Δευτέρα, 8 Δεκεμβρίου 2025

Ποιο είναι το «ροζ» καύσιμο που θα σώσει τους κινητήρες βενζίνης και diesel -Πού ξεκίνησε η πώληση του

Δύο νέοι τύποι καυσίμου γίνονται διαθέσιμοι σε ολοένα και περισσότερα πρατήρια επί ευρωπαϊκού εδάφους, και υπόσχονται να φέρουν μια μικρή επανάσταση.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σήμερα σε ένα κρίσιμο και μεταβατικό στάδιο, καθώς προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση και στις οικονομικές πιέσεις της αγοράς.

Οι κατασκευαστές γνωρίζουν ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία πρέπει να εξηλεκτρίσουν πλήρως τη γκάμα τους, με πολλούς από αυτούς να εκφράζουν τη διαφωνία τους και να ζητάνε από την Ε.Ε. να αναθεωρήσει τη στρατηγική της.

BUY NOW

  • ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ 250 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ

  • VOLVO ΜΕ ΟΦΕΛΟΣ 10.000 ΕΥΡΩ

  • MERCEDES – ΣΕ ΝΕΑ ΜΕΙΩΜΕΝΗ ΤΙΜΗ Η A-CLASS

  • ΤΟ ΝΕΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ ΜΕ 288 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ

Από την άλλη μεριά, υπάρχουν και ορισμένοι κατασκευαστές που εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις οι οποίες θα μπορούσαν πιθανώς να επιτρέψουν στα οχήματα με θερμικό κινητήρα να συνεχίσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους, μειώνοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Σε αυτό το πλαίσιο, η ισπανική Repsol εφοδιάζει αρκετά ευρωπαϊκά πρατήρια με τα νέα καύσιμα Nexa, τα οποία παράγονται από 100% ανανεώσιμες πρώτες ύλες. Μάλιστα τα συνοδεύει και με συγκεκριμένα χρώματα στις αντλίες, καθώς για τον νέο αυτό τύπο βενζίνης έχει επικρατήσει το ανοιχτό ροζ, ενώ για το ντίζελ το σκούρο ροζ.

Τα καύσιμα Nexa παράγονται από οργανικά απόβλητα -χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια και βιομάζα από υπολείμματα γεωργικής προέλευσης- δημιουργώντας ένα καύσιμο με παρόμοιες χημικές ιδιότητες με τα συμβατικά, αλλά με έως και 90% μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής του.

Τα ροζ «πιστόλια» στις αντλίες γίνονται έτσι σύμβολο μιας νέας φάσης της ενεργειακής μετάβασης, και η Repsol ήδη προσφέρει αυτά τα καύσιμα σε περισσότερα από 1.400 πρατήρια επί ευρωπαϊκού εδάφους (κυρίως Ισπανία και Πορτογαλία), σχεδιάζοντας περαιτέρω επέκταση του δικτύου, επιτρέποντας έτσι μετακινήσεις με πολύ χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, χωρίς την ανάγκη αντικατάστασης των υφιστάμενων οχημάτων, σε ευθυγράμμιση με τον στόχο για μηδενικές εκπομπές ρύπων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έως το 2050.

Παρόμοιες εξελίξεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα καθοριστικό βήμα στην περίπτωση που οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ εξακολουθήσουν να κατασκευάζονται και μετά το 2035, ώστε να λειτουργούν με πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή