Μεγάλη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έκλεισε το πρώτο της εργοστάσιο

Η φημολογία για κλείσιμο εργοστασίων του μεγάλου γερμανικού ομίλου επιβεβαιώνεται και οι μεταρρυθμίσεις που έχουν ανακοινωθεί ξεκίνησαν. Δείτε ποιο είναι το πρώτο εργοστάσιο που έκλεισε ήδη.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της παρουσίας της στην Κίνα, η Volkswagen κλείνει ένα εργοστάσιο παραγωγής στη χώρα. Πρόκειται για τη μονάδα της Ναντζίνγκ, η οποία είχε ξεκινήσει τη λειτουργία της μόλις το 2008, με στόχο μια ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 360.000 οχημάτων.

 

Η απόφαση αυτή επιβεβαιώθηκε πρόσφατα από τον γερμανικό όμιλο στην εξειδικευμένη γερμανική έκδοση Automobilwoche, ενώ οι πρώτες σχετικές αναφορές είχαν γίνει από την οικονομική εφημερίδα Handelsblatt ήδη από πέρυσι.

Το κλείσιμο της μονάδας της Ναντζίνγκ αποτελεί μια σημαντική καμπή για τον όμιλο VW στην Κίνα, καθώς μέχρι σήμερα, ακόμη και σε αμφιλεγόμενες περιπτώσεις όπως η αποχώρησή του από τη μονάδα στην επαρχία Σιντζιάνγκ, δεν είχε ακολουθηθεί το μοντέλο του “λουκέτου” αλλά της πώλησης ή της αναδιάρθρωσης. Παρόμοια τακτική εφαρμόστηκε και στη μονάδα της SAIC-Volkswagen στην Αντινγκ, όπου σταμάτησε η παραγωγή αλλά ο χώρος αξιοποιείται πλέον ως κέντρο έρευνας και ανάπτυξης.

Στην περίπτωση της Ναντζίνγκ, το εργοστάσιο, που βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το κέντρο της πόλης, φιλοξενούσε την παραγωγή μοντέλων όπως το VW Passat με κινητήρες εσωτερικής καύσης και το Skoda Superb. Όμως η παραγωγή τα τελευταία χρόνια υπολειπόταν σημαντικά της ονομαστικής του δυναμικότητας.

Σύμφωνα με το Handelsblatt, πέρα από τη μειωμένη ζήτηση, η τοποθεσία της μονάδας αποτέλεσε κρίσιμο μειονέκτημα. Η εγγύτητα στο πυκνοκατοικημένο αστικό ιστό έκανε δύσκολες τις μεταφορές και τις όποιες επεμβάσεις στον χώρο. Η μετατροπή της μονάδας για παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων κρίθηκε ασύμφορη οικονομικά και τεχνικά. Όπως όλα δείχνουν, ο χώρος πρόκειται να επιστραφεί στις δημοτικές αρχές για άλλη χρήση.

Παρά το κλείσιμο της συγκεκριμένης μονάδας, ο όμιλος VW διατηρεί περίπου 40 εργοστάσια οχημάτων και εξαρτημάτων στην Κίνα, με συνολική δυναμικότητα που ξεπερνά κατά πολύ τη ζήτηση της αγοράς. Η παραγωγή των Passat και Superb εκτιμάται πως θα μεταφερθεί στο εργοστάσιο του Yizheng, που βρίσκεται περίπου 70 χιλιόμετρα μακριά.

Ανοιχτό παραμένει το ερώτημα για το μέλλον των 2.500 εργαζομένων της μονάδας της Ναντζίνγκ. Δεν έχει γίνει ακόμη σαφές αν θα μετακινηθούν στο νέο εργοστάσιο ή αν αυτό διαθέτει ήδη επαρκές προσωπικό και υποδομές. Όπως σχολιάζει η Automobilwoche, “είναι πιθανό οι εργαζόμενοι να βρουν νέες θέσεις εργασίας σε αναδυόμενες κινεζικές εταιρείες. Το εξειδικευμένο προσωπικό της Volkswagen αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των νέων παικτών της αγοράς”.

Η απόφαση αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο κλίμα αναδιάρθρωσης της παρουσίας της Volkswagen στην Κίνα, καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται και οι μετατοπίσεις προς την ηλεκτροκίνηση και τις νέες τεχνολογίες αναγκάζουν τους παραδοσιακούς κατασκευαστές να επανεξετάσουν το χαρτοφυλάκιό τους και τις τοπικές στρατηγικές τους. Το κλείσιμο της μονάδας της Ναντζίνγκ, λοιπόν, δεν είναι απλώς μια αποχώρηση από ένα εργοστάσιο, αλλά και μια ένδειξη της πίεσης που δέχεται η VW για να παραμείνει ανταγωνιστική στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου του κόσμου.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή