Σημαντική η συνεισφορά του Εθνικού Δείκτη Εταιρικής Υπευθυνότητας (CRI Index )
Σε Συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 2 Νοεμβρίου 2017 στο ξενοδοχείο
NJV Athens Plaza, το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης (CRI) παρουσίασε στοιχεία για την πορεία της Εταιρικής Υπευθυνότητας στην Ελλάδα από το 2008 και την σημαντική συμβολή του Εθνική Δείκτη (CRI Index), παρουσία δημοσιογράφων και εκπροσώπων επιχειρήσεων.
Η εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση 10 χρόνων του Δείκτη CR Index στην Ελλάδα, ο οποίος εκπροσωπείται αποκλειστικά από το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης, φιλοξένησε ως ομιλητές ανώτατα στελέχη Εταιρικής Ευθύνης από επιχειρήσεις που συμμετέχουν επί σειρά ετών κι έχουν διακριθεί στο Δείκτη CR Index και CRI Pass, όπως η Τράπεζα Πειραιώς, ο Όμιλος ΟΤΕ, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η WIND, η MSD, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου που παρουσίασαν καλές πρακτικές και οφέλη μέσα από την συμμετοχή τους στον σημαντικό αυτό θεσμό.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης, κ. Δημήτρης Μαύρος, καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους και στον χαιρετισμό του τόνισε: «Η προσήλωση των επιχειρήσεων στην στρατηγική της βιώσιμης ανάπτυξης και η ένταξη σ’ αυτή των πρακτικών και πολιτικών της Εταιρικής Ευθύνης, αποδεικνύεται απολύτως αναγκαία, ιδιαίτερα στη σημερινή οικονομική συγκυρία. Όπως αποδεικνύουν μετρήσεις και μελέτες του Οργανισμού Business in the Community της Αγγλίας, η ΕΚΕ συμβάλλει στη βελτίωση της οικονομικής απόδοσης των επιχειρήσεων, και τις βοηθάει να αντιμετωπίσουν περιόδους ύφεσης, σαν αυτή που ζούμε τα τελευταία χρόνια.»

Ο κ. Νίκος Αυλώνας, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου, που ήταν και ο συντονιστής της εκδήλωσης παρουσίασε σημαντικά στοιχεία όπως η αύξηση των επιδόσεων των επιχειρήσεων στην Εταιρική Υπευθυνότητα, με το ποσοστό του μέσου όρου επίδοσης να αυξάνεται από 55% το 2008 στο 81% το 2016 όπως και την σημαντική άνοδο της Εταιρικής Υπευθυνότητας δεδομένης της συμμετοχής 40 επιχειρήσεων διαχρονικά στον δείκτη που αναλογούν στο 5% περίπου του ΑΕΠ της χώρας και συνολικά απασχολούν 40.000 εργαζομένους. Όπως δήλωσε ο κ. Αυλώνας, «φαίνεται πως η οικονομική κρίση, παρά τα φαινόμενα, ενίσχυσε την επιθυμία των επιχειρήσεων να ασχοληθούν συστηματικά με την Εταιρική Υπευθυνότητα, με αποτέλεσμα να αυξήσουν την θετική συμβολή τους στους εργαζόμενους τους, στην κοινωνία και στο περιβάλλον.»
Στη διάρκεια της συζήτησης που ακολούθησε οι ομιλητές επεσήμαναν ότι «το CR Index είναι «κουλτούρα», υποστηρίζει την κουλτούρα της επιχείρησης και τονώνει την υπερηφάνεια των εργαζομένων», ενώ επίσης αναφέρθηκε ότι «το CR Index δεν έχει σχέση με βραβεία και διακρίσεις, αλλά είναι ένας σημαντικός θεσμός για τις εταιρείες και για τη χώρα».
Πιο συγκεκριμένα. η κα Ντέπη Τζιμέα, Executive Director Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου ΟΤΕ, δήλωσε σχετικά: «Πρόκειται για ένα χρήσιμο εργαλείο για την αξιολόγηση της πορείας μας σε θέματα Βιώσιμης Ανάπτυξης. Από το 2008, που ξεκινήσαμε να συμμετέχουμε στον δείκτη CRI, μέχρι το 2016 που αποσπάσαμε τη διάκριση «Diamond», έχουμε κάνει πολλά βήματα προόδου, επανεξετάζοντας τη στρατηγική μας, κάνοντας βελτιώσεις και αξιοποιώντας την τεχνογνωσία από τις διεθνείς πρακτικές. Έτσι, καταφέραμε να κάνουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη μέρος του DNA του Ομίλου ΟΤΕ και των ανθρώπων του – και όχι μία αποσπασματική πρακτική». Σύμφωνα με τον κ. Δημήτριο Δημόπουλο, Διευθυντή της Μονάδας Περιβάλλοντος της Τράπεζας Πειραιώς, «ο Δείκτης αποτελεί ένα αναγνωρισμένο στρατηγικό εργαλείο αξιολόγησης το οποίο βοηθάει τις επιχειρήσεις να αναβαθμίζουν συνεχώς τις πρακτικές αειφορίας, να ενισχύσουν τη διαφάνεια προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και παράλληλα να βελτιώσουν τη φήμη τους». Όπως τόνισε ο κ. Μάνος Ιατρέλης, CSR Manager της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας: «Το σχήμα του παγόβουνου δεν είναι τυχαίο. Για να φτάσεις στην κορυφή υπάρχει μια ανηφόρα που την ανεβαίνεις μόνο με συνεχή επικοινωνία και συλλογική προσπάθεια από όλα τα τμήματα και με απώτερο σκοπό η γενικότερη στρατηγική της εταιρείας να αγκαλιάσει τη Βιώσιμη Ανάπτυξη». Στην ερώτηση γιατί αποφάσισαν να συμμετέχουν, η απάντηση «σίγουρα δεν είναι για να πάρουμε άλλη μια διάκριση», όπως τόνισε ο κ. Γιώργος Τσαπρούνης, Ανώτερος Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων της WIND, «αλλά γιατί χρησιμοποιούμε το Δείκτη ως εργαλείο αυτοανίχνευσης ευάλωτων σημείων και επαναπροσδιορισμού πολιτικών, διαδικασιών ακόμα και στρατηγικών προσεγγίσεων σε θέματα Εταιρικής Υπευθυνότητας.» Η κα Σέβη Σφακιανάκη, Senior Policy and Communication Manager της MSD, ανέφερε: «Λαμβάνοντας μέρος στο CRIndex για πρώτη φορά και κατακτώντας τη διάκριση Silver, καταλάβαμε ότι υπάρχουν πολλές ενέργειες που πρέπει να καλύψουμε αναφορικά με την εταιρική κοινωνική υπευθυνότητα αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι αξιολογήσαμε της ενέργειες που έχουν ήδη γίνει απέναντι στους ανθρώπους μας, την κοινωνία, το περιβάλλον και την αγορά μας». Στη συνέχεια η κα Θωμαή Ευαγγέλου, Διευθύντρια Ολοκληρωμένης Διοίκησης και Εσωτερικού Έλεγχου της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου επεσήμανε: «Ξεκινώντας το εγχείρημα της εταιρικής υπευθυνότητας μέσα από το CRI Pass, πατήσαμε πάνω σε ένα οικοδόμημα, τη διαχείριση συστημάτων, από τo οποίo προέκυψαν οι στόχοι της εταιρείας μας, τους οποίους καταφέραμε να εκπληρώσουμε, με πρωταρχικό μέλημα την προστασία του οδηγού».
Ο Δείκτης CR Index πραγματοποιείται φέτος για 10η συνεχή χρονιά από το Ινστιτούτο, με σκοπό να συνεχίσει να στηρίζει και να επιβραβεύει την Εταιρική Υπευθυνότητα. Για 4η χρονιά πραγματοποιείται και το CRI Pass, το πρώτο εργαλείο που «εισάγει» κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τομέα της Εταιρικής Ευθύνης.
Οι δηλώσεις συμμετοχής για το CR Index 2017-2018 θα ολοκληρωθούν στις 15 Νοεμβρίου 2017.

Τι είναι o Εθνικός Δείκτης Εταιρικής Υπευθυνότητας (CR Index)
O CR Index αναπτύχθηκε από το Business in the Community το 2002, σε συνεργασία με αναλυτές του City of London και εκπροσώπους επιχειρήσεων, μέσω μίας σειράς διαβουλεύσεων και εργαστηρίων στα οποία συμμετείχαν περισσότερες από 80 εταιρείες, καθώς και άλλα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη. Ο Δείκτης Εταιρικής ευθύνης είναι το πιο αναγνωρισμένο εργαλείο συγκριτικής αξιολόγησης των εταιρειών ως προς τις επιδόσεις τους σε θέματα ΕΚΕ, με βάση διεθνή κριτήρια.
Στην Ελλάδα o CR Index αντιπροσωπεύεται αποκλειστικά από το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης (Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρία) σε συνεργασία με το BITC. Πρωταρχικός στόχος του Ινστιτούτου είναι να παρέχει στις Ελληνικές Επιχειρήσεις και Οργανισμούς ένα διεθνώς αναγνωρισμένο εργαλείο αξιολόγησης των επιδόσεών τους σε θέματα ΕΚΕ, για την καλύτερη ενσωμάτωσή της στη στρατηγική και την πρακτική τους.
Τι είναι το CRI Pass
Το CRI Pass αποτελεί ένα διαγνωστικό εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να γνωρίσουν βασικά ζητήματα που πρέπει να λαμβάνει υπόψη της μια υπεύθυνη επιχείρηση καθώς αποτυπώνει όλες τις πτυχές Εταιρικής Υπευθυνότητας. Πιο συγκεκριμένα το εργαλείο αξιολογεί τις επιδόσεις των επιχειρήσεων σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: την κοινωνία, το περιβάλλον, τους εργαζόμενους και την αγορά και χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες. Με την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι συμμετέχοντες λαμβάνουν το CRI Pass. Επιπλέον η συμμετοχή στο CRI Pass προετοιμάζει κατάλληλα όσες εταιρείες επιθυμούν να συμμετάσχουν στον απαιτητικό CR Index ( Εθνικό Δείκτη Εταιρικής Υπευθυνότητας) και τα 5 επίπεδα διάκρισης (Silver, Bronze, Gold ,Platinum, Diamond)
Για περισσότερες πληροφορίες για το Ινστιτούτο και τις δράσεις του:
Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης
Επικοινωνία: Ζέτα Χατζηαντωνίου
Τηλέφωνο: 210 8085565
E mail: info@cri.org.gr
Website: http://www.cri.org.gr
To προφίλ του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης
Tο Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης είναι Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία που εκπροσωπεί αποκλειστικά το Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης (CR INDEX) στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το BITC (Business in the Community), τον αναγνωρισμένο Βρετανικό φορέα υπό την προεδρία του Πρίγκιπα της Ουαλίας, που αποτελεί έναν από τους κορυφαίους Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ΕΚΕ και προάγει την Υπεύθυνη Επιχειρηματικότητα.
Πρωταρχικός στόχος του Ινστιτούτου είναι να παρέχει στις Ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις ένα διεθνώς αναγνωρισμένο εργαλείο αξιολόγησης των επιδόσεών τους σε θέματα ΕΚΕ, για την καλύτερη ενσωμάτωσή της στη στρατηγική και την πρακτική τους. Περισσότερες από 30 ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις, που απασχολούν στην Ελλάδα χιλιάδες εργαζομένους και διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ελληνική οικονομία, έχουν συμμετάσχει έως σήμερα στην αξιολόγηση του CR INDEX.
Επιπλέον, οι δράσεις του Ινστιτούτου περιλαμβάνουν ανάπτυξη και διαχείριση επιμορφωτικών πρωτοβουλιών, διοργάνωση βραβεύσεων και εκδηλώσεων, συμμετοχή σε αναπτυξιακά και ερευνητικά προγράμματα σχετικά με την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και αειφόρο ανάπτυξη, καθώς και ανάπτυξη συνεργασιών με ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς, ακαδημαϊκά, ερευνητικά, εκπαιδευτικά δίκτυα άλλων χωρών και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις.
Με σκοπό να παρακολουθεί τις εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο και να μεταφέρει κατάλληλα προσαρμοσμένες για το ελληνικό πλαίσιο γνώσεις και τεχνικές, το Ινστιτούτο αναπτύσσει συνέργειες με διεθνείς φορείς εγνωσμένου κύρους. Προσφάτως, το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης έγινε πλήρες μέλος του CSR360 Global Partnership Network (CSR360 GPN), του διεθνούς δικτύου εταίρων του BITC. Αποτελείται από 133 μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς σε 67 χώρες και ως κύριο στόχο του έχει την προώθηση της ΕΚΕ μέσω της στενής συνεργασίας των μελών του και της ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών, εργαλείων και μεθόδων. (http://www.csr360gpn.org/)
Το Ινστιτούτο διοικείται από επταμελές Δ.Σ., Πρόεδρος του οποίου είναι ο κ. Δημ. Μαύρος.
Δείκτης Εταιρικής Ευθύνης CR Index:
Το πιο αναγνωρισμένο σύγχρονο, στρατηγικό εργαλείο συγκριτικής αξιολόγησης των εταιρειών ως προς τις επιδόσεις τους σε θέματα ΕΚΕ, με βάση διεθνή κριτήρια
Το CR Index (Δείκτης Εταιρικής Ευθύνης) αναπτύχθηκε από το Business in the Community το 2002, σε συνεργασία με αναλυτές του City of London και εκπροσώπους επιχειρήσεων, μέσω μίας σειράς διαβουλεύσεων και εργαστηρίων στα οποία συμμετείχαν περισσότερες από 80 εταιρείες, καθώς και άλλα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη. Ο Δείκτης Εταιρικής Ευθύνης είναι το πιο αναγνωρισμένο εργαλείο συγκριτικής αξιολόγησης των εταιρειών ως προς τις επιδόσεις τους σε θέματα ΕΚΕ, με βάση διεθνή κριτήρια.
Στην Ελλάδα το CR Index εκπροσωπείται αποκλειστικά από το Ινστιτούτο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με στόχο την παροχή στις Ελληνικές επιχειρήσεις και στους οργανισμούς, του πιο αναγνωρισμένου εργαλείου αξιολόγησης και σημείου αναφοράς για την αναγνώριση των επιδόσεων των Ελληνικών επιχειρήσεων σε θέματα ΕΚΕ με βάση τα διεθνή κριτήρια.
ΤΙ ΕΞΕΤΑΖΕΙ O ΔΕΙΚΤΗΣ: ( 4 Τομείς Διαχείρισης)
Ο δείκτης CRI είναι ένα σύγχρονο, στρατηγικό εργαλείο που μετράει την απόδοση των επιχειρήσεων και την επίδρασή τους:
Στην Κοινωνία
Στο Περιβάλλον
Στην Αγορά και στους καταναλωτές
Στους εργαζομένους
H έρευνα αξιολόγησης εξετάζει τέσσερις βασικούς τομείς διαχείρισης (Κοινωνία, Περιβάλλον, Αγορά και Χώρος Εργασίας) και έξι βασικούς τομείς επιδράσεων (3 περιβαλλοντικούς και 3 κοινωνικούς).
5 Ενότητες
Η έρευνα χωρίζεται σε πέντε ενότητες κάθε μία από τις οποίες έχει διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας στη συνολική βαθμολογία: (1) Εταιρική Στρατηγική, (2) Ενσωμάτωση, (3) Διαχείριση, (4) Τομείς επίδρασης, (5) Δημοσιοποίηση.
Στη διαδικασία αξιολόγησης του CR Index, ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες επιθεωρούν με βάση τα παραπάνω κριτήρια τις επιδόσεις των επιχειρήσεων στους συγκεκριμένους τομείς. Υπάρχουν τέσσερα επίπεδα διάκρισης των επιδόσεων ενός οργανισμού: Platinum, Gold, Silver και Bronze. Από το 2012 ο Εθνικός Δείκτης συμπεριέλαβε το ανώτερο επίπεδο διάκρισης DIAMOND. Οι ερωτήσεις για το επίπεδο αυτό είναι προαιρετικές, ανεξάρτητες της υπόλοιπης αξιολόγησης και απευθύνονται στις εταιρείες που βρίσκονται στα επίπεδα Platinum και Gold.
CR INDEX_Πλεονεκτήματα από τη συμμετοχή
Τα αποτελέσματα του CR Index μπορούν να παρέχουν περισσότερο ουσιώδεις και ακριβείς αποδείξεις για τηνποιότητα διοίκησης μίας επιχείρησης
Οι εκθέσεις που παραλαμβάνουν οι εταιρείες που συμμετέχουν αποτελούν εργαλείο παρακολούθησης προόδου τους (feedback reports_παρουσίαση αποτελεσμάτων):
Συγκεκριμένα για κάθε εταιρεία
Σύγκριση με τον κλάδο
Σύγκριση με το σύνολο των εταιρειών του CR Index
Λεπτομερής ανάλυση ελλείψεων (gap analysis) για ανάληψη δράσεων
Αναγνώριση περιοχών βελτίωσης
Ανασκόπηση προτεραιοτήτων / στόχων για την επόμενη χρονιά
Κατανόηση της διαθέσιμης εξωτερικής βοήθειας
Εφαρμογή επιχειρηματικών βελτιώσεων
Μακροπρόθεσμη θεώρηση
Προσδιορίζονται περιπτώσεις ρίσκου και ευκαιριών και σημείων προς βελτίωση που αφορούν στην ΕΚΕ μίας επιχείρησης
Προσδιορίζεται το αν οι καθορισμένες δραστηριότητες διεξάγονται με συστηματικό τρόπο
Παρέχονται αξιόπιστες πληροφορίες από ανεξάρτητη πηγή στους συμμέτοχους (stakeholders) μίας επιχείρησης
Οδηγεί σε μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συμμέτοχους
CRI Pass – Ο νέος δείκτης για τις εταιρείες που τώρα ξεκινούν τη δράση τους στην ΕΚΕ – εργαλείο για τα πρώτα βήματα των εταιρειών στην Εταιρική Υπευθυνότητα
Για να διευκολύνει τις Μικρομεσαίες αλλά και Πολυεθνικές Επιχειρήσεις που βρίσκονται στα πρώτα στάδια σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων Εταιρικής Υπευθυνότητας και θέλουν να ωφεληθούν από τα πλεονεκτήματά της, το Ινστιτούτο ανέπτυξε πριν από 3 χρόνια ένα ειδικό διαγνωστικό εργαλείο, το CRI Pass, με βάση διεθνή standards και πρακτικές.
Το CRI Pass δίνει τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να γνωρίσουν βασικά ζητήματα που πρέπει να λαμβάνει υπόψη της μια υπεύθυνη επιχείρηση με στόχο να αναγνωριστεί για την εφαρμογή της Εταιρικής Υπευθυνότητας και να την ενσωματώσει ορθότερα στη στρατηγική, στη δομή και λειτουργία της. Έτσι, η επιχείρηση προετοιμάζεται για το απαιτητικότερο CR Index.
Οι εταιρείες που συμμετέχουν στο δείκτη αυτό, λαμβάνουν επίσης feedback report με αναφορά στα δυνατά τους σημεία, σε τομείς που χρήζουν βελτίωσης και προτάσεις μελλοντικών ενεργειών.
Tο CRI Pass συνιστά ένα εργαλείο σχεδιασμένο για Μικρομεσαίες και Πολυεθνικές Επιχειρήσεις, οι οποίες επιθυμούν να κάνουν τα πρώτα ολοκληρωμένα βήματά τους στην Εταιρική Υπευθυνότητα, προσβλέποντας να ωφεληθούν από τα πλεονεκτήματά της. Το εν λόγω εργαλείο έχει σχεδιαστεί από το Ινστιτούτο Εταιρικής Υπευθυνότητας (CRI) σε συνεργασία με ανεξάρτητους ειδικούς, αποσκοπώντας στη διάδοση της εφαρμογής της Εταιρικής Υπευθυνότητας σύμφωνα με τις διεθνώς ισχύουσες προδιαγραφές και πρακτικές.
Ειδικότερα, το CRI Pass λειτουργεί ως ένα διαγνωστικό εργαλείο, ώστε οι συμμετέχουσες εταιρείες να προσεγγίσουν βασικά ζητήματα που πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους, με στόχο
αυτά να αναγνωριστούν για την εφαρμογή της Εταιρικής Υπευθυνότητας. Αξιολογεί τις επιδόσεις των επιχειρήσεων σε τέσσερις βασικούς πυλώνες, στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στους εργαζόμενους και στην αγορά, και χωρίζεται σε πέντε ενότητες. Με την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι συμμετέχουσες εταιρείες θα λάβουν το CRI Pass. Επιπλέον, η συμμετοχή στο CRI Pass θα προετοιμάσει κατάλληλα όσες από αυτές επιθυμούν να συμμετάσχουν στο απαιτητικότερο CR Index (Εθνικό Δείκτη Εταιρικής Υπευθυνότητας) και στα 5 επίπεδα διάκρισης (Silver, Bronze, Gold , Platinum, Diamond).
Επισημαίνεται πως οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν συμμετοχή στην αξιολόγηση του CRI όλο το χρόνο, ενώ η διαδικασία συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου είναι ένας (1) μήνας.
Θα πρέπει στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις καλούνται να προσκομίσουν αποδεικτικά στοιχεία για τις απαντήσεις τους, τα οποία θα αξιολογηθούν από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες του Ινστιτούτου. Oι εκθέσεις με τον επακόλουθο σχολιασμό, τα επονομαζόμενα Feedback reports, θα αποσταλούν με την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Θα δώσουν δε τη δυνατότητα στους παραλήπτες -τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις- να εντοπίσουν τόσο τα δυνατά τους σημεία όσο και τους τομείς στους οποίους χρειάζονται περαιτέρω βελτίωση, αλλά και τις απαιτούμενες ενέργειες προς την κατεύθυνση αυτή.
Αξιολογεί τις επιδόσεις των επιχειρήσεων σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: στην κοινωνία, στο περιβάλλον, στους εργαζομένους και στην αγορά.
Η Τράπεζα Πειραιώς συμμετείχε στο Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης (CRI)
Γιατί συμμετείχαμε στο Δείκτη
Η Τράπεζα Πειραιώς συμμετείχε στον Εθνικό Δείκτη Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (CRI) για 9η συνεχή χρονιά, σε μια πορεία συνεχούς εξέλιξης της Εταιρικής της Υπευθυνότητας.
Μέσω της συμμετοχής της η Τράπεζα Πειραιώς αναβαθμίζει συνεχώς τις πρακτικές αειφορίας, ενισχύει τη διαφάνεια στην παροχή πληροφορίας προς τους επενδυτές και τα ενδιαφερόμενα μέρη και παράλληλα βελτιώνει τη φήμη της.
Η συμμετοχή της Τράπεζας στο Δείκτη επιβεβαιώνει την υψηλή απόδοση και πρωτοπορία του οργανισμού στα περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα, καθώς και στα θέματα εταιρικής διακυβέρνησης και προϊοντικής υπευθυνότητας.
Ποιες είναι οι κύριες δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε και πώς τις ξεπεράσαμε
Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου του Δείκτη είναι αναμφισβήτητα μια διαδικασία απαιτητική. Η πολύχρονη εμπειρία μας στη συμπλήρωση του Δείκτη είναι ένας τρόπος από μόνος του να ξεπεραστούν αρκετά ζητήματα.
Η συλλογή των δεδομένων αλλά και η ορθή τεκμηρίωσή τους προϋποθέτουν και άρτια συνεργασία μεταξύ των τμημάτων της Τράπεζας με πολύ καλό συντονισμό και οργάνωση. Για το λόγο αυτό έχει συσταθεί ειδική διατμηματική ομάδα, η οποία αποτελεί το βασικό μοχλό στη διαδικασία συμπλήρωσης του Δείκτη.
Κατά την πάροδο των ετών, όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι συμμετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησης, σε μια προσπάθεια συνεχούς βελτίωσης της πληρότητας των απαντήσεών μας αλλά και διάχυσης της φιλοσοφίας της Εταιρικής Υπευθυνότητας.
Ποια ήταν τα οφέλη από τη συμμετοχή μας, πώς μας βοήθησε στη στρατηγική ΕΚΕ ή σε άλλους τομείς
Εσωτερικά στον οργανισμό, η συνεπής συμμετοχή στο Δείκτη επικυρώνει καταρχάς τη δέσμευση της Ανώτατης Διοίκησης στην Αειφορία και το σταθερό προσανατολισμό του οργανισμού προς αυτή την κατεύθυνση.
Εκτός από τη δέσμευση της Διοίκησης, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η συμμετοχή των εργαζομένων στην προσπάθεια αυτή πραγματοποιείται κάθε χρόνο με περισσότερη αφοσίωση. Οι συνάδελφοι που συμμετέχουν διακατέχονται από ειλικρινή θέληση για βελτίωση, πρώτον των δράσεων Εταιρικής Υπευθυνότητας και δεύτερον του τρόπου παρουσίασης των δεδομένων και της τεκμηρίωσής τους.
Με την ετήσια συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης, παρακολουθούνται συστηματικά οι δείκτες επίδοσης στις θεματικές ενότητες και ενίοτε σχεδιάζονται βάσει αυτών στρατηγικές, συγκεκριμένα προγράμματα και δράσεις. Εντέλει, κατά τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, αναδεικνύεται και αποδεικνύεται η ουσιώδης ενσωμάτωση των Αρχών Εταιρικής Υπευθυνότητας στις δραστηριότητες του Ομίλου και διαφαίνεται η σύνδεση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και των στρατηγικών αποφάσεων της Τράπεζας με τις Αρχές αυτές.
Το γεγονός ότι η Τράπεζα Πειραιώς απέσπασε για πρώτη φορά την υψηλότερη διάκριση Diamond για την Εταιρική της Υπευθυνότητα στον Εθνικό Δείκτη Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης ενισχύει τη φήμη του οργανισμού. Η Τράπεζα προβάλλεται στην παγκόσμια επενδυτική κοινότητα ως μία Τράπεζα που εστιάζει στην Εταιρική Υπευθυνότητα, ακόμα και στην απαιτητική περίοδο των οικονομικών προκλήσεων.
Wind: Προταιρεότητα η υιοθέτηση υπεύθυνων επιχειρηματικών πολιτικών και πρακτικών
Η υιοθέτηση υπεύθυνων επιχειρηματικών πολιτικών και πρακτικών από τον επιχειρηματικό κόσμο προς όφελος της κοινωνίας, δεν θα πρέπει να αποτελεί μια συμβατική υποχρέωση των επιχειρήσεων, αλλά μία προτεραιότητα ενταγμένη στην ευρύτερη στρατηγική, μέρος του DNΑ κάθε οργανισμού.
Σε μία εποχή όπου οι διαθέσιμοι πόροι περιορίζονται, ενώ παράλληλα οι ανάγκες των συνανθρώπων μας και της ευρύτερης κοινωνίας στην οποία δραστηριοποιούμαστε αυξάνονται, η πρόκληση να εξακολουθήσει ο επιχειρηματικός κόσμος να στοχεύει σε βιώσιμη ανάπτυξη είναι μονόδρομος. Με δικαιοσύνη, διαφάνεια, αξιοκρατία και αποτελεσματικότητα επιδιώκουμε την Αριστεία σε όλα τα επίπεδα, ως πρότυπο επιχειρηματικής και κοινωνικής συμπεριφοράς. Και αυτή η διάκριση επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο τη συστηματική και διαρκή προσπάθεια όλων των Ανθρώπων της WIND να προσφέρουν υπεύθυνα προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά κι ένα αξιόπιστο δίκτυο επικοινωνίας στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό καθοδηγούμενοι από τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης.
Η αυστηρότητα, το πλήθος των κριτηρίων, αλλά και ο διεθνής χαρακτήρας του Εθνικού Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης ως το πιο αναγνωρισμένο εργαλείο συγκριτικής αξιολόγησης των επιδόσεων των εταιρειών στην εφαρμογή υπεύθυνων πρακτικών σε θέματα Εταιρικής Υπευθυνότητας. μεγιστοποιεί την αξία της πρόσφατης διάκρισης για την WIND στην κατηγορία PLATINUM.
Μέχρι σήμερα μόνο 4 από τις συμμετέχουσες στον θεσμό έχουν φτάσει στο επίπεδο Platinum ύστερα από διαχρονική προσπάθεια 5 ή περισσοτέρων ετών. Η πορεία της WIND προς την Platinum διάκριση μετρά μόλις 4 χρόνια, αποτελεί όμως παράδειγμα performance καθώς από χρόνο σε χρόνο παρουσιάζει πάντα την καλύτερη πρόοδο (Best Progress Award) στην κατηγορία της διανύοντας μια πορεία σημαντικής και συστηματικής εξέλιξης, επιβεβαιώνοντας τη διαρκή δέσμευσή της στις αρχές της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Γιατί όμως να συμμετέχει κάποιος σε μια τόσο «επίπονη» και μακράς διάρκειας διαδικασία όπως η ολοκλήρωση του Δείκτη?
Σίγουρα η απάντηση δεν είναι : «Για να πάρουμε άλλη μια διάκριση» και να πούμε «πόσο καλοί είμαστε» και «πόσο καλά τα κάνουμε όλα».
Η απάντηση βρίσκεται στη στιγμή που κάνεις κλικ στην υποβολή του ερωτηματολογίου. Εκεί έχεις στα χέρια σου μια πλήρη ακτινογραφία του Οργανισμού, η οποία σου επιτρέπει να αποκτήσεις ολοκληρωμένη εικόνα για τη λειτουργία του. Δεν είναι παρά ένα εργαλείο αυτοανίχνευσης ευάλωτων σημείων και επαναπροσδιορισμού πολιτικών, διαδικασιών ακόμα και στρατηγικών προσεγγίσεων σε θέματα Εταιρικής Υπευθυνότητας. Είναι μια άσκηση αυτογνωσίας που όποιος την επιχειρεί, ανεξαρτήτως επίδοσης-διάκρισης, στο τέλος της ημέρας γνωρίζει πού βρίσκεται το στίγμα στο χάρτη του και συνεπώς μπορεί να χαράξει την πορεία του στο μέλλον.
Γιώργος Τσαπρούνης
Ανώτερος Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων
Φέτος η WIND διακρίθηκε την κατηγορία PLATINUM για την εφαρμογή υπεύθυνων εταιρικών πρακτικών στην Κοινωνία, το Περιβάλλον, την Αγορά και τους Εργαζόμενους, βάσει του Εθνικού Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης (CR Index). Ταυτόχρονα απέσπασε και τη διάκριση Best Progress PLATINUM σε αναγνώριση της μεγαλύτερης προόδου σε σχέση με τις άλλες εταιρείες στην ίδια κατηγορία.