Δευτέρα, 1 Σεπτεμβρίου 2025

Τα προβληματικά δρομολόγια των τρένων σε όλη την Ελλάδα – Hellenic Train και ΟΣΕ ρίχνουν ευθύνες ο ένας στον άλλον

Τέλος δεν έχουν τα προβλήματα στις μετακινήσεις με τον σιδηρόδρομο με τους επιβάτες που εξακολουθούν να εμπιστεύονται το μέσο να υφίστανται συχνά τεράστια ταλαιπωρία, η οποία πολλές φορές οφείλεται σε προβλήματα στο τροχαίο υλικό, γεγονός που προκαλεί σοβαρά ερωτηματικά ως προς το επίπεδο και την ποιότητα συντήρησης συρμών και αμαξοστοιχιών που διατρέχουν το ούτως ή άλλως συρρικνωμένο ελληνικό δίκτυο.

Μόλις μία εβδομάδα μετά τις αστοχίες στην απομάκρυνση των επιβατών του οδοντωτού σιδηροδρόμου, οι οποίοι είχαν εγκλωβιστεί ύστερα από βλάβη στον οδοντωτό σιδηρόδρομο κοντά στην περιοχή Τρικλιά, ένα νέο περιστατικό στο δεύτερο τουριστικό τρένο που λειτουργεί, στο γνωστό τρενάκι του Πηλίου ήρθε να προστεθεί στη μακριά λίστα των συμβάντων στις ράγες.

Σύμφωνα με την ενημέρωση της Hellenic Train, σημειώθηκε ακόμη μία ακινητοποίηση αμαξοστοιχίας λόγω τεχνικού προβλήματος στη γραμμή Μηλιές – Άνω Λεχώνια. Συγκεκριμένα, η αμαξοστοιχία 3801, με 120 επιβάτες, ακινητοποιήθηκε περίπου στις 16:20, 1,5 χιλιόμετρο πριν φτάσει στον σταθμό των Άνω Λεχωνίων. Τεχνικό προσωπικό της εταιρείας έσπευσε στο σημείο και, έπειτα από επιτόπια επέμβαση, το τρένο συνέχισε το δρομολόγιο, αλλά με καθυστέρηση 50 λεπτών.

Σύμφωνα με την Hellenic Train, η βλάβη ερευνάται σε συνεργασία με τον ΟΣΕ, στον οποίο σημειώνει ότι ανήκει η ευθύνη για τη συντήρηση του συγκεκριμένου τροχαίου υλικού.

Η προσεκτική αλλά ξεκάθαρη αναφορά στον φορέα που έχει την αρμοδιότητα της συντήρησης δεν αποτελεί συνέχεια μόνο του πινγκ πονγκ ευθυνών που παίζεται κάθε φορά μεταξύ των φορέων, αλλά έρχεται λίγες ημέρες μετά την αποστολή της αυστηρής επιστολής του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη στη διοίκηση της εταιρείας, με την οποία έθετε την Hellenic Train προ των ευθυνών της αναφορικά με την επιχειρησιακή κατάσταση του τροχαίου υλικού.

Είχε προηγηθεί (μόλις μία εβδομάδα πριν το χθεσινό περιστατικό, στις 24 Αυγούστου), η ακινητοποίηση της αμαξοστοιχίας 1336 του Οδοντωτού Καλαβρύτων σε δύσβατο σημείο λόγω μηχανικής βλάβης. Η απόπειρα ζεύξης με βοηθητικό συρμό απέτυχε και αυτή, λόγω της κλίσης του εδάφους, σύμφωνα με πηγές της εταιρείας και οι επιβάτες παρέμειναν εγκλωβισμένοι επί τέσσερις ώρες, μέχρι την επέμβαση της Πυροσβεστικής και της ΕΜΑΚ.

Το περιστατικό προστίθεται στον μακρύ κατάλογο προβλημάτων του Οδοντωτού, η κυκλοφορία του οποίου διακόπτεται συχνά από κατολισθήσεις ή τεχνικές αστοχίες. Όλα αυτά, σε μια γραμμή με βαρύ τουριστικό φορτίο και υψηλές προσδοκίες λειτουργίας.

Με αφορμή αυτό το συμβάν ο κ. Κυρανάκης, ζητούσε εξηγήσεις από την Hellenic Train για τη μηχανική βλάβη, την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών συντήρησης και την αποζημίωση των 38 επιβατών.

Στην επιστολή αναφερόταν πως επρόκειτο για το δεύτερο σοβαρό συμβάν σε λιγότερο από ένα μήνα, παραπέμποντας και στο περιστατικό της 25ης Ιουλίου, όταν η αμαξοστοιχία IC 54 εκτέλεσε το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη χωρίς επαρκή κλιματισμό, εν μέσω καύσωνα.

Ο υφυπουργός χαρακτήριζε «ανεπίτρεπτο σιδηροδρομικά δρομολόγια όπως εκείνο του Οδοντωτού Καλαβρύτων, το οποίο παρουσιάζει μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον από το επιβατικό κοινό, να πραγματοποιούνται υπό συνθήκες που δεν διασφαλίζουν την πλήρη και κανονική εκτέλεσή τους», ενώ προειδοποιούσε ξεκάθαρα και για πιθανές κυρώσεις μηδέ εξαιρουμένης της καταγγελίας της σύμβασης: «Η αθέτηση οποιασδήποτε των ανωτέρω υποχρεώσεων από την Εταιρεία σας, ως Πάροχο της Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών, επισύρει τις ποινές που προβλέπονται στο άρθρο 15 της Σύμβασης Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας, μη αποκλειόμενου του δικαιώματος καταγγελίας αυτής για σπουδαίο λόγο κατά το άρθρο 19».

Συνεχείς οι καθυστερήσεις – Μεγάλη η ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό
Η βλάβη στο τρενάκι του Πηλίου που οδήγησε σχεδόν σε μία ώρα καθυστέρησης δεν ήταν η μοναδική κατά τη χθεσινή ημέρα. Οπως προκύπτει από τις ενημερώσεις της εταιρίας στην ιστοσελίδα της, καθώς έχει πλέον καταργηθεί η ενημέρωση μέσω της εφαρμογής για κινητά που χρησιμοποιούσε, στην προαστιακή γραμμή Λάρισας – Θεσσαλονίκης σημειώθηκε μπαράζ καθυστερήσεων την Κυριακή 31 Αυγούστου διάρκειας από 15 λεπτά έως και πάνω από μία ώρα.

Σε τρεις περιπτώσεις μάλιστα οι καθυστερήσεις ξεπέρασαν τα 40 λεπτά και συγκεκριμένα:

  • Η αμαξοστοιχία 1594 Λάρισα – Θεσσαλονίκη αναχώρησε από τον σταθμό των Νέων Πόρων με 42 λεπτά καθυστέρηση.
  • Η αμαξοστοιχία 1593 Θεσσαλονίκη – Λάρισα με ώρα αναχώρησης 7.30 π.μ. ξεκίνησε με 50 λεπτά καθυστέρηση.
  • Η αμαξοστοιχία 1590 Λάρισα – Θεσσαλονίκη και ώρα αναχώρησης 5.15 π.μ. αναχώρησε από τον σταθμό της Λάρισας με 66 λεπτά καθυστέρηση.

Αυτό σημαίνει ότι επιβάτες που ανέμεναν για παράδειγμα στον σταθμό Λεπτοκαρυάς – τουριστικό προορισμό της Πιερίας και ενώ ακόμα διαρκεί η τουριστική σεζόν – προκειμένου να πάρουν το πρωινό τρένο, εξαναγκάστηκαν σε μακρά αναμονή χωρίς να μπορούν να ενημερωθούν από κάποιον εργαζόμενο ύστερα και από τη διακοπή λειτουργίας των φυσικών εκδοτηρίων.

Εκτός της χθεσινής αργοπορίας των δρομολογίων, το μενού των …καθυστερήσεων του Αυγούστου περιλάμβανε και άλλες περιπτώσεις για ορισμένες εκ των οποίων ενημέρωσε και η ίδια η εταιρεία με δελτία τύπου. Στις 21 Αυγούστου είχε σημειωθεί ακινητοποίηση αμαξοστοιχίας στη γραμμή Αίγιο – Κιάτο στον σταθμό Λυγιάς λόγω τεχνικού προβλήματος. Οι 26 επιβάτες οδηγήθηκαν με λεωφορείο στον τελικό προορισμό τους.

Μακρά ήταν η καθυστέρηση ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου της αμαξοστοιχίας intercity που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα με 148 επιβάτες και αναχώρησε με 93 λεπτά καθυστέρηση εξαιτίας ενός ακόμα τεχνικού προβλήματος στο τροχαίο υλικό την ώρα που επρόκειτο να φύγει.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, η εταιρεία στο φθινοπωρινό της πρόγραμμα δρομολογίων εξετάζει την περικοπή στο μισό των ΙC στον βασικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης αφήνοντας ουσιαστικά μόνο δύο τρένα στη γραμμή.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το τελευταίο διάστημα έχει μειωθεί και η χωρητικότητα στα intercity προκειμένου να μην επαναληφθούν τα προβλήματα που προέκυψαν με τον κλιματισμό και ανάγκασαν εκατοντάδες επιβάτες να ταξιδέψουν από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε βαγόνια χωρίς air condition εν μέσω καύσωμα τον περασμένο Ιούλιο. Μένει επίσης να φανεί εάν στο νέο πλέγμα δρομολογίων θα δρομολογηθούν τα πολυσυζητημένα «Βέλη», ορισμένα εκ των οποίων είχαν καθηλωθεί για μήνες εξαιτίας βλαβών και συντηρήσεων και επικρατεί έντονη φημολογία ότι θα αποσυρθούν πλήρως.

πηγή ethnos.gr

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή