηση της αδειοδότησης επενδύσεων και του διοικητικού κόστους που τις συνοδεύουν, ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ ή εφαρμογή ισοδύναμης πρότασης, σύσταση ανεξάρτητης ομάδας εργασίας για τις Ιδιωτικοποιήσεις, μεταρρύθμιση του μισθολογίου στο δημόσιο με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2016, υιοθέτηση της νομοθεσίας κατά της διαφθοράς, αλλαγή του νομικού πλαισίου για την αποκάλυψη οικονομικών στοιχείων που συνδράμουν στην καταπολέμηση της διαφθοράς.
Αλλά, επειδή πολλά από τα μέτρα αυτά, αν εφαρμόζονταν, ωφελούν την οικονομία και την κοινωνία, θα συνεχίσουμε την παρουσίασή τους στο επόμενο σημείωμα.
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης