Μόνο µε αυτοδύναµες κυβερνήσεις διασφαλίζεται η πολιτική σταθερότητα του τόπου

ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Βουλευτής Ανατολικής Αττικής ΝΔ
Συνέντευξη στη ΣΟΦΙΑ ΛΙΑΚΟΥ
Απόλυτη πολιτική προτεραιότητα αποτελεί η εξυγίανση του ΟΠΕΚΕΠΕ τονίζει ο Βουλευτής Ανατολικής Αττικής της Νέας Δηµοκρατίας και πρώην Υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόµου και επισηµαίνει ότι είναι µια διαδικασία που θα συνεχιστεί µέχρι να έχει πέσει φως σε όλες τις πτυχές της.
Ο κ. Οικονόµου υπογραµµίζει ότι η Κυβέρνηση έχει παράξει τεράστιο έργο, όµως δηλώνει ότι καλούνται να δώσουν µια δύσκολη µάχη ώστε να καταφέρουν οι αυξήσεις των αποδοχών των πολιτών να υπερκαλύψουν το, αντικειµενικά, αυξηµένο κόστος ζωής, ζήτηµα που ταλανίζει τους λαούς όχι µόνο στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Σε ό,τι αφορά στις εξαγγελίες για την κατάργηση των τρόλεϊ, επισηµαίνει µεταξύ άλλων πως «… οι σηµερινές προσεγγίσεις περί καταργήσεως των τρόλεϊ µου προκαλούν απορία καθώς δεν εξυπηρετεί κανέναν απολύτως σκοπό, πλην ίσως αισθητικό ή επικοινωνιακό αν υποθέσουµε ότι θα αφαιρεθούν κάποια καλώδια από την πόλη και θα βγουν κάποιες φωτογραφίες για τα ΜΜΕ». Προσθέτει ότι «είναι φανερό ότι η αντικατάσταση των πετρελαιοκίνητων παλαιών λεωφορείων της Αθήνας µε ηλεκτρικά λεωφορεία προηγείται ως επιλογή, καθώς το δίκτυο και ο στόλος των τρόλεϊ δεν επιβαρύνει περιβαλλοντικά την Αθήνα ενώ θα ήταν λογικός ο εκσυγχρονισµός του όπου αυτό ήταν αναγκαίο και όχι η κατάργησή του»
»Σας ανησυχεί η συνεχής φθορά της κυβέρνησης όπως την αποτυπώνουν οι δηµοσκοπήσεις; Υπάρχει δυνατότητα ανάκαµψης και βελτίωσης του δύσκολου πολιτικού κλίµατος;
Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι η πρώτη Κυβέρνηση δεύτερης τετραετίας που δείχνει τέτοια πολιτική ανθεκτικότητα κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες και συγκυρίες, εγχώρια και παγκοσµίως. Έχει µια σαφέστατη και ξεκάθαρη υπεροχή έναντι των αντιπάλων της, είτε αυτός ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ τα πρώτα χρόνια, είτε τώρα το ΠΑΣΟΚ. Σαφώς υπάρχει µια σηµαντική απόσταση την οποία πρέπει να καλύψουµε µέσα σε περίπου δύο χρόνια µέχρι τις επόµενες εκλογές ούτως ώστε να καταφέρουµε και πάλι να κερδίσουµε την εµπιστοσύνη των πολιτών µε τις πολιτικές µας που βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών και να κερδίσουµε την αυτοδυναµία. Η προσπάθεια µας είναι αδιάκοπη. Πρέπει να διορθώνουµε τα λάθη µας -γιατί έχουµε κάνει λάθη- και να αναδεικνύουµε το έργο µας γιατί αυτή η κυβέρνηση έχει παράξει τεράστιο έργο. Το µεγάλο στοίχηµα και η πιο δύσκολη µάχη που καλούµαστε να δώσουµε, είναι να καταφέρουµε οι αυξήσεις των αποδοχών των πολιτών να υπερκαλύψουν το, αντικειµενικά, αυξηµένο κόστος ζωής, ζήτηµα που ταλανίζει τους πολίτες, στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ο τόπος όµως χρειάζεται πολιτική σταθερότητα η οποία διασφαλίζεται µόνο µε αυτοδύναµες κυβερνήσεις, όποιες επιλέγουν οι πολίτες. Ας πάρουµε σαν τη Γαλλία όπου η πολιτική αστάθεια σήµερα οδηγεί τη χώρα στο χάος.
»Μια σωρεία σκανδάλων που φανερά έχει πλήξει την Κυβέρνηση. Τι µπορεί να γίνει ώστε να φύγουν τα σύννεφα δυσπιστίας από τους πολίτες γι’ αυτές τις σκανδαλώδεις υποθέσεις;
Η «σωρεία σκανδάλων» όπως την αναφέρετε δεν γνωρίζω πώς προκύπτει. Για τον ΟΠΕΚΕΠΕ που γνωρίζω θα σας πω ότι ήδη η ειδική οµάδα που συγκροτήθηκε µε τη συµµετοχή της Οικονοµικής Αστυνοµίας, της ΑΑΔΕ και στελεχών του Υπουργείου έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς. Φαίνεται καθαρά µια διαχρονική παθογένεια που ποτέ δεν είχε αντιµετωπιστεί, παρά το ότι σήµερα το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ παριστάνουν τις Οσίες Παρθένες. Για πρώτη φορά, µε αυτή την κυβέρνηση, αντιµετωπίζεται µια δυσώδης υπόθεση µέσα από διαδικασίες που θα δηµιουργήσουν τις ανάλογες εξελίξεις. Μέχρι σήµερα ένας µεγάλος αριθµός ανθρώπων που έχουν πάρει παράνοµα χρήµατα θα βρεθούν αντιµέτωποι µε τη Δικαιοσύνη. Η εξυγίανση του Οργανισµού αποτελεί απόλυτη πολιτική προτεραιότητα και είναι µια διαδικασία που θα συνεχιστεί µέχρι να έχει πέσει φως σε όλες τις πτυχές της.
»Τον τελευταίο καιρό παρακολουθούµε να παίζει στην επικαιρότητα ξανά το όνοµα του Αλέξη Τσίπρα. Για το ενδεχόµενο επιστροφής του;
Μου προκαλεί αλγεινή εντύπωση η προσπάθεια ορισµένων κύκλων να «ξεπλύνουν» πολιτικά τον κ. Τσίπρα, κύκλους τους οποίους ο πρώην Πρωθυπουργός στο παρελθόν αποκαλούσε «σύστηµα ολιγαρχίας». Οι Έλληνες πολίτες θυµόµαστε το απόλυτο δράµα: Κλειστές τράπεζες, συνταξιούχοι να στέκονται στις ουρές, το «θέατρο» της δήθεν εξάµηνης διαπραγµάτευσης που οδήγησε στο δραµατικό δηµοψήφισµα του 2015 και εκατοντάδες χιλιάδες νέους ανθρώπους να εγκαταλείπουν την Ελλάδα. Καθώς οι πολίτες γνωρίζουν τα κατορθώµατα του κ. Τσίπρα και της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ στην οικονοµία, ο πρώην Πρωθυπουργός προσπαθεί να εµφανιστεί και ως «τίµιος» και «ηθικός». Ωστόσο, οι Έλληνες πολίτες δεν ξεχνούν ούτε το ότι ελευθέρωσε από τις φυλακές δεκάδες κατάδικους µε βαρύ ποινικό παρελθόν, ούτε τους «άτυχους χειρισµούς» στις υποθέσεις Novartis και τηλεοπτικών αδειών (κατά δήλωση του), ούτε το σόου της συγκάλυψης και και την απόκρυψη στοιχείων στην τραγωδία στο Μάτι, ούτε φυσικά την κωλοτούµπα του 2015, µε την οποία καθιέρωσε διεθνώς τον όρο για τους πολιτικούς που άλλα λένε κι άλλα κάνουν. Αναρωτιέµαι λοιπόν πώς είναι δυνατόν να λείπει σε κάποιον, πολιτικά, ο κύριος Τσίπρας;
»Τελικά θα καταργηθούν τα τρόλεϊ και θα ξηλωθούν τα καλώδια; Υπάρχει σαφής κυβερνητική θέση επάνω σε αυτό το θέµα;
Την πολιτική σε ό,τι αφορά στα τρόλεϊ και τις µεταφορές την αποφασίζει προφανώς ο αρµόδιος υπουργός. Αφού όµως ζητάτε τη γνώµη ως πρώην υφυπουργού Υποδοµών και Μεταφορών θα σας την πω, αφού έχω σαφή εικόνα και άποψη για το θέµα. Την περίοδο που ήµουν στο υπουργείο ο στόχος της τότε ηγεσίας ήταν να ανανεώσουµε αφενός τον στόλο των λεωφορείων µε µεγάλο ποσοστό νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, αφετέρου να ανανεώσουµε τον στόλο των τρόλεϊ, µε πολύ εξελιγµένης τεχνολογίας οχήµατα, µε αυτονοµία 30χλµ χωρίς εναέρια φόρτιση, χωρίς µπαταρίες και χωρίς την παραµικρή οικολογική επιβάρυνση. Επί της θητείας µου δώσαµε 579 νέα λεωφορεία στην κυκλοφορία Αθήνας – Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Ανατολικής Αττικής, ενώ δροµολογούσαµε την αγορά 150 νέων τρόλεϊ. Οι σηµερινές προσεγγίσεις περί καταργήσεως των τρόλεϊ µου προκαλούν απορία καθώς δεν εξυπηρετεί κανέναν απολύτως σκοπό, πλην ίσως αισθητικό ή επικοινωνιακό αν υποθέσουµε ότι θα αφαιρεθούν κάποια καλώδια από την πόλη και θα βγουν κάποιες φωτογραφίες για τα ΜΜΕ. Είναι φανερό ότι η αντικατάσταση των πετρελαιοκίνητων παλαιών λεωφορείων της Αθήνας µε ηλεκτρικά λεωφορεία προηγείται ως επιλογή, καθώς το δίκτυο και ο στόλος των τρόλεϊ δεν επιβαρύνει περιβαλλοντικά την Αθήνα ενώ θα ήταν λογικός ο εκσυγχρονισµός του όπου αυτό ήταν αναγκαίο και όχι η κατάργησή του.
Σχετικά Άρθρα
01/09/2025 - 18:42
01/09/2025 - 15:55
01/09/2025 - 15:53
Δείτε επίσης