Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου 2025

Η ΕΕ “ξηλώνει” την απαγόρευση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 90% των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται από το 2035 θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών, αντί για 100%. Τα υπόλοιπα 10% θα μπορούσαν να είναι συμβατικά αυτοκίνητα βενζίνης ή πετρελαίου, μαζί με υβριδικά.

Η ένωση Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων (ACEA) υποστηρίζει ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι επί του παρόντος πολύ χαμηλή, και χωρίς αλλαγή στους κανόνες, οι κατασκευαστές κινδυνεύουν με «πολλαπλά δισεκατομμύρια ευρώ» πρόστιμα.

Οι κατασκευαστές θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιούν χαμηλού άνθρακα χάλυβα που παράγεται στην ΕΕ στα οχήματα που κατασκευάζουν. Η Επιτροπή αναμένει επίσης αύξηση στη χρήση βιοκαυσίμων και των λεγόμενων e-fuels, που συντίθενται από διοξείδιο του άνθρακα, για να αντισταθμιστούν οι επιπλέον εκπομπές από τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου.

Οι επικριτές προειδοποιούν ότι η κίνηση αυτή ενδέχεται να υπονομεύσει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να αφήσει την ΕΕ εκτεθειμένη σε ξένο ανταγωνισμό. Η οργάνωση πράσινης μεταφοράς T&E προειδοποίησε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο δεν πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα της ΕΕ και να χαλαρώσει τα δικά του σχέδια για την απαγόρευση των συμβατικών αυτοκινήτων.

Η Anna Krajinska, διευθύντρια του T&E UK, δήλωσε: «Το Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει να μείνει σταθερό. Η οδηγία μας για τα ZEV ήδη φέρνει θέσεις εργασίας, επενδύσεις και καινοτομία. Ως μεγάλοι εξαγωγείς δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε χωρίς καινοτομία, και οι παγκόσμιες αγορές στρέφονται γρήγορα στα ηλεκτρικά».

Η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA, τόνισε ότι η «ευελιξία» για τους κατασκευαστές είναι «επείγουσα». «Το 2030 είναι προ των πυλών, και η ζήτηση της αγοράς είναι πολύ χαμηλή για να αποφευχθεί ο κίνδυνος προστίμων πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ».

Ο Colin Walker από το think tank ECIU σχολίασε ότι η «σταθερή πολιτική» στο Ηνωμένο Βασίλειο δίνει στις εταιρείες εμπιστοσύνη να επενδύσουν σε υποδομές φόρτισης, διασφαλίζοντας θέσεις εργασίας και επενδύσεις, όπως έγινε με την παραγωγή του ηλεκτρικού Nissan Leaf στο Σάντερλαντ.

πηγή: BBC

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή