Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2025

Ταλαιπωρία για τους ασθενείς: Δεν λειτουργεί το “επιτυχημένο” πρόγραμμα διανομής φαρμάκων κατ’ οίκον

Εκτελούν 7.600 ξεχασμένες συνταγές στο φαρμακείο του Ρέντη από τον περασμένο Απρίλιο.

Προβληματισμό και ανησυχία προκαλούν το τελευταίο διάστημα οι καταγγελίες που φτάνουν στην Ένωση Ασθενών, για σοβαρές καθυστερήσεις αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστος (ΦΥΚ), μέσα από το πρόγραμμα δωρεάν διανομής κατ’ οίκον.

Το εν λόγω πρόγραμμα, που αποτελεί μια σημαντική μεταρρύθμιση, αφορά 139.000 ασθενείς και στις 16 Ιουλίου συμπληρώνει ένα μήνα από την έναρξη της εφαρμογής του. Οι αναφορές που έχει στη διάθεσή της η Ένωση Ασθενών κάνουν λόγο για καθυστερήσεις στην παραλαβή της αγωγής, δυσκολία επικοινωνίας με τις αρμόδιες υπηρεσίες και αδυναμία εξυπηρέτησης μέσω της τηλεφωνικής γραμμής του Οργανισμού.

Η ένωση, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της, αναγνωρίζει ότι οι τεχνικές αστοχίες ενδέχεται να συνδέονται με τη μεταβατική φύση της νέας διαδικασίας και τον αυξημένο αριθμό αιτημάτων, ωστόσο επισημαίνει τη σοβαρότητα του ζητήματος και ζητάει άμεσες παρεμβάσεις.

«Με δεδομένη την παρούσα κατάσταση είναι σημαντικό να δοθούν γρήγορες και αποτελεσματικές λύσεις, ώστε να διασφαλιστεί η καθολική και εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας. Η Ένωση στήριξε την εφαρμογή του μέτρου καθώς εκτιμά ότι την κατ’ οίκον διανομή ΦΥΚ σημαντική μεταρρύθμιση, αφού μειώνει την ταλαιπωρία των χρονίως πασχόντων και ενισχύει την πρόσβαση στη θεραπεία με αξιοπρέπεια».

Σημειώνεται ότι για το θέμα έχει τοποθετηθεί ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης ο οποίος πρόσφατα δήλωσε ότι τα όποια προβλήματα έχουν προκύψει οφείλονται στην μεγάλη επιτυχία της νέας υπηρεσίας, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι θα έχουν λυθεί σε ένα 10ημερο.

Παράλληλα πριν από λίγες ημέρες ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων ΕΟΠΥΥ (ΠΑΝ.ΣΥ.ΕΡ.), με επιστολή του προς τη Διοικήτρια του Οργανισμού Θεανώ Καρποδίνη, για τις δυσλειτουργίες του συστήματος, εκτιμά πως «η κατάσταση που επικρατεί είναι δραματική» ενώ σε άλλο σημείο αναφέρει ότι «χιλιάδες συνταγές παραμένουν ανεκτέλεστες εδώ και εβδομάδες» και «το υπάρχον μοντέλο, όπως έχει σχεδιαστεί και λειτουργεί, δεν αποδίδει λόγω ελλιπούς οργάνωσης, τεχνικών αστοχιών και προβληματικής συνεργασίας με ιδιώτες παρόχους διανομής».

Η απάντησή που έδωσε η κ. Καρποδίνη ήταν ιδιαίτερα αιχμηρή αφού κατηγόρησε ευθέως τους εκπροσώπους του συλλόγου εργαζομένων ότι «θυσιάζουν στο βωμό πρόσκαιρων επιδιώξεων τη σημαντική αυτή υπηρεσία για τους ασθενείς» και νοσταλγούν το παλαιό καθεστώς με το «χαρτοβασίλειο και τις ουρές της ντροπής των ασθενών στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ».

Ενδεικτικό του «πολέμου» που μαίνεται εδώ και αρκετό διάστημα μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης του ΕΟΠΥΥ, είναι η βαριά κατηγορία της κυρίας Καρποδίνη αναφορικά με κάποιους εργαζομένους που «ξέχασαν 7.600 συνταγές στο φαρμακείο του Ρέντη από τον περασμένο Απρίλιο τα οποία ξαφνικά εμφανίστηκαν την πρώτη ημέρα λειτουργίας του προγράμματος διανομής φαρμάκων υψηλού κόστους κατ΄οίκον» που ευθύνονται για αυτές τις δυσλειτουργίες…

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή