Της Ελένης Τσερεζόλε
Εδώ και λίγα 24ωρα νοσηλεύεται με κορωνοϊό στο νοσοκομείο Αττικό ένας πολίτης με ιδιόρρυθμο (τουλάχιστον) όνομα. Πρόκειται για τον «τέως βασιλιά Κωνσταντίνο» καθώς, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, με αυτό το «όνομα» έγινε η επίσημη εισαγωγή του στο νοσηλευτικό ίδρυα και όχι με το κανονικό, εκείνο που αναγράφεται στο, εκ Δανίας, διπλωματικό του διαβατήριο: «Κωνσταντίνος de Grecia»…
Μιλάμε δηλαδή για ένα φάντασμα της Ιστορίας που αναβιώνει –για ποιους λόγους; Να είναι άραγε μία τυχαία, συγκυριακή σύμπτωση; Η οποία έρχεται λίγα μόλις 24ωρα από την απόπειρα του Πρωθυπουργού να ξαναγράψει τη σύγχρονη ιστορία του τόπου, μιλώντας για «τοπόσημο διχασμού», εξισώνοντας θύματα και θύτες, στο γιορτινό του μήνυμα για τα Θεοφάνια, από το μαρτυρικό νησί των εξοριών και των βασανισμών χιλιάδων αριστερών, τον Άη Στράτη. Είναι άραγε απλά θέμα μίας Διοίκησης ενός νοσοκομείου, να αγνοεί την απόφαση για το πολιτειακό ζήτημα, που έλαβε ο ελληνικός λαός κατά του στο δημοψήφισμα του 1974;
Ήταν τότε που περίπου το συντριπτικό 70% των πολιτών τασσόταν υπέρ της Αβασίλευτης Δημοκρατίας, βάζοντας τέλος στη δυναστεία Γλύξμπουργκ στην Ελλάδα. Τι είναι αυτό που το 2022 δίνει το δικαίωμα,
σε ποιους, να κάνουν δεκτό τον Κωνσταντίνο Γλύξμπουργκ ως «τέως βασιλιά», διαγράφοντας αυθαίρετα τη σύγχρονη Ιστορία του τόπου; Μήπως το γεγονός της ύπαρξης μίας κυβέρνησης που είναι αποφασισμένη, στο όνομα ενός οπισθοδρομικού εκσυγχρονισμού, όχι μόνο να ξαναγράψει την Ιστορία όπως τη βολεύει, αλλά να αμφισβητήσει και τα θεμέλια του δημοκρατικού πολιτεύματος;
Και βέβαια και μόνο το γεγονός ότι σε αυτή την κυβέρνηση, υπουργός Υγείας είναι «εκ μεταγραφής» από το ΛΑΟΣ δεν δημιουργεί ιδιαίτερη αισιοδοξία ούτε για τη διαλεύκανση του θέματος, ούτε φυσικά για την επίλυσή του…
Την αντιμετώπιση δηλαδή του ασθενή (και περαστικά του) υπό την κανονική του ιδιότητα: εκείνη ενός απλού πολίτη…