Τον ύπνο του δικαίου ομολόγησε η Λίνα Μενδώνη ότι κοιμόταν σε ό,τι αφορά τη χρησιμοποίηση της Ακρόπολης, του μνημείου παγκόσμιας κληρονομιάς που είναι συνώνυμο με την Ελλάδα, από την Adidas για να εξυπηρετήσει τις διαφημιστικές της ανάγκες.
Μετά το σάλο από τις εικόνες από το drone show που διοργάνωσε η εταιρεία, που έδειχναν μεταξύ άλλων ένα αθλητικό παπούτσι να πατά στον ιερό βράχο, καθώς και ένα δρομέα και το σήμα της εταιρείας με φόντο τον Παρθενώνα, το υπουργείο Πολιτισμού «ξύπνησε» και ανακοίνωσε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του «καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας».
Η άδεια για το αθλητικό παπούτσι που «κρέμεται» πάνω από τον Παρθενώνα δόθηκε από την Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, που υπάγεται στο υπουργείο Οικονομικών, έναντι του ευτελούς ποσού των 380 ευρώ.
Όπως προκύπτει από έγγραφο που έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια, το αίτημα για το drone show της Adidas έγινε προς τη διοίκηση του Ζαππείου, προς το ΔΣ, δηλαδή, της Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, από την εταιρεία DRNS Show Experience IKE.
Το αίτημα αφορούσε την «παραχώρηση 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου στις 15 Μαΐου 2025, για την διεξαγωγή drone show για λογαριασμό της εταιρίας Essence mediacom (https://www.essencemediacom.com/ ) σχετικά με την προώθηση προϊόντος της Adidas Hellas. (μίσθωμα 380,00 €)».
Η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων που ελέγχεται από το υπουργείο Οικονoμικών, ομόφωνα έκανε δεκτό το αίτημα και εξουσιοδότησε τον πρόεδρο για την υπογραφή του σχετικού συμφωνητικού.
Είναι απορίας άξιο πως κανείς από τους συμμετέχοντες στην Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων δεν σκέφτηκε ότι το drone show για την προώθηση αθλητικού παπουτσιού της Adidas θα χρησιμοποιούσε ως φόντο την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα κάνοντας μια παγκόσμιας εμβέλειας διαφήμιση ενός αθλητικού παπουτστιού έναντι του ευτελούς ποσού των 380 ευρώ.
Η εικόνα ενός τεράστιου αθλητικού παπουτσιού πάνω από τον Παρθενώνα, η οποία εναλλασσόταν με το λογότυπo της adidas και το σύνθημα «feel fast», κυκλοφόρησε αργά χθες το βράδυ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκαλώντας αντιδράσεις σχετικά με το εάν και από πού δόθηκε άδεια για μια τέτοια διαφήμιση στην Ακρόπολη που αποτελεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και η οποιαδήποτε χρήση της εικόνας της πρέπει να αποφασίζεται με συγκεκριμένα, αυστηρά κριτήρια.
Το γεγονός, μάλιστα, συνδέθηκε έντονα με την πρόσφατη άρνηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) να μην επιτρέψει στον πολυβραβευμένο σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο να πραγματοποιήσει γυρίσματα λίγων ωρών στον Παρθενώνα για τη νέα του ταινία.
Δείτε αναρτήσεις για το drone show με φόντο την Ακρόπολη:
Η επίσημη ανακοίνωση από το Υπουργείο Πολιτισμού αναφέρει:
«Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, ανακοινώνεται ότι:
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία».
Εισαγγελική παρέμβαση για το drone show με φόντο την Ακρόπολη
Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αριστείδης Κορέας, έδωσε εντολή για την διενέργεια της έρευνας
Εισαγγελική παρέμβαση για το drone show με φόντο την Ακρόπολη
Τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης διεταξε η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών για την υπόθεση του drone show πάνω από την Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους.
Ειδικότερα ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αριστείδης Κορέας, έδωσε εντολή για την διενέργεια της έρευνας με αφορμή και τη μηνυτήρια αναφορά του υπουργείου Πολιτισμού.
Την έρευνα θα διενεργήσει το Τμήμα Ασφαλείας Ακροπόλεως.
Αντικείμενο της έρευνας είναι να διαπιστωθεί εάν έχουν τελεστεί διάφορες παραβάσεις του νόμου περί αρχαιοτήτων και άλλες αξιόποινες πράξεις.