Τραγωδία στην Κάρπαθο: Νεκρή με χτύπημα στο κεφάλι η 40χρονη Γαλλίδα ιστιοπλόος

Άνεμοι έντασης 11 μποφόρ (111χλμ./ώρα) έπνεαν στην περιοχή που σημειώθηκε η τραγωδία κατά τη διάρκεια του διεθνούς ιστιοπλοΐκού αγώνα Aegean 600 το βράδυ της Δευτέρας με μια 40χρονη γυναίκα, μέλος πληρώματος, να χάνει τη ζωή της.

Όπως είπε ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος που είναι μέλος πληρώματος σκάφους που συμμετέχει στον αγώνα «σε εκείνο το σημείο στο Καρπάθειο ξέραμε ότι θα περιμένουμε πολύ δύσκολες συνθήκες. Φτάσαμε να έχουμε 45-60 κόμβους αέρα, κάποια στιγμή ακούσαμε στο VHF το περιστατικό ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα».

Σύμφωνα με πληροφορίες η 40χρονη Γαλλίδα που έχασε τη ζωή της ονομάζεται Anna Konontchouk και ήταν πλήρωμα στο σκάφος Heaven. Το σκάφος έφερε ισπανική σημαία, έχει μήκος 15 μέτρων και είχε πλήρωμα εννέα άτομα. Το σκάφος βρίσκεται πλέον στο λιμάνι της Κάσου με τον κυβερνήτη του να κρατείται και να ανακρίνεται με σκοπό να διευκρινιστούν οι ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος.

 

Κατά πληροφορίες η άτυχη γυναίκα ήταν στέλεχος εταιρείας που προσέφερε υπηρεσίες διαχείρισης κατοικιών στη γαλλική Ριβιέρα.

Όπως εξήγησε ο κ. Αντωνόπουλος «οι συνθήκες ήταν ακραίες» για να διευκρινίσει στη συνέχεια ότι «είναι στην ευχέρια το κάθε σκάφος να κάνει ό,τι κίνηση θέλει, να εγκαταλείψει, να βάλει τα πανιά θυέλλης. Αυτό που μας μαθαίνουν εμάς στα σεμινάρια ασφαλείας πριν τον αγώνα είναι ότι μας ενδιαφέρει πρώτα η ασφάλεια».

Ο Γιώργος Βάλλης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Θαλαμηγών, δήλωσε: «Τα πληρώματα και οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να είναι πολύ σοβαροί και προσεκτικοί απέναντι στις αντίξοες συνθήκες των μελτεμιών, με ανέμους από 6 έως 8 μποφόρ. Να μη ρισκάρουν απέναντι σε αυτά τα φαινόμενα. Να λαμβάνουν όλα τα μέτρα ασφαλείας. Τη θάλασσα πρέπει να την σεβόμαστε πάντα».

Ερωτηματικά για τα μέτρα ασφαλείας
Με τις ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος να μην έχουν ακόμη διευκρινιστεί πλήρως, υπάρχουν σύμφωνα με τον κ. Βάλλη αλλά και με άλλους ειδικούς κάποια ερωτηματικά για το αν τηρήθηκαν όλα τα προβελπόμενα μέτρα ασφαλείας. Συγκεκριμένα το πλήρωμα πρέπει να φορά συνεχώς σωσίβια αλλά και να είναι δεμένο με ειδικούς ιμάντες πάνω στο σκάφος. Αν η άτυχη Γαλλίδα ήταν δεμένη δεν θα είχε πέσει στη θάλασσα. Ένα δεύτερο ερώτημα που προκύπτει είναι αν υπήρχαν παραπλέοντα σκάφη της διοργάνωσης ή όχι. Και αυτό διότι σύμφωνα με τις καταθέσεις ένα άλλο μέλος του πληρώματος χρειάστηκε να πάει στη θάλασσα για να ανασύρει την 40χρόνη.  Αν υπήρχαν παραπλέοντα σκάφη θα το έκαναν αυτά.
Η άτυχη Γαλλίδα φαίνεται στην προσπάθειά της να μαζέψει κάποιο πανί να χτυπήθηκε από τη «μάτσα» (σ.σ.: το οριζόντιο τμήμα που είναι προσαρτημένο στο κατάρτι), με το χτύπημα να την πέταξε στη θάλασσα. Οι καταθέσεις λένε ότι στη συνέχεια το σώμα της 40χρονης βρέθηκε κάτω από το σκάφος με αποτέλεσμα να χτυπηθεί και από αυτό.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή