Ρένος Χαραλαμπίδης: «Έκανα τελείως αντιεμπορικό σινεμά, πολύ προσωπικό, με άδειες αίθουσες και κακές κριτικές»

Η επανακυκλοφορία της ταινίας «Νυχτερινός Εκφωνητής» στους θερινούς κινηματογράφους αποτέλεσε την αφορμή για μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη του Ρένου Χαραλαμπίδη στο Κ της Καθημερινής.
Στη συζήτηση με τον δημοσιογράφο Βλάση Κωστουρο, ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης άγγιξε την ενδιαφέρουσα πορεία του στον κινηματογράφο, από τις αρχές μέχρι την πρόσφατη αναγνώριση.
Ο Χαραλαμπίδης ξεκινώντας αναφέρθηκε στο πόσο διαφορετική ήταν η αρχή της καριέρας του, σημειώνοντας: «Ξεκίνησα κάνοντας ένα τελείως αντιεμπορικό σινεμά, πολύ προσωπικό, με άδειες αίθουσες και κακές κριτικές. Και όμως, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, οι ταινίες μου να αναγνωρίζονται από ένα ενημερωμένο, ακομπλεξάριστο κοινό, με κινηματογραφική ενσυναίσθηση». Αυτή η μεταστροφή στο κοινό του, όπως εξήγησε, δεν ήταν τυχαία. Έκανε ταινίες όχι για τις άμεσες εισπρακτικές επιτυχίες ή τις κριτικές, αλλά για ένα κοινό που αναζητά τη διαρκή αξία και επαναλαμβανόμενη θέαση. «Δεν έκανα ταινίες για τα εισιτήρια, τα φεστιβάλ ή τους κριτικούς. Έκανα ταινίες για το κοινό που θα επιστρέφει ξανά και ξανά», επισήμανε.
Η αφήγηση αυτή ενισχύεται από την εμπειρία του με τους νεότερους θεατές, όπως αποτυπώνεται στη συγκινητική εξομολόγηση ενός 19χρονου που του είπε: «Ήρθα για να προλάβω τα λάθη που θα κάνω στο μέλλον». Αυτή η επαφή με τη νέα γενιά φαίνεται να αναζωογονεί και τον ίδιο, καθώς αναφέρει: «Παράξενα, θα σου πω πως ο άνθρωπος από τα πενήντα και μετά είναι σαν να ξαναρχίζει τη ζωή του. Αναζητά τη σχέση με τον νεανικό του εαυτό». Η συνέντευξη αυτή, ενδεικτική του πως ο Ρένος Χαραλαμπίδης προσεγγίζει το σινεμά και το κοινό του, μας δίνει μια ενδιαφέρουσα ματιά στο πώς η τέχνη μπορεί να αναζητά νοήματα πέρα από τις εφήμερες εμπορικές επιτυχίες. Πηγή: zappit.gr
Σχετικά Άρθρα
10/08/2025 - 23:59
10/08/2025 - 23:30
10/08/2025 - 23:00
Δείτε επίσης