ΙΕΛΚΑ: Πάνω από 1 στους 2 Έλληνες δεν θα πάει διακοπές το καλοκαίρι – «Μειωμένο το διαθέσιμο εισόδημα»

Απογοητευτικά για την πραγματική οικονομία είναι τα ευρήματα της έρευνας, του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) καθώς πάνω ένας στους δύο δεν προγραμματίζει να κάνει διακοπές το φετινό καλοκαίρι, για οικονομικούς λόγους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ το 52% των ερωτηθέντων δεν προγραμματίζει διακοπές το καλοκαίρι, ενώ από όσους πάνε περισσότεροι από τους μισούς (52%) θα το κάνουν για έως 7 ημέρες, στοιχείο που επιβεβαιώνει την τάση για πολύ συγκρατημένες αποδράσεις.

Σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ «σε γενικές γραμμές καταγράφεται η πρόθεση του ελληνικού κοινού για οικονομικότερες λύσεις διακοπών προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για να μπορέσει να πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι, είτε για να μπορέσει να επεκτείνει τη χρονική διάρκεια του».

Η τάση εξοικονόμησης, σύμφωνα με τον ΙΛΕΚΑ, αντικατοπτρίζεται και στο σχήμα 3. Οι καταναλωτές φαίνεται να υιοθετούν πιο οικονομικές λύσεις, με το 50% να δηλώνει ότι μαγειρεύει συχνά στις διακοπές και το 62% να επισκέπτεται συστηματικά σούπερ μάρκετ ή μίνι μάρκετ, πιθανότατα σε μία προσπάθεια εξοικονόμησης χρημάτων από την εστίαση. Παράλληλα, το 71% επισκέπτεται φούρνους και αρτοποιεία.

Όπως επισημαίνει το Ινστιτούτο συνολικάδιαμορφώνεται μια εικόνα διακοπών με έμφαση στον έλεγχο των εξόδων.

Το 61% του κοινού δηλώνει ότι θα μειώσει τη φετινή του δαπάνη για αγορές. Στο σχήμα 5 καταγράφονται οι λόγοι. Το 68% των ερωτηθέντων δηλώνει πως το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα αποτελεί τον καθοριστικότερο περιορισμό, ενώ ακολουθούν το αυξημένο κόστος εισιτηρίων (32%) και διαμονής (30%). Η άνοδος του κόστους εστίασης (22%) και καυσίμων (16%) επηρεάζει επίσης, αν και σε μικρότερο βαθμό, υποδηλώνοντας ότι οι ταξιδιώτες αποφεύγουν κυρίως τις μακρινές μετακινήσεις και την κατανάλωση εκτός σπιτιού.

Συνοψίζοντας, με βάση όσα εντοπίζει ο ΙΕΛΚΑ, τα ευρήματα αποτυπώνουν μια σαφή τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις φετινές διακοπές, αποτέλεσμα κυρίως του μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος και του αυξημένου κόστους μετακίνησης και διαμονής.

«Η τάση αυτή εκφράζεται μέσα από τη συστηματική προετοιμασία γευμάτων στον χώρο διαμονής, την αποφυγή εξόδων για εστίαση και την εντατική αγορά τροφίμων από σούπερ μάρκετ, φούρνους, οπωροπωλεία και άλλες τοπικές επιχειρήσεις».

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή