Nielsen: Καταρρέει η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα

Καταρρέει η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του δ’ τρίμηνο του 2015, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η  εταιρία Nielsen. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον διεθνή κολοσσό στην αγορά ερευνών και μετρήσεων η καταναλωτική εμπιστοσύνη κατέγραψε σημαντική πτώση, κατά 12 μονάδες έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2014. Από την άλλη πλευρά, παρά τις μεγάλες πιέσεις που ασκήθηκαν το 2015 στην ελληνική αγορά, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος στην Ελλάδα παρέμεινε αμετάβλητος στις 53 μονάδες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι περισσότεροι έλληνες ή το 85% των ερωτηθέντων,  εκτιμά ότι η χώρα θα παραμείνει σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά, ενώ το 80% δηλώνει ανήσυχο για την προσωπική του οικονομική κατάσταση.

Παράλληλα, στο σύνολο της Ευρώπης, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης  παρέμεινε σταθερός στις 81 μονάδες, έναντι του γ’ τριμήνου. Η μεγαλύτερη άνοδος εντοπίστηκε στην Ιρλανδία που ανέβηκε στις 99 έναντι 93 μονάδων, στην Εσθονία 89 έναντι 80 και τη Γαλλία 74 έναντι 66. Από την άλλη πλευρά, τις μεγαλύτερες πτώσεις, κατέγραψαν η Νορβηγία 82 έναντι 87, η Λετονία 81 έναντι 88, το Βέλγιο 78 έναντι 84 και η Ρουμανία 79 έναντι 84.

Η ανησυχία για κάποιο ενδεχόμενο πόλεμο έφτασε στο 11% μία  αύξηση κατά 7% ενώ μειώθηκαν στα συνήθη επίπεδα. οι ανησυχίες για τη μετανάστευση 5%. Στην Ευρώπη, οι μεγαλύτερες ανησυχίες που καταγράφηκαν, ήταν πρώτος ο φόβος για τις τρομοκρατικές επιθέσεις, ακολουθούν οι ανησυχίες των πολιτών για την οικονομία και η εργασιακή ανασφάλεια.

Η Ελλάδα ακολουθεί τη γενικότερη τάση ως προς την οικονομία και την εργασιακή ανασφάλεια, ενώ διαθέτει διπλάσια ποσοστά ανησυχίας ως προς την εργασία 42% έναντι 19%, την οικονομία 38% έναντι 20% και τα χρέη – οφειλές 24% έναντι 11%.

Σύμφωνα με την Nilsen, οκτώ στους δέκα Έλληνες προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους, σε σταθερή βάση. Οι κύριες περικοπές των εξόδων αφορούν την αγορά τροφίμων, την μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού και στα έξοδα για ρουχισμό και παραγγελία έτοιμων γευμάτων στο σπίτι.

Με το σύννεφο της οικονομικής συρρίκνωσης να παραμένει πάνω από την ελληνική Οικονομία, η μείωση των παραγγελιών έτοιμων γευμάτων στο σπίτι και η αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών φαίνεται ότι θα γίνουν μόνιμη συνήθεια για μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών, ακόμα και όταν γίνουν καλύτερα τα πράγματα στην Οικονομία.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή