Μετρό το Σαββατόβραδο – Ξεκινά η 24ωρη λειτουργία από 13 Σεπτεμβρίου

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για να ξεκινήσει, από τις 13 Σεπτεμβρίου και κάθε Σάββατο, η 24ωρη λειτουργία των γραμμών 2 και 3 του Μετρό αλλά και του τραμ, με τη ΣΤΑΣΥ να έχει σε πλήρη εξέλιξη όλους τους απαραίτητους ελέγχους, προκειμένου να μην υπάρξουν απρόοπτα κατά την εφαρμογή της επέκτασης ωραρίου.
Οπως εξήγησε στον «Ελεύθερο Τύπο» ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς, λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει η 24ωρη λειτουργία του μετρό και του τραμ, θα γίνουν κάποια δοκιμαστικά ακόμα δρομολόγια αλλά και άλλες απαραίτητες δοκιμές για να διαπιστωθεί και στην πράξη πώς μπορούν να γίνονται χωρίς προβλήματα ή ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.
Η επέκταση λειτουργίας του μετρό και του τραμ, κάθε Σάββατο, προέκυψε από την ανάγκη να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα που σημειώνονται στην πρωτεύουσα, καθώς οι πολίτες θα έχουν πια την επιλογή να μπορούν να μετακινηθούν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να μην πάρουν το αυτοκίνητο ή τη μηχανή τους σε περίπτωση που έχουν καταναλώσει αλκοόλ. Πρόκειται για ένα πακέτο μέτρων που έχει σε εξέλιξη η κυβέρνηση συνολικά, στο πλαίσιο της μείωσης των θανατηφόρων ατυχημάτων και της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας.
Για να μπορέσει η 24ωρη λειτουργία να γίνει κάθε Σάββατο, το προσωπικό της ΣΤΑΣΥ αναμένεται να αυξηθεί. Σύμφωνα με τον κ. Κοτταρά, η ΣΤΑΣΥ είναι σε διαδικασία νέων προσλήψεων – με τους οδηγούς να αναμένεται να αναλάβουν έως τον Σεπτέμβριο, ενώ θα βγει το αμέσως επόμενο διάστημα και προκήρυξη η οποία θα αφορά στην πρόσληψη τεχνιτών. Παράλληλα, η ΣΤΑΣΥ είναι σε διαδικασία επαφών με την ΕΛ.ΑΣ., ώστε να υπάρξει περαιτέρω αστυνόμευση στους σταθμούς, για να μειωθεί πιθανός κίνδυνος συμπλοκών που μπορεί να υπάρξουν. Αναφορικά με τη συντήρηση των σταθμών, αυτή θα πραγματοποιείται άλλες ημέρες – δηλαδή εκτός Σαββάτου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μελέτη βιωσιμότητας, που είχε ζητήσει ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, έχει ολοκληρωθεί. Η δοκιμή για μία νύχτα μόνο, το πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου, είχε σκοπό την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του μέτρου και της αποδοχής του από το επιβατικό κοινό, αλλά και το αν πληρούνται οι απαραίτητες συνθήκες ασφαλείας για την επαρκή συντήρηση των συρμών. Με το σύνολο των συμπερασμάτων που έχει το ΥΠΟΜΕ και η ΣΤΑΣΥ και αφού καθιερωθεί από τις 13 Σεπτεμβρίου και κάθε Σάββατο η 24ωρη λειτουργία, θα εξεταστεί σε δεύτερο χρόνο αν θα προστεθούν και άλλες ημέρες επέκτασης.
Στα λεωφορεία
Στο μεταξύ, ο ΟΑΣΑ βρίσκεται σε σειρά διαβουλεύσεων για να «κλειδώσουν» ποιες λεωφορειακές γραμμές θα συμμετάσχουν στην 24ωρη λειτουργία – πέρα από εκείνες που ήδη υπάρχουν. Οπως εξηγούν πηγές από τον Οργανισμό στον «Ελεύθερο Τύπο», από τις γραμμές που συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή, κάποιες θα διατηρηθούν αλλά θα υπάρξουν προσθαφαιρέσεις και αυτό γιατί, όπως παρατηρήθηκε σε ορισμένες, δεν σημειώθηκε η συμμετοχή του επιβατικού κοινού που αναμενόταν. Οπότε, όπως αναφέρουν, θα αφαιρεθούν εκείνες όπου δεν φάνηκε να επιλέχθηκαν και θα προστεθούν άλλες που εκτιμάται να είναι πιο χρηστικές για τους επιβάτες -με τις σχετικές ανακοινώσεις να γίνονται το αμέσως επόμενο διάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι οι μόνιμες γραμμές 24ωρης λειτουργίας είναι οι εξής: 040 Πειραιάς – Σύνταγμα, 11 Ανω Πατήσια – Νέο Παγκράτι – Νέα Ελβετία, Χ93 Στ. Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού – Αερολιμένας Αθηνών, Χ95 Σύνταγμα – Αερολιμένας Αθηνών, Χ96 Πειραιάς – Αερολιμένας Αθηνών και Χ97 Αερολιμένας Αθηνών – Στ. Ελληνικό.
Τέλος, οι μόνιμες γραμμές νυχτερινής λειτουργίας είναι οι εξής: 400 Πειραιάς – Στ. Δουκίσσης Πλακεντίας, 500 Πειραιάς – Κηφισιά, 790 Γλυφάδα – Περιστέρι – Ανθούπολη και Χ14 Σύνταγμα – Κηφισιά.
Σχετικά Άρθρα
Δείτε επίσης