Οι «Δαβίδ» της αγοράς άντεξαν την πίεση των πολυεθνικών!

Οι μικρές επιχειρήσεις άντεξαν την πίεση των εμπορικών αλυσίδων και των πολυεθνικών! Νέα έρευνα, δείχνει ότι στην ελληνική αγορά, οι καταναλωτές στηρίζουν τις μικρές επιχειρήσεις και ειδικά στο λιανεμπόριο τροφίμων λιγότερο από το 50% των πωλήσεων γίνεται σε οργανωμένες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, παρά τις μεγάλες προσφορές και τον σκληρό ανταγωνισμό!
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή, για το 2016 δίνει μείωση για τον κύκλο εργασιών των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων κατά 0,52%. Η σημαντική αύξηση που καταγράφουν αυτές οι εταιρείες είναι αποτέλεσμα της αναδιανομής των πωλήσεων σημαντικών επιχειρήσεων που αποχώρησαν από την αγορά οι οποίες ανέρχονταν το 2015 αθροιστικά σε 1,7 δισ. ευρώ και δευτερευόντως από την προσέλκυση πωλήσεων από αλλά κανάλια (π.χ. εξειδικευμένα καταστήματα, λαϊκές αγορές κλπ). Οι πωλήσεις των υπολοίπων καταστημάτων διατροφής εκτός των αλυσίδων σουπερμάρκετ, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψαν πτώση 2,41% και το εμπόριο εκτός καταστημάτων (π.χ. λαϊκές αγορές) πτώση κατά 6,10%. Η τάση αυτή φαίνεται ότι συνεχίζεται και το πρώτο 9μηνο του 2017 και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τα καταστήματα σουπερμάρκετ παρουσιάζουν αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 1,73% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2016, ενώ τα μικρότερα καταστήματα μείωση -1,86%.
Παρά την ανακατανομή των πωλήσεων ανάμεσα στα διάφορα κανάλια το οργανωμένο λιανεμπόριο στην αγορά των τροφίμων εξακολουθεί να έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, καθώς συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξακολουθεί να έχει σημαντικά μικρότερα ποσοστά πωλήσεων όπως φαίνεται και στο σχήμα 2. Στην Ελλάδα το ποσοστό των μη εξειδικευμένων καταστημάτων (σουπερμάρκετ και παντοπωλεία) στην αγορά των τροφίμων εκτιμάται στο 60%, όταν ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 77% και στις ανεπτυγμένες αγορές των χωρών της Βόρειας Ευρώπης πλησιάζει ή και ξεπερνάει το 90%.
Η γιορτινές αγορές θα κρίνουν την ανάπτυξη στην αγορά
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης