Οι 8 δρόμοι της Αττικής όπου «γράφουν» ήδη οι νέες AI κάμερες της Τροχαίας
Σε οκτώ κομβικά σημεία της Αττικής λειτουργούν πιλοτικά κάμερες τεχνητής νοημοσύνης, καταγράφοντας παραβάσεις του ΚΟΚ και ανοίγοντας τον δρόμο για ένα νέο, πλήρως ψηφιακό σύστημα ελέγχου της κυκλοφορίας.
Πού λειτουργούν οι 8 AI κάμερες στην Αττική
Η πιλοτική εγκατάσταση αφορά κομβικά σημεία με αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο:
- Δήμος Αθηναίων: Πανεπιστημίου – Λ. Βασ. Σοφίας
- Δήμος Αγίας Παρασκευής: Λ. Μεσογείων – Λ. Χαλανδρίου
- Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου: Λ. Μαραθώνος – Φλέμινγκ
- Δήμος Καλλιθέας: Λ. Συγγρού – Αγίας Φωτεινής
- Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης: Λ. Ποσειδώνος – Ερμού
- Δήμος Αλίμου: Λ. Ποσειδώνος – Λ. Αλίμου
- Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης: Λ. Βουλιαγμένης – Τήνου
- Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού: Λ. Κηφισίας – Εθν. Αντιστάσεως
Τα πρώτα στοιχεία από τις παραβάσεις
Τα δεδομένα των πρώτων ημερών είναι ενδεικτικά της έκτασης του προβλήματος. Στη Λεωφόρο Συγγρού καταγράφηκαν περισσότερες από 1.000 παραβάσεις για χρήση κινητού και μη χρήση ζώνης, καθώς και περίπου 800 υπερβάσεις ταχύτητας, με όριο τα 90 χλμ./ώρα.
Αντίστοιχα, στη Λ. Μεσογείων – Χαλανδρίου εντοπίστηκαν 480 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη, ενώ στη Λ. Βουλιαγμένης – Τήνου καταγράφηκαν 285 παραβάσεις του ίδιου τύπου.
Οι AI κάμερες ελέγχουν παραβάσεις όπως υπέρβαση ταχύτητας, παραβίαση κόκκινου, μη χρήση ζώνης, χρήση κινητού και κίνηση σε λεωφορειολωρίδες ή ΛΕΑ. Κεντρικός πυλώνας είναι το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων (Ε.Η.Σ.), που εποπτεύεται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Τα στοιχεία (εικόνες, βίντεο, χρονικά δεδομένα) διαβιβάζονται κρυπτογραφημένα, ενώ οι οδηγοί ενημερώνονται ψηφιακά μέσω της θυρίδας στο gov.gr ή με μήνυμα και μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά ενστάσεις.
Το σχέδιο προβλέπει σημαντική επέκταση του δικτύου με 2.500 κάμερες συνολικά. Από αυτές, οι 2.000 θα τοποθετηθούν σε σταθερά σημεία υψηλής επικινδυνότητας, ενώ 500 θα εγκατασταθούν σε λεωφορεία για τον έλεγχο των λεωφορειολωρίδων. Παράλληλα, η Περιφέρεια Αττικής θα εντάξει επιπλέον 388 κάμερες στο ίδιο σύστημα.
Με την ψηφιακή καταγραφή, η επιβολή προστίμων και η αφαίρεση άδειας οδήγησης θα γίνονται ηλεκτρονικά, μειώνοντας τη γραφειοκρατία. Οι Αρχές αποφορτίζονται επιχειρησιακά, ενώ στόχος είναι να αυξηθεί η εισπραξιμότητα των προστίμων και να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια.
Το Ε.Η.Σ. θα παρέχει ανωνυμοποιημένα ανοικτά δεδομένα σε φορείς και ερευνητές, στηρίζοντας πολιτικές πρόληψης και εκπαίδευσης. Μέσα από ενημερωτικές δράσεις, επιδιώκεται η καλλιέργεια υπεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς και η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
ΠΗΓΗ IEIDISEIS
Σχετικά Άρθρα
22/12/2025 - 14:13
22/12/2025 - 13:30
Δείτε επίσης