Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου 2025

Πρ. Πρατηριούχων καυσίμων Αττικής: Οι χαμηλές τιμές στα καύσιμα πρέπει να υποψιάζουν τους καταναλωτές

«Αυτό που μας υποψιάζει πάντα είναι η χαμηλή τιμή» τόνισε ο πρόεδρος Πρατηριούχων καυσίμων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου, ενώ είναι σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, με τουλάχιστον είκοσι συλλήψεις.

«Είναι αδύνατον να πουλήσει φτηνά. Έχουμε ζήσει περιπτώσεις και έχουμε καταγγείλει όπου πρατηριούχοι πωλούσαν το καύσιμο φθηνότερα από ό,τι το πωλούν τα ελληνικά διυλιστήρια σε εταιρείες χονδρικής. Αυτό δεν είναι εφικτό να γίνει. Κι όμως, οι καταναλωτές θεωρούσαν ότι αυτό είναι εύλογο. Το λέγαμε και θεωρούσαν ότι αυτό είναι λογικό» ανέφερε.

«Στα καύσιμα, επειδή υπάρχει πολύ μεγάλος ανταγωνισμός από το 1992 που απελευθερώθηκαν οι τιμές, πάμε χρόνια πίσω, εν μία νυκτί που είχε ανέβει ο φόρος, αν θυμάστε, έχει διπλασιαστεί ο Ειδικός Φόρος κατανάλωσης επί κυβέρνησης Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και υπουργίας του κυρίου Ανδρέα Ανδριανόπουλου το 1992 από ό,τι θυμάμαι εν μια νυκτί διπλασιάστηκε ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα και έτσι από 60 δραχμές περίπου η τιμή είχε πάει στις 120 δραχμές.

Έκτοτε λοιπόν είχε αρχίσει να λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός στον κλάδο μας, γιατί εμείς υποχρεούμαστε να έχουμε τις πινακίδες αναρτημένες, τις τιμές που πουλάμε με μεγάλες στο κέντρο του πρατηρίου και εν μέση οδώ, οπότε ενημερώνει ο καταναλωτής άμεσα ποια είναι η τιμή αυτή και έτσι όλοι συμπιέζουν τις τιμές έκτοτε για να κερδίσουμε τους πελάτες» συνέχισε ο κ. Παπαγεωργίου.

Συνήθως την νοθεία ή την κλοπή στα καύσιμα την καταλαβαίνουμε από δύο πράγματα, εξήγησε ο κ. Παπαγεωργίου. «Από την αίσθηση που έχει ο οδηγός από το αυτοκίνητό του. Ή κάνει κενά, τα λεγόμενα σκορτσαρίσματα, τα χτυπήματα ή το αυτοκίνητο χτυπάει πολύ έντονα τα πυράκια, που σημαίνει ότι οι βαλβίδες χτυπάνε πάρα πολύ έντονα γιατί η ποιότητα του καύσιμου δεν είναι καλή οπότε δεν κάνει πλήρη καύση, αφήνει κατάλοιπα. Ή αν ανάψει κάποιο λαμπάκι μέσα ενδεικτικό του κινητήρα ότι έχει βλάβη» σημείωσε.

Ερωτηθείς εάν ισχύει ότι αντί για καύσιμο, η αντλία μπορεί να περνάει και αέρα, επισήμανε ότι οι αντλίες είναι φτιαγμένες ώστε να μην περνάει αέρας, να περνάει μόνο υγρό. Επομένως δεν μπορούν να διοχετεύσουν αέρα.

«Είναι ηλεκτρονική η κλοπή. Η παρέμβαση που γίνεται είναι ηλεκτρονική» εξήγησε ο κ. Παπαγεωργίου.

Από το 2012 μέχρι σήμερα, στα 13 αυτά χρόνια έχουν βάλει λουκέτο 3.200 περίπου πρατήρια σε όλη τη χώρα. «Έχουν αλλάξει χέρια από ιδιώτες οικογενειάρχες πρατηριούχους, γύρω στα 2.500 πρατήρια και έχουν πάει σε εταιρείες ή σε κυκλώματα, τα οποία διαχειρίζονται πολλά πρατήρια, έχουν αλλάξει χέρια γιατί δεν μπορούσαν και αυτοί να κρατήσουν τα πρατήρια, σε όλη την Ελλάδα», είπε καταλήγοντας ο κ. Παπαγεωργίου.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή