Έπεσαν 13,5% οι πωλήσεις στο 10ήμερο των εκπτώσεων!

ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΠΕΡΣΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΓΙΑ 2 ΣΤΙΣ 3 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ!                                                                               

ΠΕΣΜΕΝΑ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΓΙΑ 65% ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ!

Πεσμένες οι πωλήσεις των καταστημάτων κατά 13,5% παρά τις εκπτώσεις! Στο δεκαήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων,  οι επιχειρήσεις προσπάθησαν να προσελκύσουν τους καταναλωτές με εκπτώσεις στις ήδη μειωμένες τιμές τους, αλλά με το διαθέσιμο εισόδημα να έχει περιοριστεί σημαντικά, ανάλογη ήταν και η κίνηση στα καταστήματα. 

Έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου & Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) έδειξε ότι οι πωλήσεις, του Νοεμβρίου, παρέμειναν χαμηλά, ακόμα χαμηλότερα και από την περιορισμένη περσινή κίνηση για δύο στα τρία καταστήματα.

Αν και τέσσερις στις πέντε επιχειρήσεις (78%) να συμμετείχαν  στο εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου και το 35% έκαναν προσφορές από 11% έως 20% και άλλες τόσες από 21% έως και 40%, το 29% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις, τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς, να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και μόλις το 4% σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με το 2015.

Μεγαλύτερες πιέσεις δέχονται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο «οικιακού εξοπλισμού», με το ποσοστό αυτών που είχαν μικρότερες πωλήσεις να ανέρχεται στο 71%.

Επίσης, οχτώ στις δέκα επιχειρήσεις με έδρα τη Μακεδονία εμφανίζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε σύγκριση με πέρυσι και πιο ανθεκτικές φαίνονται να είναι οι επιχειρήσεις με έδρα την Κρήτη και τα υπόλοιπα νησιά της Ελλάδας.

Όπως αναφέρεται στην έρευνα, όσον αφορά στο όφελος των εκπτωτικών δεκαήμερων στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων τα 3 χρόνια που έχουν θεσμοθετηθεί, οι επιχειρηματίες απαντούν σε ποσοστό 60% ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν έχει επηρεάσει τη συχνότητα επίσκεψης των καταναλωτών στο κατάστημά τους.

Επίσης, υπάρχει ένα 20% που δηλώνει ότι έχει αρνητικά αποτελέσματα.  Αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου προς το μέτρο του δεκαήμερου εκπτώσεων Μαΐου και Νοεμβρίου, καθώς το 58% των επιχειρηματιών είναι αντίθετο προς αυτό σε αντίθεση με το 23% που συμφωνεί με αυτό.Σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο εν λόγω διάστημα των ενδιάμεσων εκπτώσεων κινήθηκαν με πτωτική τάση, κατά 13,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο.

Παρατίθεται πίνακας με τις εκτιμήσεις των Εμπορικών Συλλόγων αναφορικά με την μεταβολή των πωλήσεων στα καταστήματα σε 71 περιοχές της χώρας κατά τη διάρκεια του εκπτωτικού δεκαημέρου. 

Οι εκτιμήσεις των εκπροσώπων ενισχύουν τα ευρήματα της δειγματοληπτικής έρευνας στις εμπορικές επιχειρήσεις πανελλαδικά, όπου το 65% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι οι πωλήσεις τους κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα με πέρυσι.

Ειδικά για την Κυριακή 6 Νοεμβρίου, τρεις στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύει ότι η κίνηση αυτή δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της επιχείρησης κατά την περίοδο του δεκαήμερου εκπτώσεων και ένας στους πέντε περίπου ότι συνέβαλε θετικά.

Με βάση τις εκτιμήσεις τον τοπικών Εμπορικών Συλλόγων, σε 29 περιοχές (κυρίως αγορές της περιφέρειας), η αγορά έμεινε κλειστή, ενώ στις υπόλοιπες που τα καταστήματα λειτούργησαν κανονικά, υπήρχαν μεμονωμένες περιπτώσεις όπου το ποσοστό των ανοιχτών καταστημάτων είναι πολύ μικρό και αντιπροσωπεύει κυρίως μεγάλες αλυσίδες και σουπερ μάρκετ.

Τέλος, η επισκεψιμότητα στο 47% των καταστημάτων δεν έχει αυξηθεί καθόλου από το άνοιγμα των Κυριακών. Το 36%, διακρίνει μία μικρή αύξηση ενώ το 16% δηλώνει ότι το άνοιγμα της επιχείρησής του τις Κυριακές αύξησε κατά πολύ ή πάρα πολύ την επισκεψιμότητα.

Όσον αφορά στο λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 45% των επιχειρήσεων απάντησε ότι επιβαρύνεται, είτε πάρα πολύ, είτε πολύ από το άνοιγμα των Κυριακών, το 41% λίγο ενώ μόλις το 14% δήλωσε ότι δεν έχει επιβαρυνθεί καθόλου.

pinakas-ekptwseis

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή