Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2025

Εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων για το συμβάν στο Τατόι: Πιθανόν υπερέβησαν τα όρια της άσκησης – Κανένα πρόβλημα με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη

«Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην Πολεμική Αεροπορία, κανένα πρόβλημα στην Σχολή Ικάρων, κανένα πρόβλημα με αυτά τα αεροσκάφη», ξεκαθάρισε στο ΕΡΤnews και την εκπομπή “Newsroom”, ο εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων Παντελής Φραγκούλης, σχολιάζοντας το ατύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Τετάρτης (8/10) στο αεροδρόμιο του Τατοΐου.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση της Πολεμικής Αεροπορίας στις 10:52, της Τετάρτης, «αεροσκάφος P2002-JF Tecnam της 360 Μοίρας Εκπαίδευσης Αέρος από την Σχολή Ικάρων, που συμμετείχε σε πτήση συντήρησης, κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης άσκησης στον κύκλο του αεροδρομίου Τατοΐου, προσέκρουσε στο έδαφος, εκτός του διαδρόμου προσγείωσης».

Τα αίτια του ατυχήματος διερευνώνται ενώ οι δύο επιβαίνοντες στο αεροσκάφος, νοσηλεύονται στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, σε σοβαρή κατάσταση.

Σύμφωνα με τον Π. Φραγκούλη η πτήση συντήρησης στον κύκλο του αεροδρομίου που ανέφερε η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας, σημαίνει ότι «το αεροπλάνο απογειώνεται, κάνει έναν κύκλο γύρω-γύρω σε μία απόσταση περίπου γύρω στο ένα χιλιόμετρο και ξαναέρχεται και προσγειώνεται πάλι το αεροπλάνο. Αυτά, σε ένα ύψος περίπου 1.000 ποδών, ώστε αν πάθει κράτηση ο κινητήρας να μπορεί να προσγειωθεί άνετα στο αεροδρόμιο.

Πτήση συντήρησης σημαίνει ότι οι εκπαιδευτές πετάνε σε συχνά διαστήματα με τον αρχιεκπαιδευτή προκειμένου να αξιολογηθούν και αυτή ήταν μία πτήση ρουτίνας στην ουσία.

Είναι όμως πτήση ειδικών συνθηκών. Δηλαδή ο αρχιεκπαιδευτής πετάει με τον εκπαιδευτή σαν να είναι μαθητής. Πρέπει να κάνει όλες αυτές τις ενέργειες που θα διδάξει στον μαθητή. Αυτή η πτήση υπερέβη τα όρια μιας άσκησης. Δηλαδή έγινε μία άσκηση π.χ. να σβήσουν τον κινητήρα και να προσγειωθεί το αεροπλάνο χωρίς κινητήρα που είναι κάτι πάρα πολύ εύκολο που το κάνουμε πάρα πολύ συχνά ώστε αν πάθει κράτηση ο κινητήρας, αν σβήσει ο κινητήρας στον αέρα, να μπορέσει να προσγειωθεί ασφαλώς σε ένα χωράφι, σε ένα διάδρομο.

Πιθανόν εδώ υπερέβησαν τα όρια της άσκησης με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να μην προσγειωθεί ομαλά, αλλά να κάνει μια βαριά, θα λέγαμε προσγείωση.

Δηλαδή ή να έσβησε ο κινητήρας νωρίτερα και να ήταν λίγο εκτός του διαδρόμου ώστε να μην πρόλαβε να μπει μέσα σε αυτόν ώστε να προσγειωθεί ασφαλώς στο αεροπλάνο ή έκανε κάποια απότομη κάθοδο με αποτέλεσμα να μην μπορούν να συγκρατήσουν το αεροπλάνο και να προσγειωθεί με βαριά προσγείωση όπως λέμε.»

Ο Παντελής Φραγκούλης τόνισε ότι το αεροσκάφος που έπεσε είναι καινούργιο. «Τα πήραμε το 2019 και είναι πάρα πολύ ασφαλή. Αντίστοιχα αεροπλάνα μπορούν να πετάνε και στις αερολέσχης. Είναι απλό αεροπλάνο, το πρώτο στο οποίο γίνεται εκμάθηση ενός χειριστή».

Κλείνοντας, ο Π. Φραγκούλης ανέφερε: «Ήταν μια άσχημη στιγμή για τους δύο εκπαιδευτές και πρέπει να τονίσουμε ότι για να βγει εκπαιδευτής -ειδικά στην Σχολή Ικάρων- πρέπει να είσαι από τους πολύ καλούς χειριστές αξιωματικούς που έχουν αποφοιτήσει από την Σχολή Ικάρων».

Τα τελευταία νέα από 251 ΓΝΑ

Οι δύο πιλότοι διακομίσθηκαν στο 251 ΓΝΑ με τις αισθήσεις τους, υποβλήθηκαν σε εξετάσεις όπως προβλέπει το πρωτόκολλο ασφαλείας μετά από ατύχημα με αεροσκάφος. Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η ρεπόρτερ του ΕΡΤnews Κατερίνα Παπαγιάννη, ο ένας εκ των δύο φέρει σοβαρή κρανιοεγκεφαλική κάκωση με αιματώματα και ο δεύτερος σοβαρό κάταγμα στη λεκάνη.

Αμφότεροι θα παραμείνουν στο 251 ΓΝΑ για νοσηλεία και παρακολούθηση.

 

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή