Μια προκαταρκτική έκθεση των Ινδών ερευνητών αεροπορικών ατυχημάτων ανέφερε ότι η μοιραία συντριβή της Air India που στοίχισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους στο Αχμενταμπάντ τον περασμένο μήνα έδειξε ότι οι διακόπτες καυσίμων των κινητήρων του αεροπλάνου διακόπηκαν λίγο μετά την απογείωση.
Οι διακόπτες παροχής καυσίμου των δύο κινητήρων μετακινήθηκαν από τη θέση λειτουργίας (RUN) στη θέση διακοπής (CUTOFF) ο ένας μετά τον άλλον, μέσα σε μόλις ένα δευτερόλεπτο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι στροφές των κινητήρων να μειωθούν απότομα, αφού έπαψαν να τροφοδοτούνται με καύσιμο.
Στη συνέχεια επικράτησε σύγχυση στο πιλοτήριο. Στην ηχογράφηση της φωνής, ο ένας από τους πιλότους ακούγεται να ρωτάει τον άλλον γιατί «κόπηκε». Ο άλλος πιλότος απαντά ότι δεν το έκανε.
Η 15σέλιδη έκθεση δεν προσδιορίζει ποια σχόλια έγιναν από τον κυβερνήτη της πτήσης και ποια από τον πρώτο αξιωματικό. Ένας από τους πιλότους έκανε μια κλήση «mayday, mayday, mayday» λίγο πριν από τη συντριβή.
Η προκαταρκτική έκθεση δεν δίνει κάποιο συμπέρασμα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο κινήθηκαν οι διακόπτες. Ένας από τους κινητήρες μπόρεσε να επανεκκινήσει, αλλά δεν μπόρεσε να αντιστρέψει την επιβράδυνση του αεροπλάνου, σύμφωνα με την έκθεση.
Πηγή: Reuters, Skynews, BBC