Δευτέρα, 8 Δεκεμβρίου 2025

«Τέλος εποχής»: Οι γραμμές 17 και 20 των τρόλει αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία

Η διαδικασία αντικατάστασης των τρόλεϊ με ηλεκτροκίνητα λεωφορεία ξεκίνησε την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τις αστικές συγκοινωνίες στον Πειραιά.

Το πρώτο βήμα έγινε με την αποξήλωση των καλωδίων από την Ακτή Μιαούλη, μεταφέροντας τον Πειραιά σε ένα πιο σύγχρονο και οικολογικό μέλλον. Η μετάβαση αυτή έχει ήδη προκαλέσει σημαντικές αλλαγές.

Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, «η ίδια καθαρή ενέργεια την οποία έδωσε το τρόλεϊ, πλέον μπορεί να προσφερθεί από ηλεκτρικά λεωφορεία». Παράλληλα, ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, επεσήμανε ότι η αλλαγή αυτή «θα φέρει οικονομία στον πολίτη, θα φέρει οικονομία στο ελληνικό κράτος, θα φέρει έναν εκσυγχρονισμό, και θα φέρει και μία αισθητική αναβάθμιση της πόλης». Ωστόσο, η αλλαγή δεν είναι χωρίς τις προκλήσεις της.

Ο Γιώργος Γιολδάσης, μέλος του Σωματείου Εργαζομένων στα Τρόλεϊ, εξέφρασε ανησυχίες για το κόστος συντήρησης των νέων λεωφορείων: «Ένα ηλεκτρικό λεωφορείο σε οκτώ χρόνια μαξ, θα κοστίσει 100.000 το κάθε όχημα συν την αγορά του, για να αντικαταστήσεις τις μπαταρίες».

Τα δεδομένα από τον ΟΑΣΑ δείχνουν ότι το κόστος ανά χιλιόμετρο για τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι σημαντικά μειωμένο, φτάνοντας στα 2,5 ευρώ σε σύγκριση με τα 5,5 ευρώ των τρόλεϊ. Επιπλέον, αναμένεται εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους άνω του 50%, καθώς και μείωση 20 εκατομμυρίων ευρώ από το κόστος συντήρησης και αντικατάστασης του δικτύου καλωδίων.

Η αποξήλωση των καλωδίων θα επιτρέψει και την καλύτερη λειτουργία του τραμ, επεκτείνοντας τις διαδρομές του μέχρι τον τερματικό σταθμό, ακριβώς έξω από το λιμάνι του Πειραιά. Με τις γραμμές 17 και 20 να αντικαθίστανται από τη Δευτέρα με ηλεκτρικά λεωφορεία, ο Πειραιάς οδεύει προς ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή