Αυγά που παράγονται από κότες σε κλωβοστοιχίες, ένα σύστημα παραγωγής που επικρατεί στη Βραζιλία, θεωρούνται «απαράδεκτα» από το 81% των ανθρώπων που συμμετείχαν σε έρευνα που ανατέθηκε από την Mercy For Animals (MFA), μια παγκόσμια μη κερδοσκοπική οργάνωση που προωθεί τα δικαιώματα των ζώων.
Τα αποτελέσματα της εθνικής έρευνας, που διεξήχθη τον Μάρτιο από την Ipsos και κοινοποιήθηκαν στο Reuters τη Δευτέρα, έδειξαν επίσης ότι περισσότερο από το 80% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι οι εταιρείες τροφίμων θα πρέπει να υποστηρίξουν τους αγρότες στη μετάβαση σε συστήματα εκτροφής χωρίς κλουβιά, τα οποία είναι λιγότερο σκληρά για τα πτηνά.
Στην έρευνα συμμμετείχαν 1.000 Βραζιλιάνοι και είχε περιθώριο λάθους 3,1 ποσοστιαίες μονάδες.
Η έρευνα έρχεται καθώς η Βραζιλία, ο κορυφαίος εξαγωγέας κοτόπουλου στον κόσμο, έχει αυξήσει τις εξαγωγές αυγών προς τις Ηνωμένες Πολιτείες — οι οποίες αντιμετωπίζουν αύξηση στις τιμές των αυγών μετά από κρούσματα γρίπης των πτηνών. Η Βραζιλία αντιμετωπίζει επίσης το δικό της ξέσπασμα γρίπης των πτηνών σε εμπορική φάρμα, το οποίο προκάλεσε απαγορεύσεις στο εμπόριο.
«Είναι ένα παγκόσμιο κίνημα (κατά της χρήσης κλουβιών), όχι μόνο στη Βραζιλία», δήλωσε η Βανέσα Γκαρμπίνι, αντιπρόεδρος θεσμικών και κυβερνητικών σχέσεων της MFA στη Βραζιλία.
Περίπου 180 εταιρείες στη Βραζιλία έχουν δεσμευετεί να σταματήσουν να χρησιμοποιούν ή να παράγουν αυγά από κότες σε κλωβοστοιχίες, σύμφωνα με την MFA. Από τις 180, 120 εταιρίες αναμένεται να εκπληρώσουν την υπόσχεση μέχρι το τέλος του έτους, αλλά δεν είναι σαφές αν θα το κάνουν.
Η χρήση κλουβοστοιχίας έχει ήδη απαγορευτεί σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, δήλωσε η MFA. Ωστόσο, στη Βραζιλία, υπολογίζεται ότι το 95% του συνόλου των αυγών που παράγονται στη χώρα εξακολουθεί να προέρχεται από κοτόπουλα κλουβοστοιχίας.
Η έρευνα έδειξε επίσης ότι περίπου το 79% των ερωτηθέντων θα σταματούσαν να καταναλώνουν μάρκες που χρησιμοποιούν συστατικά που σχετίζονται με την κακοποίηση ζώων, ενώ το 83% των Βραζιλιάνων ανησυχεί για την καλή διαβίωση των ζώων και το 81% για τη βιωσιμότητα των τροφίμων που αγοράζουν.
Επίσης, το 80% των ερωτηθέντων προτιμά να καταναλώνει προϊόντα από εταιρείες που υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές και μοιράζονται τις πρακτικές παραγωγής τους με διαφάνεια με τον καταναλωτή.
Πηγή: Reuters