Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open πρόκειται για ένα σιδηροδρομικό δίκτυο πάρα πολλών χιλιομέτρων στο οποίο δεν γίνονταν συντηρήσεις. Αντιθέτως, οι υπεύθυνοι έσπευδαν εκ των υστέρων για να διορθώσουν βλάβες.
Σε κάθε περίπτωση οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ είχαν θίξει πάρα πολλές φορές το συγκεκριμένο ζήτημα. Ο πρόσφατα παραιτηθείς πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Σπύρος Πατέρας τόνιζε σε συνέδριο πριν από κάποιους μήνες ότι δεν υπάρχουν χρήματα για να γίνεται προληπτική συντήρηση και έτσι γίνονταν επισκευές κατόπιν εορτής.
Σύμφωνα με τον ίδιο χρειάζονταν περίπου 50 εκατ. ευρώ το χρόνο για την προληπτική συντήρηση του σιδηροδρόμου και ο ΟΣΕ δεν είχε στη διάθεσή του ούτε τα μισά.