ΓΙΑ μια ακόμη φορά τα αντανακλαστικά των κερδοσκόπων λειτούργησαν ακαριαία. Με πρόσχημα την ξηρασία σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, προχώρησαν σε νέο κύμα ανατιμήσεων σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα ενώ για τις αρχές Σεπτεμβρίου επιφυλάσσουν νέες εκπλήξεις αφού προεξοφλούν και νέες αυξήσεις.
ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΜΕΝΟΙ την ανυπαρξία ελέγχων από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, τίναξαν και πάλι στα ύψη τις τιμές των ζωοτροφών. Αύξησαν επίσης αδικαιολόγητα τις τιμές στα κρέατα και τα γαλακτοκομικά.
Παρά το γεγονός ότι η επίδραση της ξηρασίας στην αγορά δεν είναι άμεση, οι κερδοσκόποι φρόντισαν να στήσουν ένα νέο πάρτι ανατιμήσεων τινάζοντας στα ύψη τις τιμές των καταναλωτικών προϊόντων.
Κερδοσκοπικό πάρτι στήθηκε και στις τιμές της ενέργειας. Με πρόσχημα τις δηλώσεις Ρώσων αξιωματούχων και τις προβλέψεις τους για την ενεργειακή κρίση, οι τιμές του φυσικού αερίου και του ρεύματος αυξήθηκαν κατακόρυφα.
Οι προβλέψεις για αύξηση κατά 60% στις τιμές του φυσικού αερίου είναι πλέον μετριοπαθείς, με τους παράγοντες της ενεργειακής αγοράς να προεξοφλούν υπερδιπλασιασμό της τιμής.
Αδικαιολόγητες είναι και οι αυξήσεις σε ντομάτες και σχεδόν σε όλα τα αγροτικά προϊόντα. Η ακρίβεια τσακίζει στην κυριολεξία τα εισοδήματα μισθωτών και συνταξιούχων ενώ ισοπεδώνει μεγάλα και κοινωνικά στρώματα που βρίσκονται στα όρια της φτώχειας. Οι έλεγχοι είναι ανύπαρκτοι από το σύνολο των αρμόδιων υπηρεσιών.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποδίδει την ανυπαρξία της σε έλλειψη προσωπικού. Όπως ισχυρίζονται οι αρμόδιοι, η νευραλγική αυτή υπηρεσία λειτουργεί με το 25% του προσωπικού, με αποτέλεσμα να έχει βραχυκυκλώσει κάθε έλεγχος.
Προφανώς κάποια μεγάλα συμφέροντα θέλουν την Επιτροπή Ανταγωνισμού καθηλωμένη, για να μπορούν ανενόχλητα να στήνουν κερδοσκοπικά παιχνίδια.
Οι υπόλοιπες υπηρεσίες είναι ουσιαστικά κλειστές λόγω καλοκαιριού και οι καταναλωτές απροστάτευτοι βρίσκονται στο έλεος των κερδοσκόπων.
Το νέο κύμα αυξήσεων που αναμένεται να περάσει στις τιμές των βασικών καταναλωτικών και βιομηχανικών προϊόντων από τον Σεπτέμβριο θα έχει επίδραση και στον πληθωρισμό που ήδη έχει φτάσει στο 11,5%.
Την ίδια ώρα οι κερδοσκόποι εφαρμόζουν νέα κόλπα για να κλέβουν τους καταναλωτές. Σε κάποια προϊόντα για να περνούν απαρατήρητες οι αυξήσεις μειώνουν τις ποσότητες που περιέχει η συσκευασία. Μεγάλοι όμιλοι έφτασαν σε σημείο να έχουν μειώσει κατά 25% την ποσότητα του προϊόντος στη συσκευασία ενώ εξακολουθούν να το πωλούν στην ίδια τιμή.