Η νέα γενιά θα ανατρέψει τις πολιτικές της κυβέρνησης

Του Θωμά Αχταρίδη από την Κυριακάτικη Kontranews

Tην Δευτέρα 11/01, μετά από δύο μήνες μακριά από τις σχολικές αίθου­σες, οι μαθητές/τριες των νηπια­γωγείων και δημοτικών σχολείων της χώρας επέστρεψαν στις τάξεις. Θα θέλαμε, ειλικρινά, να μπορού­με να εκφράσουμε τη στήριξη μας στην απόφαση της κυβέρνησης. Μάλιστα όπως είχαν προειδοποι­ήσει πολλοί ειδικοί, υπήρχε υψη­λός κίνδυνος ψυχολογικής κατά­πτωσης των παιδιών και κοινω­νικής απομόνωσης, πέρα από την εκπαιδευτική διαδικασία. Όμως, η αδράνεια του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, καθιστά ξεκάθαρη την ανετοιμότητα της για μια τέτοια επιστρο­φή μαθητ(ρι)ών και εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Από τις 13/11, που έχουν να βρεθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες στις αίθουσες, η κ. Κεραμέως δεν φρόντισε να υπάρξει καμία πρόνοια και ενίσχυση της υγειονομικής φροντίδας στις αίθουσες. Δεν έχει υπάρξει καμία πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού, καμία ενίσχυση στο προσωπικό καθαριότητας, δεν δημιουργήθηκε σύστημα δωρεάν μαζικών τεστ, δεν επιλέχθηκε η μέθοδος των εκ περιτροπής μαθημάτων και δεν μειώθηκε ο αριθμός μαθητ(ρι)ών ανά τάξη. Χωρίς καμία διάθεση για κινδυνολογία, είναι θέμα χρόνου να εμφανι­στούν τα πρώτα κρούσματα στις σχολικές μονάδες, και το Υπουργείο Παιδεί­ας βρίσκεται εντελώς εκτεθειμένο αφού δεν υπάρχει πρόβλεψη για παράλλη­λη διαδικασία τηλεκπαίδευσης.

Την ίδια ώρα οι μαθητές/τριες των μεγαλύτερων τάξεων δεν έχουν καμία πληροφορία για την επιστροφή τους στα σχολεία και με την διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης να συνεχίζεται με τα γνωστά προβλήματα. Γνωρίζει η κ. Κεραμέως πόσες/οι νέες και νέοι βρίσκονται κοινωνικά και οικονομικά αποκλεισμένοι από την, κατοχυρωμένη δημόσια και δωρεάν από το Σύνταγ­μα, εκπαιδευτική διαδικασία; Τι θα γίνει με τις απουσίες των μαθητ(ρι)ών που δεν συνδέονται στα τηλεμαθήματα εξαιτίας αδυναμίας; Είτε επειδή δεν έχουν παροχή ίντερνετ, είτε επειδή δεν έχουν υπολογιστή.

Το Υπουργείο Παιδείας όμως αγνοεί τα παραπάνω ουσιώδη και κομβικής σημασίας θέματα και προβαίνει, σε μια άκρως ακατάλληλη χρονική περίοδο, σε εκπαιδευτικές τομές, αδιαφορώντας για την γνώμη των άμεσα εμπλεκόμενων (βλ. Εκπαιδευτικούς, μαθητές). Επιστρέφοντας την τράπεζα θεμάτων, τροπο­ποιώντας την ύλη μέσα στην διάρκεια της σχολικής χρονιάς των πανελλαδικών μαθημάτων, και μειώνοντας τον αριθμό των εισακτέων στις ανώτατες σχολές.

Παρόμοια είναι η κατάσταση και για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει η εξεταστική περίοδος του χειμερινού εξαμήνου, χιλιά­δες φοιτητές και φοιτήτριες δεν έχουν ακόμη παραλάβει τα πανεπιστημιακά συγγράμματα τους. Η Κυβέρνηση και σε αυτό το θέμα αποκηρύσσει τις ευθύ­νες της και στρέφει τα βέλη στις εταιρείες διανομής. Η κ. Κεραμέως δεν χάνει χρόνο όμως, και αξιοποιώντας τη νεκρή περίοδο, λόγω των υγειονομικών μέτρων, φέρνει στη Βουλή προς ψήφιση διατάξεις που πάνε κόντρα στα αιτή­ματα και τα συμφέροντα της φοιτητικής κοινότητας, για να αποφύγει αντιδρά­σεις. Τα σύγχρονα προβλήματα και οι ανάγκες των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων δεν είναι ούτε η Πανεπιστημιακή Αστυνομία, ούτε οι διαγραφές φοιτητών. Αντί η Κυβέρνηση να ασχοληθεί με την αναβάθμιση των σπουδών και την βελτί­ωση των συνθηκών, αυξάνοντας την χρηματοδότηση στην Παιδεία, επιλέγει να στοχοποιήσει και να τρομοκρατήσει τη νεολαία.

Οι επιθέσεις που δέχονται καθημερινά οι νέες και οι νέοι από τους ανθρώ­πους που θα έπρεπε να επενδύουν πάνω στη νέα γενιά, σπρώχνοντάς τους στην ανεργία και την μετανάστευση, θα έχουν τέλος. Η Νεολαία θα οργανω­θεί και θα ανατρέψει τις πολιτικές της κυβέρνησης και κάθε μέσο καταπίεσης και κοινωνικής αδικίας. Το πρόβλημα με τη νέα γενιά είναι πως ονειρεύεται και οραματίζεται έναν άλλο κόσμο. Και στα δικά «μας» όνειρα δεν χωρούν.

*Συντονιστής Νεολαίας ΜέΡΑ25

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή