Πέμπτη, 4 Δεκεμβρίου 2025

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών στον Κηφισό: Τι λένε συγκοινωνιολόγοι και εκπρόσωποι φορτηγών αυτοκινητιστών

Το ζήτημα της πρότασης για απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών στον Κηφισό, από τις 7:00 έως τις 10:00 το πρωί και από τις 16:00 έως τις 18:00 κλήθηκαν να σχολιάσουν στο ενημερωτικό ραδιόφωνο της ΕΡΤ και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τους Βασίλη Αδαμόπουλο και Μαρία Γεωργίου, τόσο ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, συγκοινωνιολόγος και καθηγητής Σχεδιασμού Μεταφορών ΕΜΠ, όσο και ο Συμεών Καλομοίρης, Αναπληρωτής Γραμματέας Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας.

Ο κ. Κεπαπτσόγλου υπογράμμισε αρχικά, “(…) Πρέπει να εξεταστεί με προσοχή. Εγώ επί της αρχής θεωρώ ότι θα έπρεπε τα φορτηγά να περιοριστούν κάποιες ώρες αιχμής και για κάποιες μέρες, αλλά προφανώς πρέπει να βρεθούν λύσεις (…). Και εκεί είναι το μεγάλο πρόβλημα: ότι δεν μπορεί να φορτώνει ο καθένας όποτε θέλει και όπου θέλει. Θα μου πείτε θα του κοστίσει περισσότερο η φορτοεκφόρτωση το πρωί, υποχρεωτικά. Από την άλλη όμως, αν σκεφτούμε το κόστος της καθυστέρησης των υπόλοιπων, πρέπει για κάποιους να υπάρξουν κάποιες, αν θέλετε παρεμβάσεις. Για παράδειγμα, δεν μπορούμε να φορτώνουμε στην Κηφισίας 11 το πρωί ή στο κέντρο της Αθήνας, στην Ιπποκράτους και τον Πειραιά. Υπάρχουν τέτοια προβλήματα”.

Και συμπλήρωσε “Προφανώς, θα ήταν πολύ καλό να μπορούμε να περιορίσουμε τα φορτηγά αυτές τις ώρες αιχμής. Θα μπορούσαν να πάνε κάποιες άλλες ώρες, αλλά όντως θέλει κάποιες ρυθμίσεις και τήρηση κάποιων κανόνων. Λύσεις υπάρχουν. Και επίσης, σίγουρα θα υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις (…). Σε κάθε περίπτωση όμως, πρέπει να βάλει κανείς κάτω και να πει τι κερδίζω, τι χάνω; Πάντα κάποιος θα είναι χαμένος από μία παρέμβαση. Και μία άλλη παρέμβαση να παίρναμε, κάποιοι άλλοι θα ήταν χαμένοι. Δεν μπορούν να τα έχουν όλοι όλα. Θα πρέπει λοιπόν, να δούμε τα συν και τα πλην. Σίγουρα θα βοηθήσει, αλλά πρέπει να γίνει με τρόπο ο οποίος θα οργανώσει την κυκλοφορία των φορτηγών. Και αυτό τι σημαίνει; Αλλαγή ενδεχομένως στις συνήθειες. Αλλαγή σε κάποιες λειτουργίες. Εγώ νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο το κουβεντιάζουμε χρόνια και θα μπορούσε να εξεταστεί, (είναι ένα μέτρο που μπορεί να εφαρμοστεί γρήγορα), αλλά χρειάζεται να είναι αρκετά τεκμηριωμένο“.

Από την πλευρά του τώρα, ο κ. Καλομοίρης ανέφερε στους δημοσιογράφους τα εξής “Αν νομίζουν ότι μπορούν να αποφασίζουν χωρίς τους ανθρώπους που εμπλέκονται στο πρόβλημα, δεν μπορεί να γίνει κανένα βήμα (…). Επειδή είναι πολύ δύσκολη η δουλειά του φορτηγού, θα πρέπει λίγο να τα διαχωρίσουμε. Μπερδεύουμε πάρα πολλές φορές τα μεγάλα αυτοκίνητα που πρέπει να πάνε σε ένα σημείο να ξεφορτώσουν με τα αυτοκίνητα της διανομής που μπαίνουν στο κέντρο της Αθήνας. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Πρέπει να δούμε πως όλο αυτό μπορεί να γίνει. Δεν αφορά μόνο τα φορτηγά. Αφορά όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Εμπλέκονται όλοι. Αν το φορτηγό πει ότι εντάξει, εγώ θα πηγαίνω δέκα και μισή να ξεφορτώσω, ποιος θα το παραλάβει; Πού θα πάει; Δεν είναι τόσο εύκολα τα πράγματα“.

Και πρόσθεσε “Πρέπει να κάνουμε ένα μεγάλο διαχωρισμό. Άλλο τα φορτηγά που έρχονται στο λεκανοπέδιο από όλη την Ελλάδα για να φέρνουν εμπορεύματα τα οποία πάνε είτε προς το Θριάσιο Πεδίο, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Μαγούλα κτλ και από εκεί, μετά γίνεται διανομή με μικρότερα αυτοκίνητα για να έρθουν στο κέντρο της Αθήνας ή για να πάνε στις μεταφορικές εταιρείες ώστε να πάνε στα νησιά μας και καταλαβαίνετε λοιπόν, ότι είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Εμάς το μεγαλύτερο ερώτημα είναι το πού θα σταθμεύουν όλα αυτά τα αυτοκίνητα 7 με 10 και 4 με 6. Εδώ δεν υπάρχουν πάρκινγκ για να μείνουν τα φορτηγά, όχι στην Αθήνα, στο δρόμο, παντού. Αυτή τη στιγμή αυτό το μέτρο ξέρετε τι θα κάνει; Ξαφνικά 7 η ώρα το πρωί θα πρέπει να σταματάμε και στις 10 να ξεκινάμε χωρίς να ξέρουμε πού θα είμαστε“.

Τέλος, επισήμανε “Η πρότασή μας είναι να ανοίξει η Κάζα, η παλιά εθνική οδός για τις τρεις ώρες αυτές. Εμείς δεν λέμε να γίνει ασυδοσία. Ενώ σε όλη την Ευρώπη οι παλαιές εθνικές οδούς λειτουργούν (…). Τι λέμε λοιπόν, εμείς; Να γίνει αυστηρή αστυνόμευση. Αυτό το τρίωρο αυτά τα αυτοκίνητα που δεν έχουν δουλειά στην Αθήνα ή να περνάνε διότι έρχονται να πάνε προς την Δυτική Αττική, είτε προς την Πάτρα ή φεύγουν για Θεσσαλονίκη ή για Λαμία να μην περνάνε από τον Κηφισό”.

 

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή