Θ. Καρποδίνη για κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων: Λύση στην ανάγκη για ασφαλή και απρόσκοπτη πρόσβαση στη φαρμακευτική αγωγή, χωρίς ταλαιπωρία

«Είναι ένα πρόγραμμα που έρχεται να δώσει λύση σε μια πραγματική ανάγκη, που είναι η ασφαλής και απρόσκοπτη πρόσβαση στη φαρμακευτική αγωγή, χωρίς ταλαιπωρία, χωρίς περιττές μετακινήσεις, χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια και με αξιοπρέπεια» τόνισε η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου, για την κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων από τον ΕΟΠΥΥ, που ξεκινά από τις 16 Ιουνίου.

Ο τρόπος που θα γίνεται είναι πάρα πολύ απλός, ανέφερε η κ. Καρποδίνη.

Σύμφωνα με την περιγραφή της, ο ασθενής κάνει την αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ και για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση υπολογιστών, υπάρχει γραφείο εξυπηρέτησης των πολιτών στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και σε όλα τα σημεία διανομής, καθώς και τηλεφωνική υποστήριξη, το 1 81 81 που αναλαμβάνει να υλοποιήσει το αίτημα για λογαριασμό του ασθενούς. Το μόνο που χρειάζεται είναι ο ασθενής να διαθέτει ηλεκτρονική συνταγή και άυλη γνωμάτευση και όλα τα άλλα τα αναλαμβάνει ο Οργανισμός.

Αφορά όλους τους ασθενείς, ανεξαρτήτως πάθησης και φαρμακευτικής αγωγής, που λαμβάνουν την αγωγή τους από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ.

«Αρκεί οι ίδιοι να επιθυμούν και να επιλέγουν αυτή την υπηρεσία. Είναι πάνω από 120 χιλιάδες ασθενείς, περίπου 139 χιλιάδες τον μήνα. Και να σημειώσουμε ότι το 41% των ασθενών λαμβάνει φάρμακα για σοβαρά χρόνια νοσήματα, ογκολογικά, μεταμοσχευμένους, αιμοκαθαρόμενους, νευρολογικές παθήσεις, παθήσεις μυοσκελετικού συστήματος, νεοπλασίες» σημείωσε.

«Αυτή τη στιγμή λοιπόν, θα μπαίνει ο ασθενής μέσα και θα δηλώνει τον αριθμό της συνταγής του. Αν η συνταγή του είναι δίμηνη, μπορεί και εκτελείται όπως εκτελείται και στο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ άπαξ. Αν είναι τρίμηνη ή εξάμηνη θα πρέπει μετά με το νέο αριθμό της επόμενης συνταγής να ξανακάνει το αίτημα» εξήγησε η κ. Καρποδίνη.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Ερωτηθείσα τι προβλέπεται αν καθυστερήσει η παράδοση του φαρμάκου ή αν είναι σε έλλειψη το φάρμακο πώς θα ενημερώνεται ο ασθενής, καταρχήν, η κ. Καρποδίνη επισήμανε ότι στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ δεν υπάρχουν ελλείψεις στα φάρμακα.

«Φροντίζουμε το απόθεμα να είναι αρκετό για τους ασθενείς μας και αυτό είναι που εξασφαλίζει και το δίκτυο του ΕΟΠΥΥ που έχει συγκεκριμένα σημεία διανομής και ανάλογα με τα ΑΜΚΑ που εξυπηρετούμε ανά περιοχή, φροντίζουμε πάντα να υπάρχει επάρκεια. Το να μην υπάρχει ένα φάρμακο είναι σπάνιο. (…)

Εμείς τα φάρμακα τα παραδίδουμε από 24 έως 48 ώρες από τη στιγμή που έχει γίνει το αίτημα του ασθενούς και δεν θα υπάρξει πρόβλημα γιατί ανοίγει η συνταγή 10 μέρες πριν τελειώσουν τα φάρμακα του ασθενούς. Δηλαδή το σύστημα του δίνει τη δυνατότητα δέκα ημέρες πριν, να μπορέσει να κάνει την αίτηση. Το ίδιο ισχύει και για την εκτέλεση στα φαρμακεία σήμερα» συμπλήρωσε.

Εάν πάλι, για οποιοδήποτε λόγο κάποιοι ασθενείς επιλέγουν να συνεχίσουν να παίρνουν τα φάρμακά τους πηγαίνοντας στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ οι ίδιοι ή οι οικείοι τους που τυχόν έχουν εξουσιοδοτήσει, η κ. Καρποδίνη επιβεβαίωσε ότι πράγματι παραμένει αυτή η επιλογή για την παραλαβή των φαρμάκων τους.

«Τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ θα συνεχίσουν να λειτουργούν και θα είναι πάντα στη διάθεση των ασθενών. Είναι καθαρά επιλογή του ασθενή αν θα συναινέσει να αποστέλλεται το φάρμακό του στην οικία του. Και αυτό θα μπορούν να το κάνουν και με μια απλή δήλωση μέσα στην αίτηση. Δηλαδή επιθυμώ να πάρω τον αριθμό τάδε συνταγής μου κατ’ οίκον ή να το παραλάβει η κυρία τάδε. Δηλαδή γίνεται με πολύ απλό τρόπο και η εξουσιοδότηση αν δεν μπορεί να παραλάβει ο ίδιος, όπως γίνεται και στα φαρμακεία μας» είπε η κ. Καρποδίνη.

Όσο αφορά στις συνθήκες συντήρησης και μεταφοράς των σκευασμάτων, η κ. Καρποδίνη, υπενθύμισε ότι αυτό το πρόγραμμα ξεκίνησε πιλοτικά πριν έναν χρόνο ήδη και για συγκεκριμένες παθήσεις, όπως για την κυστική ίνωση και την πνευμονική υπέρταση.

«Η ασφάλεια είναι πάνω από όλα. Όλα γίνονται με τρόπο που εξασφαλίζει καταρχήν την προστασία των προσωπικών δεδομένων, την ανωνυμία και τη μεταφορά και παράδοση των φαρμάκων από πιστοποιημένους συνεργάτες και με πιστοποιημένες διαδικασίες για ασφαλή διακίνηση φαρμάκων» επισήμανε.

Αν για οποιοδήποτε λόγο συμβεί το οποιοδήποτε λάθος, θα μπορούν οι ασθενείς να επικοινωνούν με το call center, στο 1 81 81 και να λύνεται το πρόβλημα αμέσως, σημείωσε η κ. Καρποδίνη ερωτηθείσα σχετικά, αν και όπως είπε, είναι δύσκολο να υπάρξει παράδοση λάθος φαρμάκου καθώς η διαδικασία είναι ψηφιοποιημένη και προσεκτικά σχεδιασμένη, ακριβώς γιατί πρόκειται για ειδικά φάρμακα. «θεωρούμε ότι όλα θα πάνε καλά. Φυσικά εδώ είμαστε ό, τι τυχόν παράλειψη υπάρχει να τη βελτιώσουμε» κατέληξε η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ.

 

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή