Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2026

Ισραήλ, Λίβανος και ΗΠΑ υπέγραψαν τριμερή συμφωνία για την κατάπαυση του πυρός

Το Ισραήλ, ο Λίβανος και οι Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν τριμερή συμφωνία-πλαίσιο έπειτα από τον πέμπτο γύρο διαπραγματεύσεων στην Ουάσινγκτον, με στόχο τη σταδιακή παράδοση τμημάτων της ισραηλινής κατοχής στον νότιο Λίβανο στον λιβανικό στρατό.

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, χαρακτήρισε τη συμφωνία «το πρώτο βήμα» προς μια ευρύτερη και πιο διαρκή ειρήνη, ενώ οι δύο πλευρές τη θεωρούν ιστορική, αν και αναγνωρίζουν ότι απομένουν δύσκολες διαπραγματεύσεις.

Παρά τη συμφωνία, εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες. Ο Λίβανος ζητά την πλήρη αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων από το έδαφός του, ενώ το Ισραήλ συνδέει οποιαδήποτε αποχώρηση με τον πλήρη αφοπλισμό της Χεζμπολάχ και τη διασφάλιση ότι δεν θα επαναφέρει στρατιωτική παρουσία στα σύνορα.

Την ίδια ώρα, ο ηγέτης της Χεζμπολάχ, Ναΐμ Κάσεμ, απαίτησε την άνευ όρων αποχώρηση του Ισραήλ, ενώ ο Ισραηλινός υπουργός Άμυνας επανέλαβε ότι δεν υπάρχουν σχέδια αποχώρησης.

Παράλληλα, η ένταση στην ευρύτερη περιοχή παραμένει υψηλή, καθώς ο υφυπουργός Εξωτερικών του Ιράν προειδοποίησε ότι δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφαλή διέλευση πλοίων μέσω των «παράλληλων διαδρομών» στα Στενά του Ορμούζ, έναν από τους σημαντικότερους θαλάσσιους διαδρόμους για το παγκόσμιο εμπόριο ενέργειας.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή