Ο μετροπόντικας έφτασε στον σταθμό Ανάληψης του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βίντεο & Εικόνες)

Δεσμεύσεις για λειτουργία εντός χρονοδιαγράμματος
Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη, η ολοκλήρωση της διάνοιξης της πρώτης σήραγγας στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης στο σταθμό «Ανάληψη».
Να σημειωθεί ότι η δίδυμη σήραγγα θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη του επόμενου μήνα (Μάρτιος).
Μετρό Θεσσαλονίκης: Δεσμεύσεις για λειτουργία εντός χρονοδιαγράμματος
«Είμαστε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, που επισκέφθηκε το έργο.
Απάντησε και στον υφυπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστα Ζουράρι που πριν λίγους μήνες κατά τον αγιασμό σε εργοτάξιο είχε δηλώσει ότι «ο ΠΑΟΚ θα πάρει πρωτάθλημα όταν θα τελειώσει το Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή ποτέ».
Με έναν δυνατό κρότο, που σηματοδότησε το σπάσιμο του τοιχίου εισόδου στον σταθμό Ανάληψης του μετρό Θεσσαλονίκης από τον μετροπόντικα «Ηρακλή», ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της πρώτης σήραγγας του έργου.
Σε 1,5 μήνα από σήμερα θα φτάσει στο τέλος της διαδρομής του, διανύοντας άλλα 400 μέτρα, και ο δεύτερος μετροπόντικας, ο «Άκτωρ».
«Είμαστε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα» είπε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης που επισκέφθηκε το έργο. Απάντησε και στον υφυπουργό Παιδείας Κώστα Ζουράρι που πριν λίγους μήνες κατά τον αγιασμό σε εργοτάξιο είχε δηλώσει ότι «ο ΠΑΟΚ θα πάρει πρωτάθλημα όταν θα τελειώσει το Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή ποτέ».
«Στη ζουράριο κλίμακα αξιολόγησης, τα επόμενα χρόνια ο ΠΑΟΚ θα πάρει πρωτάθλημα», είπε χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σπίρτζης.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών πρόσθεσε ότι «το χρέος το δικό μας είναι το 2019 να έχει ολοκληρωθεί το έργο, ώστε να ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του».
Επανέλαβε ότι το 2020 θα ξεκινήσει η λειτουργία της βασικής γραμμής στο σύνολό της, ταυτόχρονα με την επέκταση προς Καλαμαριά, ενώ στόχος είναι «μέχρι τότε να έχουμε σχεδιάσει και να έχουμε ξεκινήσει και τις επεκτάσεις για τις δυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο».
«Αυτό που επιχειρούμε, πρόσθεσε, είναι η βασική γραμμή να είναι έτοιμη στο σύνολό της, όπως και η επέκταση. Μπορεί να έχουμε κάποιο πρόβλημα σε ό,τι αφορά τις αρχαιολογικές εργασίες και το πώς θα λυθεί το θέμα της έλξης, αλλά πιστεύω ότι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα βρει λύση», κατέληξε ο Χρήστος Σπίρτζης.
Υπενθυμίζεται ότι με εξαίρεση τον σταθμό Βενιζέλου, το Μετρό αναμένεται να λειτουργήσει στο τέλος του 2020. Συμπεριλαμβανομένου του εν λόγω σταθμού, όπου ήρθαν στο φως σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2021.
Στον σταθμό Βενιζέλου, από τον Δεκέμβριο 2012 δεν εκτελείτο καμία εργασία. Αναμένεται η έκδοση της υπουργικής απόφασης του υπουργού Πολιτισμού, σε συνέχεια της συνεδρίασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) της 17ης Ιανουαρίου 2017, για την κατασκευή του σταθμού με τη διατήρηση κατά χώρα των αρχαιοτήτων που έχουν αποκαλυφθεί στο επίπεδο -1.
Το ποσοστό ολοκλήρωσης του συνολικού οικονομικού αντικειμένου του έργου (αρχική και συμπληρωματική σύμβαση) ανέρχεται στο 52% περίπου, ενώ τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 72% και οι μελέτες στο 85%.
Εξάλλου, έχει ξεκινήσει η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων (τοιχοποιίες, σοβάδες κ.λπ.) στους σταθμούς Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πανεπιστήμιο κι Ευκλείδης. Στους υπόλοιπους σταθμούς η κατασκευή θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
Κυλιόμενες κλίμακες έχουν τοποθετηθεί στους σταθμούς Ευκλείδης, Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και Πανεπιστήμιο, ενώ στους υπολοίπους η τοποθέτηση θα αρχίσει το επόμενο διάστημα.
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης