Μετά το μπλόκο στην αύξηση των διοδίων – Δεν θα δεχθεί τετελεσμένα, προειδοποιεί ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής
Ψυχρολουσία για τους νταβατζήδες εργολάβους της Αττικής Οδού συνιστά η δέσμευση του νέου υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή ότι δεν πρόκειται να δεχθεί αύξηση των διοδίων.
Η κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό είχε επιχειρήσει με πραξικοπηματικό τρόπο να επιβάλει την αύξηση των διοδίων στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Τότε λειτούργησαν τα αντανακλαστικά του Χρήστου Σπίρτζη, με αποτέλεσμα να ναυαγήσει το μεγάλο κόλπο του Άκτωρα.
Βέβαια οι δύο εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία ετοιμάζονταν να ανακοινώσουν τις αυξήσεις μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης.
Στην κατεύθυνση αυτή η διοίκηση του Άκτωρα είχε ενημερώσει τις τράπεζες από τις οποίες απαιτεί νέο θαλασσοδάνειο 150 εκατομμυρίων ευρώ ότι, στις αρχές Αυγούστου, θα προχωρήσει στην αύξηση των διοδίων.
Με το κόλπο αυτό θα ενισχυόταν η οικονομική θέση του Άκτωρα και θα λύνονταν τα χέρια των τραπεζών προκειμένου να χορηγήσουν νέο θαλασσοδάνειο στην εταιρεία που γιγαντώθηκε ανάγοντας σε δόγμα τη διαπλοκή.
Το νέο πραξικόπημα που ετοίμαζε ο Άκτωρας με την αύξηση των διοδίων ακύρωσε ο νέος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής ανακοινώνοντας από το βήμα της Βουλής ότι δεν πρόκειται να δεχθεί τετελεσμένα.
Αλλωστε εκκρεμεί ο οικονομικός έλεγχος για την κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό για να διαπιστωθεί πόσες από τις δαπάνες που εμφανίζουν ως κόστος συντήρησης είναι πραγματικές. Γιατί μέχρι τώρα μία θυγατρική του Άκτωρα τιμολογούσε χωρίς κανένα έλεγχο τις δαπάνες συντήρησης της Αττικής Οδού, με αποτέλεσμα η κοινοπραξία να εμφανίζει λιγότερα κέρδη από αυτά που εγγυάται η σύμβαση παραχώρησης. Με το κόλπο αυτό οι εργολάβοι παρέτειναν τον χρόνο εκμετάλλευσης και συνέχιζαν να αυξάνουν τα διόδια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δύο κυβερνητικά στελέχη εξέφρασαν την αντίθεση τους στην απόφαση Καραμανλή να μπλοκάρει την αύξηση των διοδίων. Πρόκειται για υπουργούς οι οποίοι συνδέονται διαχρονικά με τον Όμιλο του Άκτωρα, αλλά και με νέους ιδιοκτήτες της εταιρείας.
Η κυβέρνηση τους δεν θα δεχθεί κανένα τετελεσμένο
«Κρίσιμος παράγοντας για να ξεπεράσουμε την κρίση είναι ένα ισορροπημένο πρόγραμμα υποδομών, δημόσιο και ιδιωτικό. Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον. Το συμφέρον όλων, όχι των λίγων», δήλωσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.
Παράλληλα άσκησε έντονη κριτική κατά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας την ότι με τη μέθοδο των κατατμήσεων οδήγησε σε κουφάρια και τεράστιες καθυστερήσεις μεγάλα έργα, τα οποία πληρώνονται τρεις φορές πάνω από την αξία τους.
Ακόμη, ο κ. Καραμανλής έστειλε αυστηρό μήνυμα και για την αύξηση των διοδίων, προειδοποιώντας την Αττική Οδό ότι η κυβέρνηση δεν θα δεχθεί κανένα τετελεσμένο και δεν θα μείνει με σταυρωμένα χέρια. «Τα μεγάλα έργα για εμάς, δεν είναι εργαλεία υφαρπαγής ψήφων, ούτε εντυπωσιασμού και λαϊκισμού. Είναι εργαλεία ανάπτυξης και δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Μία από τις βασικότερες δεσμεύσεις της κυβέρνησής μας είναι αυτή ακριβώς, να δημιουργήσουμε νέες δουλειές και μακροπρόθεσμα να αναπτυχθούν και να αναβαθμιστούν ολόκληρες περιοχές», ανέφερε.
«Το μοντέλο “μεγάλες εκπτώσεις” καταλήγει να πληρώνουμε πιο ακριβά τα έργα και να τα κάνουμε σε διπλάσιο και τριπλάσιο χρόνο», πρόσθεσε και έφερε ως παράδειγμα τρία μεγάλα έργα «που είναι παράδειγμα προς αποφυγή και χρειάζονται ριζικές λύσεις».
Πρώτα το έργο Πάτρα – Πύργος που είναι κυριολεκτικά στον αέρα, όπως είπε ο υπουργός, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα ολοκληρωθεί. «Η προηγούμενη κυβέρνηση εγκαινίασε υποτίθεται εργοτάξιο κι εμείς παραλάβαμε μία χωματερή με 50.000 τόνους απορρίμματα. Μελετάμε διεξοδικά τις εναλλακτικές και είμαστε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε τελικά να προχωρήσουμε σε λύση όσο το δυνατόν ταχύτερη και με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση», σημείωσε ο υπουργός.