Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2025

Τι απαντά η ΣΤΑΣΥ για τη στατικότητα της οροφής στον σταθμό «Μοναστηράκι»

 

Τα προβλήματα στατικότητας που διαπιστώθηκαν στην οροφή του σταθμού «Μοναστηράκι» τα παραδέχεται η ΣΤΑΣΥ σε ανακοίνωση – απάντηση.

Η εταιρεία σημειώνει ότι οι εγκαταστάσεις του σταθμού εμφανίζουν «διαχρονικά συνεχείς φθορές στην τοιχοποιία και το μεταλλικό στέγαστρο, λόγω παλαιότητας (τέλη του 19ου αιώνα) και υγρασίας, που δημιουργεί η εισροή υδάτων από το επίπεδο της πλατείας».

Σύμφωνα με την ΣΤΑΣΥδεν συντρέχει άμεσος κίνδυνος για τους χρήστες του μετρό με την εταιρεία να τονίζει ότι έχει αναθέσει την εκπόνηση μελετών για τη λεπτομερή αποτύπωση της δομικής κατάστασης του σταθμού προκειμένου να καθοριστούν οι απαιτούμενες τεχνικές λύσεις και παρεμβάσεις.

 

Η εταιρεία κινητοποιήθηκε τόσο ύστερα από οπτικές επιθεωρήσεις των ειδικών της, όσο και μετά από καταγγελίες που κατατέθηκαν στην πλατφόρμα παραπόνων του ΟΑΣΑ. Σύμφωνα, πάντως, με το τεύχος τεχνικών δεδομένων, δεδομένων των ευρημάτων, η κατάσταση χρήζει επείγουσας διερεύνησης, καθώς όπως αναφέρεται: «Σύμφωνα με τα παραπάνω ευρήματα, τίθεται εν αμφιβόλω η δομική ακεραιότητα του φορέα, αν όχι στο σύνολό του, τουλάχιστον τοπικά, χωρίς όμως να μπορεί να καθοριστεί ποια ή ποιες περιοχές της υποβαθμισμένης μεταλλικής κατασκευής ή της οπτολιθοδομής θα αστοχήσουν, με κίνδυνο πρόκλησης βλαβών στις λειτουργίες του σταθμού και στην ασφάλεια των χρηστών του».

 

Υπενθυμίζεται ότι οι τεχνικοί διαπίστωσαν ότι οι κύριες και δευτερεύουσες δοκοί της οροφής έχουν υποστεί έντονη οξείδωση, κυρίως στα τμήματα που βρίσκονται κοντά στις εισόδους και εξόδους προς τη γραμμή 3 «είτε λόγω αστοχίας της υγρομόνωσης στην πλατεία είτε λανθασμένου αρχικού σχεδιασμού της», όπως σημειώνεται.

Ολόκληρη η απάντηση της ΣΤΑΣΥ έχει ως εξής:

 

«Σε απάντηση αναφορών στον Τύπο, για τον σταθμό της Γραμμής 1 Μοναστηράκι, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε τα παρακάτω:

  • Ο σταθμός της Γραμμής 1 του Μετρό «Μοναστηράκι» εμφανίζει διαχρονικά συνεχείς φθορές στην τοιχοποιία και το μεταλλικό στέγαστρο, λόγω παλαιότητας (τέλη του 19ου αιώνα) και υγρασίας, που δημιουργεί η εισροή υδάτων από το επίπεδο της πλατείας. Ο μεταλλικός φορέας του στεγάστρου ενισχύθηκε το 2000, κατά την κατασκευή του σταθμού της Γραμμής 3 του Μετρό.
  • Οι επιτόπιες αυτοψίες των τεχνικών συνεργείων της ΣΤΑ.ΣΥ και οι αναφορές επιβατών και μέσω της πλατφόρμας report.oasa.gr κατέδειξαν την ανάγκη συνολικών παρεμβάσεων στον σταθμό Μοναστηράκι (Γραμμή 1 Μετρό), δίχως να συντρέχει άμεσος κίνδυνος για τους χρήστες του.
  • Η ΣΤΑ.ΣΥ ανέθεσε σε πρώτη φάση την εκπόνηση μελετών, που θα αποτιμήσουν και θα αποτυπώσουν λεπτομερώς την υφιστάμενη δομική κατάσταση του σταθμού (κλειστοί χώροι, μεταλλικό στέγαστρο) και θα καθορίσουν τις τεχνικές λύσεις και παρεμβάσεις, στις οποίες θα προχωρήσει η εταιρεία.
  • Παράλληλα, για τη συνολική ανακαίνιση του σταθμού, υλοποιείται αυτήν την περίοδο ένα πλέγμα τεχνικών παρεμβάσεων, που περιλαμβάνει την τοποθέτηση πρόσθετων ενισχυτικών υδρορροών, εργασίες επιχρισμάτων και χρωματισμού, την επισκευή των ξύλινων εξωτερικών θυρών, την εφαρμογή τεχνικής λύσης για τον περιορισμό του κενού μεταξύ συρμού και αποβάθρας, καθώς και την αντικατάσταση παλαιών φωτιστικών και λαμπτήρων φθορίου με φωτιστικά και λαμπτήρες τεχνολογίας Led».

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή