Ναυάγιο στην Πύλο: Προθεσμία 24 ωρών πήραν οι 9 συλληφθέντες – Δηλώνουν αθώοι

Προθεσμία να απολογηθούν αύριο, Τρίτη, πήραν οι 9 Αιγύπτιοι ηλικίας 20 έως 40 ετών φερόμενοι ως οι διακινητές στο πολύνεκρο ναυάγιο με 78 νεκρούς και εκατοντάδες αγνοούμενους μετανάστες, που σημειώθηκε σε διεθνή ύδατα ανοιχτά της Πύλου.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι κατηγορούμενοι, πέρασαν σήμερα Δευτέρα (19/6) το κατώφλι της ανακρίτριας με βαρύτατες κατηγορίες της σύστασης εγκληματικής οργάνωσης, πρόκλησης ναυαγίου από αμέλεια και έκθεση ζωής σε κίνδυνο.

Τραγική εικόνα, οι συγγενείς αγνοουμένων, που έξω από τα Δικαστήρια φώναζαν τα ονόματα των δικών τους ανθρώπων, μήπως μάθουν κάτι νεότερο για την τύχη τους, την ώρα που διίστανται οι εκτιμήσεις για τον αριθμό των επιβαινόντων.

Πληθαίνουν τα ερωτήματα για τις ενέργειες του Λιμενικού

Από τις 15 Ιουνίου, ημέρα ένορκης κατάθεσης του κυβερνήτη Μιλτιάδη Ζουριδάκη του ΠΠΛΣ 920 που προσδέθηκε με το αλιευτικό λίγο πριν τη βύθισή του, προκύπτει ότι το Λιμενικό Σώμα έχει στα χέρια του οπτικοακουστικό υλικό που παραμένει αδημοσίευτο και αδιευκρίνιστο αν έχει παραδοθεί στις ανακριτικές αρχές, καθώς και πέντε φωτοαντίγραφα ημερολογίου του ΠΠΛΣ 920.

Βάσει της ένορκης κατάθεσης του υποπλοιάρχου Μιλτιάδη Ζουριδάκη, ως κυβερνήτης του «920» παρέδωσε εγχείρισε την επομένη της πολύνεκρης τραγωδίας στον υποπλοίαρχο του Λιμενικού, Νικόλαο Τσούλο, παρουσία της ανθυπασπιστή Ευγενίας Μητσέα, «οπτικοακουστικό δίσκο και πέντε φωτοαντίγραφα ημερολογίου ΠΠΛΣ 920».

Στην κατάθεση ο υποπλοίαρχος Ζουριδάκης αναφέρει μάλιστα πως «περί την 23.50 βρισκόμενοι πλησίον του, τους δόθηκε ένας μικρός κάβος με σκοπό να το προσεγγίσουμε και να διαπιστώσουμε τι ακριβώς χρειάζεται».

«Μετά την πρόσδεση από την πλώρη μας με την πλώρη του Α/Κ σκάφος ακούστηκαν φωνές στην αγγλική γλώσσα “No help – Go Italy” και παρά τις επανειλλημένες εκκλήσεις αν θέλουν βοήθεια – συνδρομή, μας αγνόησαν και περί ώρα 23:57 έλυσαν τον κάβο που τους είχαμε δώσει» κατέθεσε ο κ. Ζουριδάκης, σύμφωνα με το Documento. Λίγο αργότερα στην ίδια κατάθεση, ο κυβερνήτης του «920» αναφέρει:

«Περί ώρα 01:49 ενημερωθήκαμε από ΕΚΣΕΔ ότι το Α/Κ σταμάτησε εκ νέου να κινείται και μας δόθηκε εντολή να ελέγξουμε την κατάστασή του. Για τον λόγο αυτό προσέγγισα με χαμηλή ταχύτητα για τυχόν παροχή συνδρομής. Ευρισκόμενοι σε απόσταση 70 περίπου μέτρων από το σκάφος αντιλήφθηκα ότι το σκάφος αυτό είχε αρχίσει να παίρνει μεγάλη κλίση από την δεξιά πλευρά του, ενώ παράλληλα επικρατούσε στους επιβαίνοντες μεγάλη αναστάτωση. Σε λιγότερο από ένα λεπτό το σκάφος ανατράπηκε και τελικά βυθίστηκε ολοκληρωτικά…».

Ένα από τα πλέον σοβαρά ερωτήματα που προκύπτουν είναι το γιατί και με ποιανού εντολή το ΠΠΛΣ προχώρησε σε πρόσδεση παρά την έγκαιρη προειδοποίηση του εμπορικού ότι μια τέτοια ενέργεια προκαλεί επικίνδυνους κλυδωνισμούς.

Υπενθυμίζεται ότι το αρχικό αφήγημα του Λιμενικού ήταν ότι ουδέποτε επιχειρήθηκε πρόσδεση στο «Αντριάνα», όπως διαμήνυε σε δηλώσεις του ο εκπρόσωπος Τύπου του ΛΣ Νίκος Αλεξίου, ωστόσο αναγκάστηκε σε τακτική υποχώρηση μετά την παραδοχή του υπηρεσιακού κυβερνητικού εκπροσώπου ότι χρησιμοποιήθηκε σχοινί από παραπλέον σκάφος του Λιμενικού.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή