Ο νέος οδικός άξονας θα αλλάξει μια για πάντα τη Δυτική Πελοπόννησο, δίνοντας τέλος στα τροχαία ατυχήματα.
Το 80% προσεγγίζει η πρόοδος υλοποίησης του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, μια στρατηγική επένδυση για το μέλλον που προσφέρει ταχύτερη και ασφαλέστερη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών και συνδράμει στην περιφερειακή ανάπτυξη.
Το Πάτρα-Πύργος -η πιο άμεση προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών- έχει συνολικό μήκος περίπου 75 χλμ. εκ των οποίων τα 65 πρώτα χιλιόμετρα, από τον Πύργο έως τον Αλισσό θα παραδοθούν στις 31 Ιουλίου. Τα υπόλοιπα 10 χλμ. μέχρι την Πάτρα έως το τέλος Νοεμβρίου.
Πάτρα-Πύργος αυτοκινητόδρομος
Με την ολοκλήρωση του έργου η διάρκεια ταξιδιού για το Αθήνα-Πύργος θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, ενώ θα ενισχυθεί σε μεγάλο βαθμό η ασφάλεια των ταξιδιωτών.
Τα χαρακτηριστικά της Πατρών – Πύργου
Δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων, στην Κάτω Αχαΐα και τα Χανάκια
2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων στην Κάτω Αχαΐα και την Αμαλιάδα
15 γέφυρες, εκ των οποίων η Γέφυρα του Πηνειού, μήκους 240μ., που θα είναι και η μεγαλύτερη της Ολυμπίας Οδού
27 άνω διαβάσεις & 37 κάτω διαβάσεις
150 οχετοί
- Τοίχοι αντιστήριξης μήκους 7.250 μ.
- Δύο Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Καραίικα και Πύργος και στις δύο κατευθύνσεις)
- Ένα εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που περιλαμβάνει και εγκατάσταση της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων) στον Πύργο
- Δύο Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών, στους σταθμούς διοδίων (Κάτω Αχαΐα και Χανάκια)
- Διόδια με βάση τα χιλιόμετρα
Στο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το Υβριδικό Σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης» (Hybrid), το οποίο λειτουργεί αποκλειστικά μέσω του πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS.
Ειδικότερα, το εξοπλισμένο με πομποδέκτη όχημα που διέρχεται από τα διόδια πληρώνει κανονικά όλο το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης, ενώ αν εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της εκάστοτε ζώνης επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη το ποσό που αντιστοιχεί στη μη διανυθείσα απόσταση.
Ο νέος οδικός άξονας βάζει τέλος σε έναν φόρο αίματος, συνδέει κοινωνίες, επηρεάζει το περιβάλλον και την οικονομία.