Της Ελένης Τσερεζόλε
Κατώτερες των περιστάσεων οι παρεμβάσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη προχθές στη Βουλή, κατά τη συζήτηση που ο ίδιος προκάλεσε σχετικά με την… ποιότητα της Δημοκρατίας. Αντί να δώσει τις απαντήσεις που περίμενε η κοινωνία σε σχέση με τις ευθύνες της υπουργού Πολιτισμού στην υπόθεση του τέως καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, λειτούργησε για πολλοστή φορά, αποκλειστικά επικοινωνιακά, προσπαθώντας να στοχοποιήσει τον… Αλέξη Τσίπρα. Όμως, σε τελευταία ανάλυση, δημιούργησε περισσότερα ερωτήματα, δείχνοντας ότι η κυβέρνησή του βρίσκεται σε δύσκολη θέση από τη στιγμή μάλιστα που επέλεξε να δώσει πλήρη κάλυψη στην υπουργό Πολιτισμού. Ένα «βαρίδι» που η εμμονή του Μαξίμου έχει καταστήσει τον πιο αδύναμο κρίκο της κυβέρνησης, καθώς πληθαίνουν οι φωνές, από τον χώρο των τεχνών, που της ασκούν δριμεία κριτική για τις καταστροφικές για τον πολιτισμό, αποφάσεις της. Πιο πρόσφατη το κείμενο διαμαρτυρίας «ΑΚΡΟΠΟΛΗ SOS», μια πρωτοβουλία αρχιτεκτόνων, ιστορικών, αρχαιολόγων, ιστορικών της Τέχνης και καλλιτεχνών, που καταγγέλλουν ότι «οι νέες παρεμβάσεις στη δυτική πρόσβαση του Ιερού Βράχου, θα αλλάξουν δραματικά την μορφή και το περιεχόμενο του Μνημείου της Ακρόπολης ως αρχαιολογικού τόπου, στην παγκόσμια συνείδηση».
Παράλληλα ο Κ. Μητσοτάκης επιχείρησε και φυγή προς τα μπρος, προσπαθώντας να καπελώσει το κίνημα metoo και παρουσιάζοντας σειρά μέτρων, που πρόβαλλαν δεόντως όλα τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ. Ωστόσο η ατζέντα δεν φαίνεται να αλλάζει όσο συνεχίζονται οι αποκαλύψεις και παραμένουν αναπάντητα τα ερωτήματα που σχεδόν όλη η αντιπολίτευση έθεσε σχετικά με την παραίτηση του τ. καλλιτεχνικού Διευθυντή του Εθνικού και το τί γνώριζε η υπουργός. Το «μέτωπο» όχι μόνο δεν πρόκειται να κλείσει και μάλιστα όσο συνεχίζει η κ. Μενδώνη να έχει τη σαφή, πλέον και από βήματος της Βουλής, πρωθυπουργική κάλυψη. Μια κάλυψη-συγκάλυψη που όλο και περισσότερο παίρνει τη μορφή μπούμερανγκ.