Δευτέρα, 1 Σεπτεμβρίου 2025

Αδιέξοδο με το «μέλλον» της Βασ. Όλγας: «Μηδενικό το όφελος για τα Ι.Χ., τεράστια η ζημιά για τους πεζούς» λέει συγκοινωνιολόγος

Η κατάσταση στη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας παραμένει αδιευκρίνιστη, καθώς ο δρόμος συνεχίζει να είναι κλειστός, προκαλώντας σοβαρή αντιπαράθεση μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και των υπουργείων Υποδομών, Περιβάλλοντος και Πολιτισμού.

Τα υπουργεία δηλώνουν ότι οι αποφάσεις για την επαναφορά της κυκλοφορίας δεν έχουν νομική ισχύ, ενώ ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, είναι αποφασισμένος να υπερασπιστεί το αίτημα των πολιτών για μια λειτουργική πόλη, προχωρώντας σε όλες τις απαραίτητες θεσμικές ενέργειες. Μια σημαντική εξέλιξη αναμένεται τη Δευτέρα, καθώς ο κ. Δούκας θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία θα συζητήσει το ζήτημα της Βασιλίσσης Όλγας και άλλα θέματα που αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ο καθηγητής ΕΜΠ και Διευθυντής Τομέα Μεταφορών, Γιώργος Γιάννης, σχολίασε την κατάσταση, εκφράζοντας ανησυχίες για τις επιπτώσεις της επαναφοράς της κυκλοφορίας.

Όπως δήλωσε στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 5» του ΕΡΤNews, «η επαναφορά της κυκλοφορίας θα προκαλέσει σοβαρή υποβάθμιση της ζωής στο κέντρο της Αθήνας», ενώ σημείωσε την απουσία ουσιαστικής λύσης για το κυκλοφοριακό. Σύμφωνα με τον καθηγητή Γιάννη, η περιοχή θα μπορούσε να μετατραπεί σε σημαντικό πεζόδρομο, συνδέοντας τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου με το δίκτυο των αρχαιολογικών χώρων. Επισήμανε ότι «η κυκλοφορία θα είναι κανονική, συνεχώς μποτιλιαρισμένη», υποστηρίζοντας ότι η ιδέα της «ήπιας κυκλοφορίας» δεν είναι εφαρμόσιμη. Η πρωτεύουσα, σύμφωνα με τις μετρήσεις, αντιμετωπίζει αύξηση 11-13% στην κυκλοφορία από το 2021, ενώ αναμένεται διπλασιασμός των χρόνων διαδρομής έως το 2030. Ο καθηγητής υπογραμμίζει ότι η λύση βρίσκεται στα μέσα μαζικής μεταφοράς και τις πεζοδρομήσεις, αναφέροντας έξι σταθμούς μετρό και 56 λεωφορειακές γραμμές κοντά στη Βασιλίσσης Όλγας. Καταλήγει ότι «η λεωφόρος Όλγας θα έπρεπε να είναι ολόκληρη πεζόδρομος».

 

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή