Τέμπη: Τα αποτελέσματα της αυτοψίας της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού της Πυροσβεστικής συγκρούονται με το πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Αποκαλυπτικά είναι τα ευρήματα των στελεχών της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού της Πυροσβεστικής, από τη μέχρι τώρα αυτοψία τους στα συντρίμμια των δύο τρένων, στη θέση Κουλούρι, όπου φυλάσσονται.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εμπειρογνώμονες του Πυροσβεστικού Σώματος καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι στις δύο ηλεκτράμαξες, τα δύο πρώτα βαγόνια με τις μηχανές δηλαδή, της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 δεν είναι πιθανό να υπήρχε κάποιο παράνομο εύφλεκτο υλικό, καθώς δεν εντοπίστηκαν ίχνη καύσης χημικού υλικού στο εμπορικό τρένο.
Επίσης, τα μέλη της ΔΑΕΕ φαίνεται να καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι δεν λείπει τμήμα της δεύτερης ηλεκτράμαξας, καθώς στα συντρίμμια φέρονται να βρέθηκαν τα αποκολλημένα κομμάτια και όσα επίσης είχαν συνθλιβεί, κατά τη σφοδρή σύγκρουση. Αναφορικά με το τμήμα της δεύτερης ηλεκτράμαξας, που έχει αποκολληθεί, αυτό εξηγείται κατά τους εμπειρογνώμονες από τη σύγκρουση και όχι από την έκρηξη που δημιουργήθηκε.
Σε αυτήν την εκδοχή συνηγορεί και το γεγονός ότι και οι δύο μηχανοδηγοί της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας βρέθηκαν νεκροί από τη σύγκρουση και όχι απανθρακωμένοι από την έκρηξη και τη φωτιά.
Τα ευρήματα θα εξετάσει και ο μεταλλουργός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που έχει διοριστεί από τον εφέτη ανακριτή της υπόθεσης των Τεμπών, Σωτήρη Μπακαΐμη. Μετά και τη γνωμοδότηση του εξειδικευμένου επιστήμονα, θα είναι δυνατή η ολοκλήρωση της πραγματογνωμοσύνης στα συντρίμμια των δύο τρένων.
Τα συμπεράσματα στα οποία φέρονται να καταλήγουν οι εμπειρογνώμονες της Πυροσβεστικής ως έναν βαθμό συγκρούονται με τα αντίστοιχα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που έκανε λόγο για κομμάτι της δεύτερης μηχανής που λείπει. Κατά την Πυροσβεστική, όμως, αν και πολύ σοβαρά κατεστραμμένα, όλα τα τμήματα της δεύτερης μηχανής βρίσκονται στον χώρο φύλαξης.
Το γεγονός που μπερδεύει τους επιστήμονες είναι ότι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Γενικού Χημείου του Κράτους, ήδη από το 2023, στο σημείο της σύγκρουσης έχουν βρεθεί 14 ίχνη ξυλολίου και τολουολίου, χωρίς όμως να έχει βρεθεί τίποτα συγκεκριμένο για την προέλευσή τους.
Ο ρόλος του φρέον
Σύμφωνα με πληροφορίες, η έρευνα των στελεχών της ΔΑΕΕ ολοκληρώθηκε για την εμπορική αμαξοστοιχία και σειρά παίρνει η επιβατική, συντρίμμια της οποίας φυλάσσονται επίσης στο «Κουλούρι». Στο επίκεντρο φέρεται να μπαίνει το σύστημα κλιματισμού της Intercity 62, μετά και τη σχετική επιστολή του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic Train, Μαουρίτσιο Καποτόρτο, προς τον ανακριτή της υπόθεσης, Σωτήρη Μπακαΐμη, στις αρχές Μαρτίου.
Στο έγγραφο αυτό, ο πρώην CEO της ιταλικής διαχειρίστριας εταιρείας επικαλείται έκθεση τεχνικού συμβούλου, που βάζει στο «κάδρο» των παραγόντων που συνετέλεσαν στην πυρόσφαιρα το «ψυκτικό μέσο των κλιματιστικών», δηλαδή το φρέον.
Όπως αναφέρει στην επιστολή του: «Το ψυκτικό μέσο δεν είναι εύφλεκτο σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος και σε ατμοσφαιρική πίεση, ωστόσο το υλικό αυτό θα καταστεί εύφλεκτο όταν αναμειχθεί με αέρα υπό πίεση και εκτεθεί σε ισχυρή πηγή ανάφλεξης. Η επαφή με ορισμένα αντιδραστικά μέταλλα μπορεί να οδηγήσει σε σχηματισμό εκρηκτικών ή εξώθερμων αντιδράσεων υπό ειδικές συνθήκες».
Οι ειδικοί εμπειρογνώμονες στρέφουν το ενδιαφέρον τους και στους αεροθαλάμους που υπάρχουν στα συστήματα ψύξης των μετασχηματιστών. Μάλιστα, για να έχουν καλύτερη εικόνα των συστημάτων ψύξης που διαθέτουν οι αμαξοστοιχίες Intercity, πρόκειται σήμερα να επισκεφθούν το μηχανοστάσιο στου Ρέντη, όπου σταθμεύουν αμαξοστοιχίες όμοιες με την Intercity 62. Ακολούθως θα επιστρέψουν στο Κουλούρι, για να απαντλήσουν το φρέον από τα συστήματα κλιματισμού των βαγονιών αλλά και από τους αεροθαλάμους της μηχανής έλξης.
Να σημειωθεί ότι η οικογένεια του άτυχου μηχανοδηγού της 63503, Δημητρίου Μασσαλή, διά του δικηγόρου της, έχει υποστηρίξει ότι από τις πραγματογνωμοσύνες προκύπτει με σαφήνεια ότι η πυρόσφαιρα εντοπίζεται στην πορεία που ακολουθεί η επιβατική αμαξοστοιχία.
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης
Τελευταία Άρθρα
Τα πιο Δημοφιλή