Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα σχετικά με την εξαγορά της εταιρείας σνακ Kellanova, αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων, από τη Mars, εκφράζοντας ανησυχίες ότι η συμφωνία θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξήσεις τιμών για τους καταναλωτές.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι μια προκαταρκτική αξιολόγηση έδειξε πως η συμφωνία θα ενίσχυε τη διαπραγματευτική δύναμη της Mars — παραγωγού των M&M’s και Snickers — έναντι των λιανοπωλητών στα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ.
«Με την εξαγορά της Kellanova, η Mars θα προσθέσει αρκετές πολύ δημοφιλείς μάρκες πατατακίων και δημητριακών στο ήδη εκτενές και ισχυρό της χαρτοφυλάκιο προϊόντων», δήλωσε η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Τερέσα Ριμπέρα.
«Καθώς οι τιμές των τροφίμων παραμένουν υψηλές λόγω του πληθωρισμού σε όλη την Ευρώπη, είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι αυτή η εξαγορά δεν θα οδηγήσει σε περαιτέρω αυξήσεις στο κόστος του καλαθιού του καταναλωτή», πρόσθεσε.
Η εις βάθος έρευνα θα εξετάσει τον αντίκτυπο της εξαγοράς στις τιμές των προϊόντων που πωλούν οι δύο εταιρείες.
Η Mars δήλωσε ότι συνεργάζεται με τις αρχές και παραμένει πεπεισμένη ότι η εξαγορά θα «προσφέρει περισσότερες επιλογές και καινοτομία στους καταναλωτές».
«Είμαστε απογοητευμένοι, αλλά παραμένουμε αισιόδοξοι ότι η έρευνα θα καταλήξει σε θετική απόφαση», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Ανταγωνισμού των ΗΠΑ (FTC), από την άλλη, ενέκρινε τη συγχώνευση την Τετάρτη, δηλώνοντας ότι δεν παραβιάζει την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία των ΗΠΑ.
Ωστόσο, η FTC σημείωσε ότι «σε άλλες χώρες, η Mars και η Kellanova προσφέρουν διαφορετικά προϊόντα απ’ ό,τι στις Ηνωμένες Πολιτείες», υπονοώντας ότι οι επιπτώσεις στην αγορά μπορεί να διαφέρουν.
«Η δουλειά μας είναι να προσδιορίσουμε αν υπάρχει παραβίαση της αμερικανικής νομοθεσίας που μπορούμε να αποδείξουμε στο δικαστήριο. Και όταν καταλήξουμε στο ότι δεν υπάρχει, η δουλειά μας είναι να αποσυρθούμε», δήλωσε ο διευθυντής του Γραφείου Ανταγωνισμού της FTC, Ντάνιελ Γκουαρνέρα.
Η εξαγορά της Kellanova από τη Mars, ύψους 35,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων (31 δισεκατομμύρια ευρώ), ανακοινώθηκε τον Αύγουστο του περασμένου έτους. Η Kellanova, με έδρα τις ΗΠΑ, διαθέτει σνακ όπως τα Pringles και τα Pop-Tarts.
Η Mars, επίσης με έδρα στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι η εξαγορά θα εντάξει στο χαρτοφυλάκιό της δύο νέες μάρκες αξίας δισεκατομμυρίων: τα Pringles και τα Cheez-It.
Ο συνδυασμένος όμιλος σκοπεύει να καλύψει τη ζήτηση σε ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές, όπως η Αφρική και η Λατινική Αμερική.
Ωστόσο, η ΕΕ δήλωσε ότι αρκετοί λιανοπωλητές στο μπλοκ έχουν εκφράσει ανησυχίες για την αυξημένη διαπραγματευτική ισχύ της Mars, αν μπορέσει να προσθέσει τις «απαραίτητες μάρκες» της Kellanova στο χαρτοφυλάκιό της.
«Ως αποτέλεσμα, οι λιανοπωλητές θα μπορούσαν να αναγκαστούν να αποδεχθούν υψηλότερες τιμές, για να αποφύγουν την απώλεια της δυνατότητας να προσφέρουν τα προϊόντα της Mars και της Kellanova», δήλωσε η Επιτροπή, προσθέτοντας ότι η απόφαση θα δημοσιευθεί έως τις 31 Οκτωβρίου.
Πηγή Αfp