Μία από τις πιο πολυπόθητες λίστες στον κόσμο, ο Οδηγός Michelin, επεκτείνει την «αποστολή» του ξεκινώντας να βραβεύει και ξενοδοχεία, εκτός από κορυφαία εστιατόρια.
Τα πρώτα βραβεία θα απονεμηθούν στις αρχές του επόμενου έτους, όμως αντί για «αστέρια», τα καλύτερα ξενοδοχεία θα λάβουν «κλειδιά», με βάση διάφορα κριτήρια, όπως η αρχιτεκτονική, η ατομικότητα, η εξυπηρέτηση, η άνεση και η τιμή.
Οι συντάκτες των οδηγών ανέφεραν ότι θέλουν να δημιουργήσουν μια «αξιόπιστη αναφορά», με σκοπό να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να πλοηγηθούν στις μεγάλες και ποικίλες προσφορές καταλυμάτων στο διαδίκτυο, επισημαίνοντας «χώρους που προσφέρουν εξαιρετικές ξενοδοχειακές και ταξιδιωτικές εμπειρίες».
Ειδική ομάδα εργάζεται ήδη για τη δημιουργία μιας αρχικής επιλογής 5.300 ξενοδοχείων από 120 χώρες, όπως ανακοινώθηκε σε εκδήλωση στο Παρίσι την Πέμπτη 5/10.
Τα ξενοδοχεία έχουν βαθμολογηθεί από ανεξάρτητους «μυστικούς επιθεωρητές» Michelin, όλοι πρώην επαγγελματίες στον τομέα του ταξιδιού, 25 διαφορετικών εθνικοτήτων και διαφόρων ηλικιών. Εκτός από τις συστάσεις των επιθεωρητών, για τα βραβεία θα ληφθούν επίσης υπόψη οι κριτικές των πελατών.
Η ιστορία του Οδηγού Michelin
Ο πρώτος οδηγός Michelin (Michelin Guide) κυκλοφόρησε στη Γαλλία το 1900 από τους αδελφούς André και Édouard Michelin – τους ιδρυτές της ομώνυμης εταιρείας ελαστικών – με στόχο να διαδώσουν τοπικές γνώσεις για φαγητό και αυτοκίνηση σε μια εποχή που υπήρχαν λιγότερα από 3.000 αυτοκίνητα στους γαλλικούς δρόμους.
Για να βοηθήσει τους αυτοκινητιστές να προγραμματίσουν ταξίδια, να ενισχύσουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων και ελαστικών, ο οδηγός ήταν γεμάτος με χάρτες, χρήσιμες συμβουλές για την αλλαγή ελαστικών, σημεία αγοράς βενζίνης αλλά και προτάσεις για ένα καλό γεύμα. Παράλληλε, ανέφερε το πώς να βρει κανείς έναν μηχανικό σε περίπτωση βλάβης.
Οι πρώτες εκδόσεις προσφέρθηκαν στους οδηγούς δωρεάν, ωστόσο άρχισε να χρεώνεται το 1920, ενώ κυκλοφόρησε την πολυπόθητη κατάταξη ενός έως τριών αστέρων το 1931.
Τα τελευταία χρόνια, το περίφημο κόκκινο βιβλίο έχει αντικατασταθεί σε μεγάλο βαθμό από έναν ιστότοπο, που διαθέτει πλέον 47 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο και ακόμα 6 εκατομμύρια συνδρομητές στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης.

Ανακοινώνοντας τα νέα βραβεία «κλειδιά», ο Gwendal Poullennec, επικεφαλής του Οδηγού Michelin, τόνισε ότι «ο Οδηγός δημιουργήθηκε για να δώσει στους ταξιδιώτες τα «κλειδιά» για ανακάλυψη και να τους βοηθήσει να κάνουν τις σωστές επιλογές σε μια εποχή που υπήρχε τεράστια έλλειψη πληροφοριών.
Σήμερα, από την άλλη πλευρά, αντιμετωπίζουμε έναν καταιγισμό πληροφοριών. Οι χρήστες μας αφιερώνουν κατά μέσο όρο 10 ώρες στις οθόνες τους για να προετοιμαστούν για ένα ταξίδι και να συμβουλευτούν περισσότερες από 10 διαφορετικές πλατφόρμες. Είναι μια πραγματική διαδρομή με εμπόδια».
Έτσι, θα εξετάσουμε τον προορισμό, τον τρόπο με τον οποίο τα ξενοδοχεία έχουν τις ρίζες τους στον τόπο που βρίσκονται, τη μοναδικότητά τους, την αρχιτεκτονική, τη διακόσμηση, την ποιότητα του καλωσορίσματος και της εξυπηρέτησης», εξήγησε ο Poullennec.
Ο Gwendal Poullennec ανέλαβε καθήκοντα το 2018, την ίδια χρονιά που ο όμιλος αγόρασε το Tablet Hotels, έναν αμερικανικό ιστότοπο που προσφέρει διαμονή σε boutique ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο.