Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου 2024
ΑΘΗΝΑ ΚΑΙΡΟΣ

Σε λειτουργία το μετρό Θεσσαλονίκης: Μητσοτάκης και Σακελλαροπούλου στο πρώτο δρομολόγιο – Δείτε την τελετή (Εικόνες & Βίντεο)

Μοιραστείτε το

Στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας ξεκίνησε και επίσημα η λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να πατάει λίγο πριν τις 13:30 το κουμπί.

Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του Μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό.
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό και έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του Μετρό.

Πλέον οι Θεσσαλονικείς έχουν στη διάθεσή τους για τις μετακινήσεις τους το πιο σύγχρονο Μετρό.

Στην τελετή παράδοσης του Μετρό έλαβαν το λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νίκος Κουρέτας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AKTOR Αλέξανδρος Εξάρχου, διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας ΤΗΕΜΑ ΑΕ Kάρλο Μπιάνκο, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών και μέχρι πρόσφατα περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο υπουργός Μεταφορών και υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μητσοτάκης: Ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας

Σύμβολο προόδου για τη Μακεδονία και ολόκληρη την Ελλάδα χαρακτήρισε το Μετρό Θεσσαλονίκης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στην τελετή έναρξης λειτουργίας και δεσμεύτηκε προσωπικά ότι στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί η επέκταση στην Καλαμαριά και θα ακολουθήσει η επέκταση και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη.

Μητσοτάκης: Το είπαμε και το κάναμε, το Νοέμβριο του 2025 η επέκταση στην Καλαμαριά

Αυτή η πολύ μεγάλη ημέρα δεν προσφέρεται για πολλά λόγια. Μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο, το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη.
Πολλοί στην πόλη δεν πίστευαν έως την τελευταία στιγμή ότι θα γίνει.
Το είπαμε και το κάναμε, ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και της Ελλάδας.
Η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη στο τέλος του 2025. Προσωπική δέσμευση το Μετρό θα επεκταθεί και στη Δυτική Θεσσαλονίκη.
Ολες οι παθογένειες της Ελλάδος που θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας. Πολλοί συμπολίτες μας είχαν καλοπροαίρετες επιφυλάξεις Σήμερα όταν δουν το αποτέλεσμα της εργασίας μας θα αλλάξουν γνώμη. Σήμερα έχουμε και το Μετρό και τα Αρχαία και είναι η καλύτερη απάντηση σε όσα άκουγαν οι Θεσσαλονικείς τα προηγούμενα χρόνια. Ενα ορόσημο το οποίο θα γίνει μία στέρεη γέφυρα εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτείας και πολιτών.
Είμαι περήφανος που παραδίδω ως πρωθυπουργός που παραδίσω ένα έργο που είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.
Ενα τριπλό μήνυμα εκπέμπει σήμερα τοπ Μετρό. Αλλάζει ριζικά την εικόνα στη Μητρόπολη της Μακεδονίας σε συνδυασμό με τα ηλεκτρικά λεωφορεία και με τον εμβληματικό flyover που θα είναι έτοιμος το 2027. Δείχνει το ενδιαφέρον αυτής της κυβέρνησης για την Β. Ελλάδα.
Τα σημερινά εγκαίνια έχουν και τη σφραγίδα του λαϊκού χαρακτήρα της ΝΔ.

Σταϊκούρας: Είναι η μέρα της αυτοπεποίθησης για τη Θεσσαλονίκη

«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι εδώ σήμερα. Βιώνουμε ιστορικές στιγμές, που η Θεσσαλονίκη τις περίμενε χρόνια. Στιγμές δικαίωσης. Δικαίωσης πρωτίστως για τους πολίτες της Μακεδονίας.

Είναι αλήθεια ότι το εμβληματικό αυτό έργο έχει μια μακρά διαδρομή με ποικίλες εμπλοκές, δυσκολίες, προκλήσεις. Μετά από παλινωδίες ετών, δεκαετιών, θα έλεγα, η σύμβαση κατασκευής του έργου υπεγράφη το 2006. Στην πορεία του αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών και όχι μόνο αντιπαραθέσεων, που επέφεραν καθυστερήσεις.

Συνέπεια αυτών, ήταν η επιβάρυνση της καθημερινότητας του πολίτη και η καλλιέργεια εύλογης καχυποψίας και αμφιβολίας στους πολίτες για την αποτελεσματικότητα της ελληνικής πολιτείας. Ωστόσο, απέναντι σε αυτή τη δυσάρεστη πραγματικότητα δραστηριοποιήθηκαν και εργάστηκαν πολλοί άνθρωποι, οι οποίοι αφιέρωσαν γνώση και δουλειά για να γίνει το έργο και μάλιστα για να γίνει εξαιρετικό.

Το κράτος πρέπει να έχει συνέπεια και συνέχεια. Το μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί απτή απόδειξη ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με πρωθυπουργό τον κύριο Κυριάκο Μητσοτάκη, υπηρετεί αυτή την αναγκαιότητα. Την υπηρετεί με πράξεις και όχι με λόγια. Με σχέδιο, σεμνότητα, επιμονή και αφοσίωση στη συλλογική προσπάθεια. Φέραμε εις πέρας το δύσκολο έργο στη βάση των προσπαθειών, που έγιναν και από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τη διοίκηση της Ελληνικό Μετρό.

Το εγχείρημα ήταν πρωτόγνωρα δύσκολο και δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς ισχυρή πολιτική βούληση, υψηλή τεχνογνωσία από την ανάδοχο εταιρεία και αριστοτεχνική επιμέλεια από τους αρχαιολόγους. Η Θεσσαλονίκη αποκτά και μετρό και αρχαία, όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί.

Σήμερα παραδίδουμε στην κοινωνία ένα από τα πιο μεγάλα έργα, που έχουν γίνει στην Ελλάδα σε όρους τεχνικών απαιτήσεων και κόστους με τη σημαντική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό στην Ευρώπη, με ενσωματωμένα τα πιο καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.

Μετά την ολοκλήρωση και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, μέχρι το τέλος του 2025, προβλέπεται να εξυπηρετούνται από 18 σταθμούς καθημερινά 340.000 επιβάτες.

Συμπερασματικά, η συμπρωτεύουσα ενισχύει σήμερα την αυτοπεποίθησή της.

Είναι η μέρα της αυτοπεποίθησης για τη Θεσσαλονίκη. Η πόλη στέκεται με αξιοπρέπεια και η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα. Τέλος και συμπερασματικά, η κυβέρνηση ωθεί τις εξελίξεις προς τον κορυφαίο και διαχρονικά σταθερό εθνικό στόχο, αυτόν της ενδυνάμωσης της εθνικής της ισχύος.

Πρωτεργάτης αυτής της συλλογικής προσπάθειας ο Πρωθυπουργός της χώρας κύριος Κυριάκος Μητσοτάκης».

Μενδώνη: Δεσμευτήκαμε ότι οι αρχαιότητες θα επέστρεφαν στην αρχική τους θέση χωρίς καμία έκπτωση

Για ιδιαίτερη τιμή και χαρά μίλησε από την πλευρά της η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία σημείωσε ότι το ιστορικό όφελος από την αρχαιολογική έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου, είναι τεράστιο. «Είναι ιδιαίτερη τιμή και μεγάλη χαρά να βρίσκομαι σήμερα ενώπιον υμών και του κυρίου Πρωθυπουργού στην τελετή της απόδοσης του έργου του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης.

Χθες, είδαμε αναδεδειγμένη την καλύτερα σωζόμενη και σημαντικότερη ίσως φάση των αρχαιοτήτων, που αποκαλύφθηκαν στη διάρκεια της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου. Δεν είναι πολλές οι χώρες, δεν είναι πολλές οι πόλεις, που έχουν το προνόμιο το ιστορικό παρελθόν τους να αναδύεται και να αναδεικνύεται στη διάρκεια κατασκευής ενός κοινωφελούς δημοσίου έργου. Πρόκειται για ένα πλεονέκτημα της πατρίδας μας, η οποία εν τοις πράγμασι αποτελεί ένα αρχαιολογικό παλίμψηστο, εκφράζοντας και τους συνεργάτες μου στο υπουργείο Πολιτισμού.

Ευχαριστώ κατ’ αρχήν τον Πρωθυπουργό. Θα επανέλθω σε αυτό. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την εξαιρετική συνεργασία από το 2019 ως σήμερα. Την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, τον Χρήστο Σταϊκούρα και τον Νίκο Ταχιάου και την Ελληνικό Μετρό, τον Νίκο Κουρέτα και τους συνεργάτες τους, πραγματικούς συμπαραστάτες μας. Ευχαριστώ, κύριε Εξάρχου, τους αναδόχους και τους εξειδικευμένους επιστήμονες, χωρίς την εμπειρία και τη βαθιά γνώση των οποίων δεν θα είχαμε το αποτέλεσμα, που έχουμε σήμερα. Ευχαριστώ από καρδιάς τους συνεργάτες μου στο Υπουργείο Πολιτισμού για την εργώδη προσπάθεια, τη συστηματική επιστημονική εργασία και τις ατέλειωτες ώρες δουλειάς στο γραφείο και στο πεδίο.

Τα τελευταία πέντε χρόνια είμαστε όλοι τουλάχιστον μία φορά τη βδομάδα στη Θεσσαλονίκη, δίπλα στην αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων. Ευχαριστώ τους συναδέλφους μου αρχαιολόγους ανασκαφείς του σταθμού Βενιζέλου, που αν και ήταν επιφυλακτικοί στην προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων, όχι απλώς εργάστηκαν υποδειγματικά, αλλά κατέθεσαν την ψυχή τους. Το αποτέλεσμα μας δικαιώνει όλους.

Συνταγματική υποχρέωση του Υπουργείου Πολιτισμού αποτελεί η διασφάλιση των προϋποθέσεων και η λήψη των κατάλληλων μέτρων, ώστε η εξυπηρέτηση των αναγκών διαβίωσης, ανάπτυξης και προόδου των πολιτών να συνυπάρχει με το πολύτιμο για την εξέλιξη και την ευημερία της κοινωνίας μας κεφάλαιο της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η πολιτιστική κληρονομιά, δεν φαλκιδεύει την αναπτυξιακή προοπτική της πατρίδας μας. Αντίθετα, αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα και πολλαπλασιαστή της οικονομικής και κοινωνικής μας προόδου.

Στο πλαίσιο της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης, διενεργήθηκε η μεγαλύτερη ανασκαφική έρευνα αστικού χαρακτήρα, που έχει ποτέ πραγματοποιηθεί στη χώρα μας, συμβάλλοντας στην αναδίφηση της ιστορίας της πόλης από την ίδρυσή της το 316 π. Χ. έως τις αρχές του 20ού αιώνα.

Η αρχαιολογική έρευνα συνθέτει ιστορίες από τη διαχρονική ζωή της πόλης, οι οποίες συνδυάζονται δημιουργικά με την αναπτυξιακή προοπτική μιας σύγχρονης πόλης, όπως θέλουμε να είναι η Θεσσαλονίκη. Το ιστορικό όφελος από την αρχαιολογική έρευνα σε όλο το έργο, ιδιαίτερα στους σταθμούς της Αγίας Σοφίας και στον Βενιζέλο, είναι τεράστια.

Τα ευρήματα αποτυπώνουν διαχρονικά την πολεοδομική εξέλιξη του αστικού ιστού στο ύψος της κεντρικής οδού, που διέτρεχε πάντα την πόλη στην ίδια σχεδόν χάραξη, από τον 3ο αιώνα π.Χ ως σήμερα. Οι ανασκαφές αποκάλυψαν τη μνημειακή εικόνα της πρωτοβυζαντινής πόλης με επιβλητικές κιονοστήρικτες μαρμαρόστρωτες πλατιές εκατέρωθεν του μαρμαρόστρωτου δρόμου, ενώ παράλληλα τεκμαίρεται ο ευρύς αστικός ανασχεδιασμός του δημοσίου χώρου στον 6ο αιώνα.

Όταν το 2019 αποφασίσατε, κύριε Πρωθυπουργέ, την προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, υπήρξε η δέσμευσή μας απέναντί σας ότι εντός συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων οι αρχαιότητες θα επέστρεφαν στην ακριβή τους θέση, χωρίς καμία απολύτως έκπτωση, με βάση τις αρχές της δεοντολογίας και της επιστήμης. Με απόλυτο σεβασμό στο θεσμικό πλαίσιο, ολοκληρώθηκε ένα εξαιρετικά σύνθετο πρότυπο και καινοτόμο σε διεθνές επίπεδο αρχαιολογικό έργο.

Εκπονήθηκαν πληρέστατα μελέτες, χιλιάδες σχέδια, πρωτοφανής τεκμηρίωση με τρισδιάστατη σάρωση κάθε στρώματος. Η διαδικασία της προσωρινής απόσπασης και επανατοποθέτησης έγινε υπό την αδιάλειπτη εποπτεία της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης και με τη διαρκή συνεργασία των αρμοδίων Διευθύνσεων του Υπουργείου Πολιτισμού.

Οι μελέτες έτυχαν των θετικών γνωμοδοτήσεων του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και της θετικής κρίσης της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, στο οποίο προσέφυγαν, όπως και στα διοικητικά δικαστήρια όσοι ιδεοληπτικά και εξαιτίας πολιτικών σκοπιμοτήτων αντιμάχονταν την κατασκευή του μετρό, εργαλειοποιώντας τις αρχαιότητες.

Στο πλαίσιο της κατασκευής του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης αναδείχθηκε μια σχολή για τη διαχείριση, την τεκμηρίωση, την προστασία, την ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Αποδείχθηκε ότι ο σεβασμός στο παρελθόν υποστηρίζει και ενισχύει ένα δυναμικό παρόν και ένα αναπτυξιακό μέλλον για τη Θεσσαλονίκη και τους κατοίκους της. Είναι αυτό το όραμα του Κυριάκου Μητσοτάκη που μας εμπνέει όλους. Κύριε Πρωθυπουργέ, σας ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη» είπε η Λίνα Μενδώνη .

Ταχιάος: Για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μιας περιπέτειας

«Ο ομιλών είναι αυτός που εξελέγη στην τοπική αυτοδιοίκηση την ίδια εποχή που το μετρό μπήκε στην ατζέντα της πόλης, είναι αυτός που ως εκπρόσωπος της πόλης το 2006 παρέδωσε στην Αττικό Μετρό, τους χώρους, όπου εγκαταστάθηκαν τα εργοτάξια του μετρό και είναι ο ίδιος που 18 χρόνια αργότερα, χορήγησε την άδεια λειτουργίας των εγκαταστάσεων και των υποδομών και των συστημάτων του Μετρό Θεσσαλονίκης». είπε στη συνέχεια ο κ. Ταχιάος.

«Για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μιας περιπέτειας, η οποία εξεχλίθηκε παράλληλα με και τροφοδοτήθηκε από τις παθογένειες προηγούμενων δεκαετιών».

Tζιτζικώστας: Μετά από 18 χρόνια ταλαιπωρίας παραδίδουμε το Μετρό
«Μετά από 18 χρόνια ταλαιπωρίας, είμαστε σήμερα εδώ να παραδώσουμε το Μετρό Θεσσαονίκης. Το έργο αυτό ξεκίνησε με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή και παραδίδεται σήμερα με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατάς με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Είμαι πολύ συγκινημένος, καθώς η πρώτη μου πράξη ως Ευρωπαίος Επίτροπος είναι τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο Επίτροπς της Κομισιόν Απόστολος Τζιτζικώστας.

Κάρλο Μπιάνκο: Από τα πιο ασφαλή και μοντέρνα μέσα μεταφοράς

Από την πλευρά του, ο Κάρλο Μπιάνκο, διευθύνων σύμβουλος της THEMA, που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του έργου για τα επόμενα 11 χρόνια, το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι από τα πιο ασφαλή και μοντέρνα μέσα μεταφοράς.

Εξάρχου: Η Θεσσαλονίκη απέκτησε Μετρό που άλλες πρωτεύουσες θα ζήλευαν

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου AKTOR Αλέξανδρος Εξάρχου στο χαιρετισμό του τόνισε:

Είναι μεγάλη τιμή και χαρά να παραδίδουμε σήμερα σε εσάς κύριε Μητσοτάκη το έργο που μας δώσατε ένα χρόνο πριν.

Ακριβώς ένα χρόνο πριν αναλάβαμε τη διοίκηση του ΑΚΤΟR και έλαβα ένα τηλεφώνημα από εσάς κ. πρωθυπουργέ και μου είπατε το Μετρό θα είναι έτοιμο τον Νοέμβριο. Μου είπε πες μου τι θες για να είναι έτοιμο.

Τότε πήγα στο γραφείο και φώναξα τους συνεργάτες μου και είπαμε πως πρέπει να το κάνουμε, μας ζητήθηκε να το κάνουμε και θα το κάνουμε. Πες στον κύριο πρωθυπουργό ότι θα το κάνουμε. Είναι πολύ δύσκολο, αλλά θα το κάνουμε.

Περάσαμε δύσκολες ημέρες, αλλά με τη βοήθεια της κυρίας Μενδώνη, του κυρίου Σταϊκούρα, του κυρίου Ταχιάου και του πρωθυπουργό όποτε χρειάστηκε. Δεν θα ήταν δυνατή η ολοκλήρωση του έργου αν δεν υπήρχε η πολιτική βούληση και η εμμονή του πρωθυπουργού.

Πιστεύω ότι φτιάξαμε ένα εξαιρετικό έργο. Φτιάξαμε ένα εξαιρετικό έργο η Θεσσαλονίκη απέκτησε Μετρό που άλλες πρωτεύουσες θα ζήλευαν. Ο σταθμός Βενιζέλου είναι ο ωραιότερος σταθμός του κόσμου, ένα ανοιχτό δωρεάν μουσείο.

Αγγελούδης: Η Θεσσαλονίκη τολμά την επανεκκίνησή της

«Σήμερα είναι συνειδητή επιλογή της πόλης να κλείσει το κεφάλαιο της δυσπιστίας για όσα προηγήθηκαν ή πλήγωσαν την πόλη. Η Θεσσαλονίκη κοιτάζει μπροστά με αυτοπεποίθηση, αισιοδοξία κι αποφασιστικότητα… Η Θεσσαλονίκη πάνω στις ράγες του Μετρό τολμά την επανεκκίνησή της», ανέφερε ο δήμαρχος της πόλης Στέλιος Αγγελούδης.

Koυρέτας: Το στολίδι μας είναι ένα, ο σταθμός Βενιζέλου, ένα παγκόσμιο τοπόσημο
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νίκος Κουρέτας δήλωσε ότι «Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα μέσο σύγχρονο ανοιχτής τροχιάς αξιόπιστο και φιλικό στο περιβάλλον (…) Το στολίδι μας είναι ένα, ο σταθμός Βενιζέλου, ένα παγκόσμιο τοπόσημο που δείχνει τη θέληση μας να ενώσουμε την ιστορία της πόλης με το σύγχρονο κόσμο».

Στο σταθμό Βενιζέλου ο πρωθυπουργός

Νωρίτερα ο πρωθυπουργός πήγε στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, πριν αναχωρήσει για το αμαξοστάσιο Πυλαίας όπου θα γίνει η τελετή για την έναρξη λειτουργίας του έργου.

Ο Κ. Μητσοτάκης περπάτησε στην περιοχή γύρω από το σταθμό Βενιζέλου, συναντήθηκε με καταστηματάρχες και συζήτησε μαζί τους για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η λειτουργία του Μετρό.

Οι καταστηματάρχες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την ολοκλήρωση του έργου και τον ευχαρίστησαν.

Ο κ. Μητσοτάκης αντάλλαξε χειραψίες και με περαστικούς οι οποίοι ήταν χαρούμενοι για το Μετρό και ρωτούσαν από ποια ώρα θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν.

Το Μετρό θα δοθεί για χρήση στο κοινό μετά την ολοκλήρωση της τελετής έναρξης λειτουργίας και μέχρι και την Τρίτη οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν.

Δωρεάν οι μετακινήσεις έως τις 3 Δεκεμβρίου

Μετά την ολοκλήρωση της τελετής οι πύλες του Μετρό θα ανοίξουν για το κοινό και μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν. Από την Τετάρτη 4/12 θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό και τα αστικά λεωφορεία, το οποίο είναι μειωμένο κατά 30 λεπτά από τα 0,90 ευρώ που στοιχίζει σήμερα στα αστικά. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται σε 16 ευρώ.

Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, που παραδίδεται σήμερα, έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων, από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 13 σταθμούς και ολόκληρη η διαδρομή διαρκεί 17 λεπτά. H εκτίμηση είναι ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως.

Δείτε την τελετή:

Σχετικά Άρθρα

Δείτε Επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή

Μην χάνετε καμία στιγμή ενημέρωσης. Παρακολουθήστε το τηλεοπτικό πρόγραμμα του Kontra Channel σε
απευθείας μετάδοση 24/7.