Μάχη επί 5 χρόνια για να πάει το υπ. Οικονομικών στο κτίριο Κεράνης

ΕΙΧΕ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟ 2011 ΜΕ ΕΞΩΔΙΚΟ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΤΕ ΗΓΕΣΙΑ – ΤΗΝ ΕΞΗΓΓΕΙΛΕ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ

Την πολιτική της κυβέρνησης να επιτύχει σημαντική εξοικονόμηση δαπανών του δημοσίου μέσω της καλύτερης και αποτελεσματικότερης αξιοποίησης των δημόσιων κτιρίων περιέγραψε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης κατά την παρουσίαση του ανακαινισμένου κτιρίου της πρώην καπνοβιομηχανίας Κεράνης, στη Λεωφόρο Θηβών, στον Δήμο Νίκαιας-Ρέντη.

Στο κτίριο σύμφωνα με τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών πρόκειται να στεγαστούν οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών επιχειρεί να συμμαζέψει τις υπηρεσίες και μάλιστα στο ίδιο κτίριο. Το 2011 ο τότε αναπληρωτής υπουργός Παντελής Οικονόμου είχε υπογράψει ανάλογη απόφαση, αλλά η αντίδραση των εργαζομένων υπήρξε άμεση και καταλυτική.

Στο εξώδικο που υπέγραφαν η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος, ο Σύλλογος Υπαλλήλων Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και ο Σύλλογος Εργαζομένων στις ΔΟΥ Νομού Αττικής και Κυκλάδων έκαναν λόγο για ακαταλληλότητα του κτιρίου, χωρίς όμως συγκεκριμένα επιχειρήματα, και μιλούσαν για «τις εν κρυπτώ ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας»και σημειώνουν ότι οι διαδικασίες για τη μεταφορά των υπηρεσιών του υπουργείου δεν αναρτήθηκαν στο Διαδίκτυο, στο site της Διαύγειας.

Ειδικότερα, οι εργαζόμενοι ζητούσαν το πόρισμα της επιτροπής που συστάθηκε με αντικείμενο εργασίας την κτιριολογική μελέτη εγκατάστασης υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών σε νέο κτήριο, καθώς και αντίγραφο της τελευταίας αναθεώρησης της οικοδομικής άδειας και των μελετών στις οποίες βασίστηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες για την καταλληλότητα του «Κεράνης».

Τέλος, στο εξώδικό τους οι εργαζόμενοι ζητούσαν το πιστοποιητικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της αρμόδιας Διεύθυνσης Πολεοδομίας που εγκρίνει τη συγκεκριμένη χρήση που σχεδιάζει το Υπουργείο Οικονομικών.

ΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Τρύφων Αλεξιάδης σύμφωνα με τα οποία σήμερα το δημόσιο δαπανά 221.000 ευρώ το μήνα ως ενοίκιο για ένα άδειο κτίριο την ώρα που μπορεί να υπερκαλύψει με τη χρήση του τις ανάγκες στέγασης όχι μόνο των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών αλλά και άλλων υπηρεσιών του δημοσίου. Χαρακτηριστικά είναι τα εξής, όπως σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός: σήμερα το υπουργείο Οικονομικών για τις ανάγκες στέγασης 1.027 υπαλλήλων του σε 7 διαφορετικά κτίρια δαπανά 232.000 ευρώ το μήνα ως ενοίκιο ενώ για το συγκεκριμένο κτίριο το ενοίκιο είναι 221.000 ευρώ το μήνα και μπορεί να στεγάσει 2.300 υπαλλήλους με 506 θέσεις παρκινγκ. Πολύ περισσότερους δηλαδή από τους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών.

Ο Τρύφων Αλεξιάδης άσκησε κριτική στις προηγούμενες κυβέρνησης γιατί δεν αξιοποίησαν το συγκεκριμένο κτίριο και άλλες δυνατότητες μείωσης των δημοσίων δαπανών μέσω της καλύτερης αξιοποίησης της περιουσίας του δημοσίου την ώρα που επέλεγαν να μειώνουν δαπάνες με απολύσεις και μειώσεις μισθών.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει συνολικό πρόγραμμα για την καλύτερη αξιοποίηση τω δημοσίων κτιρίων σε όλη την Ελλάδα. Ειδικότερα για το υπουργείο Οικονομικών το πρόγραμμα προβλέπει την στέγαση όλων των υπηρεσιών του σε κάθε πόλη σε ένα κτίριο.

ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΣΟΔΩΝ

Από τη δική του πλευρά ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων εξέφρασε επιφυλάξεις  επισημαίνοντας ότι ενώ έχει ζητήσει στοιχεία που να δικαιολογούν τη μετακίνηση χωρίς να θίγονται οι υπάλληλοι, δεν έχει πάρει το παραμικρό.

«Οι υπάλληλοι δεν είναι εμπορεύματα» τόνισε ο Γιώργος Πιτσιλής παρατηρώντας ότι η μείωση του κόστους από τη μίσθωση κτιρίων είναι ένα θέμα, αλλά από την άλλη δεν μπορεί να αγνοεί κανείς τις επιπτώσεις στους εργαζόμενους του υπουργείου, καθώς και στους φορολογούμενους που συχνά πυκνά απευθύνονται στις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών για πληροφορίες και διευκρινίσεις. Επί της ουσίας, το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα είναι ότι το συγκεκριμένο κτίριο, αν και υπερσύγχρονο, είναι στην πραγματικότητα αποκομμένο, όντας μακριά από μέσα μεταφοράς σταθερής τροχιάς, με αποτέλεσμα η πρόσβαση σε αυτό να είναι δυνατή μόνο με λεωφορείο ή Ι.Χ. κι αυτό δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα μετακίνησης για τους περίπου 1.250 υπαλλήλους των κεντρικών υπηρεσιών του υπουργείου.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή