Τετάρτη, 30 Απριλίου 2025

Τα κινεζικά εργοστάσια αναστέλλουν την παραγωγή και αναζητούν νέες αγορές εξαιτίας των δασμών Τραμπ

Οι Κινέζοι κατασκευαστές αναστέλλουν την παραγωγή τους και στρέφονται σε εναλλακτικές αγορές, καθώς οι επιπτώσεις των δασμών που επιβάλλουν οι Ηνωμένες Πολιτείες γίνονται ολοένα πιο εμφανείς, όπως αναφέρει το CNBC.

Ο Κάμερον Τζόνσον, ανώτερος συνεργάτης στην εταιρεία Tidalwave Solutions που εδρεύει στη Σαγκάη, δήλωσε ότι πολλές βιομηχανίες, όπως εκείνες των παιχνιδιών, των αθλητικών ειδών και των προϊόντων χαμηλού κόστους, έχουν στείλει στο σπίτι τους το 50% των υπαλλήλων τους και έχουν περιορίσει δραστικά την παραγωγή, κυρίως στους κόμβους εξαγωγών Γιγού και Ντονγκουάν. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Goldman Sachs, από 10 έως 20 εκατομμύρια Κινέζοι εργαζόμενοι απασχολούνται σε εξαγωγικές επιχειρήσεις προς τις ΗΠΑ. Μετά την επιβολή πρόσθετων δασμών άνω του 100% από τις ΗΠΑ αυτόν τον μήνα, η Κίνα αντέτεινε με αμοιβαία μέτρα, αν και το Πεκίνο αρνείται ότι διεξάγονται εμπορικές διαπραγματεύσεις. Ο Ash Monga, Διευθύνων Σύμβουλος της Imex Sourcing Services, υπογραμμίζει ότι ο αντίκτυπος των νέων δασμών είναι «πολύ μεγαλύτερος» σε σύγκριση με εκείνον που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, και ότι για πολλές μικρές επιχειρήσεις, η ξαφνική αύξηση των δασμών μπορεί να αποβεί μοιραία.

Εταιρείες όπως η Woodswool, που δραστηριοποιείται στην κατασκευή αθλητικών ειδών στο Νίνγκμπο, έχουν ήδη μεταφέρει τις πωλήσεις τους στο διαδίκτυο μέσω πλατφορμών ζωντανής μετάδοσης για να αντισταθμίσουν τις απώλειες. Στην πρώτη εβδομάδα λειτουργίας της, η Woodswool έλαβε πάνω από 30 παραγγελίες μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου της Baidu, αξιοποιώντας εικονικούς πωλητές που δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης. Οι JD.com και Meituan ανακοίνωσαν ότι θα υποστηρίξουν τους εξαγωγείς που πλήττονται, με την JD.com να δεσμεύεται να επενδύσει 200 δισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 27,22 δισεκατομμύρια δολάρια) για την αγορά προϊόντων που προορίζονταν προηγουμένως για εξαγωγή. Ωστόσο, αυτό το ποσό αντιπροσωπεύει μόλις το 5% της συνολικής αξίας των εξαγωγών της Κίνας προς τις ΗΠΑ το 2024 (524,66 δισεκατομμύρια δολάρια). Τα προϊόντα που σχεδιάζονται για Αμερικανούς καταναλωτές δεν ταιριάζουν πάντα στην κινεζική αγορά, γεγονός που περιπλέκει τη διαδικασία προσαρμογής.

Οι εταιρείες έχουν στραφεί σε κινεζικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Xiaohongshu και το Douyin (η κινεζική έκδοση του TikTok), για να ζητήσουν υποστήριξη από τους τοπικούς καταναλωτές, αλλά η κόπωση του κοινού αρχίζει να γίνεται αισθητή, προειδοποιεί η Ashley Dudarenok από το πρακτορείο μάρκετινγκ ChoZan. Όσον αφορά την αναζήτηση ξένων αγορών, όλο και λιγότερες κινεζικές εταιρείες θεωρούν πιθανό να ανακατευθύνουν τις εξαγωγές τους προς τις ΗΠΑ μέσω άλλων χωρών, λόγω των αυστηρότερων ελέγχων στις επανεξαγωγές. Πολλές εταιρείες διαφοροποιούν την παραγωγή τους στην Ινδία και τη Νοτιοανατολική Ασία, ενώ άλλες προσανατολίζουν τις εξαγωγές τους στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή