Φίλης: Στοίχημα μας η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς

Να ξεκινήσουν τα σχολεία την πρώτη μέρα του νέου εκπαιδευτικού έτους με όλο το προσωπικό και τα βιβλία θέτει ως «το μεγάλο στοίχημα για φέτος», ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FM».

«Τα βιβλία σε πολλά σχολεία έχουν ήδη φτάσει. Δηλαδή το στοίχημα αυτό φαίνεται να κερδίζεται και θα κερδηθεί μέχρι τις 12 του Σεπτέμβρη, που θα ανοίξουν τα σχολεία», ανέφερε ο υπουργός Παιδείας.

Αναφορικά την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, ο Νίκος Φίλης σημείωσε: «Πάμε να κάνουμε μία μεταρρύθμιση που να καθιστά το σχολείο ελκτικό κι όχι έναν διάδρομο για τα παιδιά που περνούν και φεύγουν και δεν δίνουν καμία σημασία».

Αυτό εξήγησε ο υπουργός Παιδείας «σημαίνει ότι το περιεχόμενο των μαθημάτων πρέπει ν’ αλλάξει και πρέπει το ωράριο να είναι πιο λογικό. Διότι τα επτάωρα κάθε μέρα απλώς και μόνο για να βάζουμε μαθήματα χωρίς να είναι ουσιαστική η διδασκαλία τους είναι ένα πρόγραμμα που διώχνει τα παιδιά, δεν τα κερδίζει».

Παράλληλα, ο Νίκος Φίλης επεσήμανε ότι η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην εκπαίδευση, με το ζήτημα της παραπαιδείας, «είναι ευθύνη ενός συστήματος, το οποίο έχει υποβαθμίσει, σχεδόν νεκρώσει το λύκειο» και σημείωσε ότι «προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις πραγματικές καταστάσεις ούτως ώστε να μην είναι αναγκαίο το παιδί να πηγαίνει σε φροντιστήρια», κάτι που, όπως τόνισε, «δεν μπορεί να γίνει σήμερα-αύριο, αλλά δεν είναι κάτι που δεν θα γίνει ποτέ».

Ακόμα, ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι θα πρέπει να αλλάξει η λειτουργία του λυκείου και του γυμνασίου ως εξεταστικού κέντρου, ενώ σε ό,τι αφορά τα ΕΠΑΛ, είπε ότι ξεκινάει από φέτος ένα πρόγραμμα αναβάθμισης των σχολείων αυτών, καθώς «είναι αναγκαία η τεχνική εκπαίδευση για να βγούμε από την κρίση».

Επίσης, ο Νίκος Φίλης τόνισε πως η εκπαιδευτική πολιτική δεν μπορεί να είναι αντικείμενο μιας θητείας ή μιας κυβέρνησης και πρόσθεσε: «Είναι προφανές ότι πρέπει να επιδιώκουμε συναινέσεις και συγκλίσεις. Με σαφήνεια είπαμε ότι εμείς δεν ήρθαμε από το μηδέν να δημιουργήσουμε από το μηδέν την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Υπάρχουν θετικές κατακτήσεις, τις οποίες μπορεί να αξιοποιήσει, να βελτιώσει κανείς γι αυτό και επιδιώξαμε διάλογο με όλα τα κόμματα».

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή