Επιστολή Σπίρτζη: Καμία οφειλή του δημοσίου στον ΟΑΣΘ

ΣΠΙΡΤΖΗΣ ΓΙΑ ΟΑΣΘ: ΕΧΟΥΝ ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΙ ΟΛΕΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ  ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ!

Παραμένουν από τον Ιούνιο, απλήρωτοι οι εργαζόμενοι στις  αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης και το δίκτυο λεωφορείων βρίσκεται «παγωμένο». Ήδη ξεκίνησαν επίσχεση εργασίας και περιμένουν τις εξελίξεις!

Από την μία η εταιρία που σταμάτησε τις πληρωμές  ισχυριζόμενη πως δεν έχει λάβει ακόμα κρατικές επιδοτήσεις, 1 δις για την πενταετία 2007-2013, ποσό πολλαπλάσιο των αντίστοιχων χρημάτων που δαπανήθηκαν για την Αθήνα και το δημόσιο φορέα μαζικών μεταφορών και από την άλλη το υπουργείο, να την διαψεύδει. 

«Όλη  η αλήθεια για τα ψέματα του ΟΑΣΘ», είναι ο τίτλος ανακοίνωσης του υπουργείου υποδομών, με την οποία ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης απάντα στα όσα επικαλείται η εταιρία, περί οφειλών.

Ο Χρήστος Σπίρτζης  ξεκαθαρίζει πως έχουν εισπραχθεί από τον οργανισμό στο ακέραιο όλες επιχορηγήσεις μέχρι και τον Αύγουστο, βάσει της συμφωνίας Δημοσίου και ΟΑΣΘ που κυρώθηκε με το ν. 4313/2014. Επίσης στην επιστολή τονίζεται πως ο ίδιος συμπαραστέκεται στους εργαζόμενους που διεκδικούν τα δεδουλευμένα όμως δηλώνει αποφασισμένος να βάλει τέλος στο «πάρτι» των μη ελεγχόμενων επιδοτήσεων.

«Επειδή τα ψέματα και η παραπληροφόρηση έχουν όριο ή μάλλον δεν έχουν κανένα όριο και φραγμό τα τελευταία 24ωρα, οφείλουμε να διατυπώσουμε μερικές αλήθειες για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ)» αναφέρει η επιστολή του υπουργού που στην συνέχεια παραθέτει νούμερα «για να μάθει λοιπόν και ο ελληνικός λαός πόσα χρήματα δίνει για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», όπως τονίζεται. 

Από το 2009  μέχρι και τον Αύγουστο του 2016 το ποσό που έχει καταβληθεί ανέρχεται σε 866.609.724,48 εκατομμύρια ευρώ και το ΥΠΥΜΕΔΙ δεν έχει απολύτως καμία ληξιπρόθεσμη υποχρέωση προς τον ΟΑΣΘ.

«Και όχι μόνο δεν υφίσταται ληξιπρόθεσμη υποχρέωση αλλά αντιθέτως ο ΟΑΣΘ έχει συμφωνήσει όλες τις παραπάνω αντισταθμιστικές καταβολές».

Συγκεκριμένα, για το τρέχον έτος, έχουν καταβληθεί 73.283.121,48 εκ. ευρώ, ενώ για το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2016 έχει προϋπολογιστεί  ακόμη το ποσό των 15.680.387,26 ευρώ.   Η συνολική χορηγηθείσα αντισταθμιστική καταβολή ανέρχεται στα 88.963.508,5 εκατομμύρια ευρώ.

Για να αντιληφθεί κανείς το ύψος της επιδότησης, αρκεί μία σύγκριση με την ετήσια επιχορήγηση προς την ΟΣΥ Α.Ε., η οποία για το 2016 ανέρχεται στα 86 εκατομμύρια ευρώ ! Τηρουμένων των αναλογιών, η κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΘ είναι πολλαπλάσια από αυτήν που εισπράττει η ΟΣΥ Α.Ε για πενταπλάσιο αριθμό εργαζομένων, λεωφορείων και πολιτών, αναφέρει το υπουργείο.

Ο ΟΑΣΘ το…. «χαϊδεμένο τους παιδί»  

Πέραν των αστρονομικών επιδοτήσεων, ο Οργανισμός  μέσω των διαιτητικών αποφάσεων, έβαζε στα ταμεία του εκατομμύρια ευρώ, λόγω των ανισοβαρών συμβάσεων που οι προηγούμενες κυβερνήσεις αποδέχονταν σε βάρος του Έλληνα φορολογούμενου, αποδεικνύοντας  ότι ο ΟΑΣΘ ήταν το «χαϊδεμένο τους παιδί».

Είναι ενδεικτικό ότι από το 1957 ως σήμερα το ελληνικό δημόσιο δεν έχει δικαιωθεί ούτε σε μία διαιτησία, ξεκαθαρίζει το υπουργείο, επισημαίνοντας πως «το ψέμα της μη καταβολής των δεδουλευμένων λόγω των δήθεν οφειλών του δημοσίου που είναι έωλες πρόσθετες διεκδικήσεις και ο Πρόεδρος του Σωματείου των Εργαζομένων».

Με επιστολή του ο Πρόεδρος και ο ΓΓ του Σωματείου των Εργαζομένων ΟΑΣΘ κ. Τσερμενίδης και κ. Αγγελούδης, στις 9 Αυγούστου ζητούν από τον Υπουργό ΥΜΕΔΙ Χρήστο Σπίρτζη, ενημερωτική συνάντηση ως τις 11 Αυγούστου, λόγω της μη καταβολής των δεδουλευμένων Ιουνίου και Ιουλίου στους εργαζόμενους από την Διοίκηση του ΟΑΣΘ.

«Τι κρύβει με επιμέλεια ο Πρόεδρος του Σωματείου  Εργαζομένων κ. Τσερμενίδης, το οποίο γνωρίζει πιο καλά και από τον Υπουργό και από το Υπουργείο: ότι το ελληνικό δημόσιο δεν οφείλει ούτε ένα ευρώ στον ΟΑΣΘ. Το γνωρίζει και ως Πρόεδρος των Εργαζομένων και ως συμμετέχων στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΘ».

«Ξεκαθαρίζουμε είμαστε στο πλευρό των εργαζομένων για την μη καταβολή των δεδουλευμένων τους από τον ΟΑΣΘ», όμως αναφέρει επίσης πως, «με οποιοδήποτε κόστος η σπατάλη του παλαιοκομματισμού στον ΟΑΣΘ έλαβε τέλος». 

Για τον πρόεδρο του οργανισμού, το υπουργείο τονίζει πως «δεν μπορεί στο όνομα των εργαζομένων να διεκδικεί όχι τα δεδουλευμένα από τον ΟΑΣΘ αλλά ακόμη μεγαλύτερες αντισταθμιστικές καταβολές, για να βάλουν κάποιοι ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη του Έλληνα φορολογούμενου, επιδοτώντας ακόμη πιο αδρά έναν συγκοινωνιακό φορέα με αμφισβητούμενη συγκοινωνιακή ποιότητα έργου».

Καταβληθέντα στον ΟΑΣΘ από το 2009 έως και τον Αύγουστο του 2016

ΕΤΗ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ( K.Y.A. 45787/3551/2014 ) ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΙΣΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ

2009 127.879.263,49 € 129.086.837,00 €

2010 133.108.526,77 € 114.416.000,00 €

2011 105.000.000,00 € 117.424.651,00 €

2012 125.967.118,57 € 107.000.000,00 €

2013 76.500.000,00 € 106.467.119,00 €

2014 114.729.841,73 € 116.280.696,00 €

2015 102.651.166,97 € 102.651.300,00 €

2016 73.283.121,48 € 73.283.121,48 €

ΣΥΝΟΛΟ 859.119.039,01 € 866.609.724,48 €€

Η εμφανιζόμενη διαφορά (στα έτη 2009-2014) οφείλεται σε εκτέλεση αποφάσεων του διαιτητικού δικαστηρίου για τις χρήσεις των ετών 2008-2014.

Για το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2016 καθώς και για το έτος 2017 έχουν προϋπολογισθεί τα παρακάτω ποσά:

ΕΤΗ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ( K.Y.A. 45787/3551/2014 )

2016 15.680.387,26 €

2017 61.532.999,21 €

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή